Roco BR 93.13-14, ÖBB 93, 431.0 ČSD

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Roco BR 93.13-14, ÖBB 93, 431.0 ČSD

Příspěvekod Rudolf » pon 10 pro, 2007 7:30 pm

Máte už někdo parní novou lokomotivu Roco BR 93.13-14, ÖBB 93, která u nás jezdila jako 431.0 ČSD ? Můžete změřit její pojezd, zda-li by se hodil na nějaké přestavby ?
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Martin HO » pon 10 pro, 2007 8:35 pm

To bohužel nemám, ale v 1. kroku bych byl spokojen, kdyby výrobce dodával tuto lokomotivu alespoň s popisem ČSD (comožná odpovídajícím skutečnému).
Martin HO
 

Příspěvekod Michal Dalecký » pon 10 pro, 2007 9:22 pm

Martin HO píše:To bohužel nemám, ale v 1. kroku bych byl spokojen, kdyby výrobce dodával totuto lokomotivu alespoň s popisem ČSD (comožná odpovídajícím skutečnému)
Recenzi říšské 93 mam rozpracovanou. jinak 431 chysta ROCO na pristi rok s paprskovymi koly.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1865
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Rudolf » pon 10 pro, 2007 9:38 pm

Michal Dalecký píše: Recenzi říšské 93 mam rozpracovanou. jinak 431 chysta ROCO na pristi rok s paprskovymi koly.


Můžeš ji změřit ?
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Martin HO » úte 11 pro, 2007 6:22 am

Michal Dalecký píše:
Martin HO píše:To bohužel nemám, ale v 1. kroku bych byl spokojen, kdyby výrobce dodával totuto lokomotivu alespoň s popisem ČSD (comožná odpovídajícím skutečnému)
Recenzi říšské 93 mam rozpracovanou. jinak 431 chysta ROCO na pristi rok s paprskovymi koly.


Můžem se tedy těšit i na verzi ČSD?
Martin HO
 

Příspěvekod marwin » úte 11 pro, 2007 9:32 am

Michal Dalecký píše:jinak 431 chysta ROCO na pristi rok s paprskovymi koly.


Tak to je zajimava zprava. A nevite jestli budou upravovat i kastli?? Ty typicky slovenske ventilovky mely jiny dom, takovy hranaty a hlavne spolecny s pisecnikem viz. http://www.dyxoft.cz/dXProgz/images/gal ... 31_040.jpg

Ted nemam u sebe zadnou chytrou knizku. Ale mam pocit, ze bud byli koristni s diskovymi koli a 1 dom + 1 pisecnik (cisla 431.026-031). A pak ty, ktere si slovaci objednali, kdyz meli ten svuj slavny stat. Ty meli loukotova kola + dom viz vyse. Aby nevznikl nejaky paskvil. Nevite nekdo neco blizsiho??
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Příspěvekod Rudolf » úte 11 pro, 2007 3:36 pm

V Železnici 1993/5 str.22 je článek o lokomotivách řady 431.0, 6 fotografií, 2 stránky výkresů. Stejné výkresy ale méně informací je také v "Lokomotivy řady 423.0" od Kratochvíla.

431.001-25, které koupily SŽ v roce 1940, mají paprsková kola. Plná kola mají 431.026-31, které zůstaly po válce na Slovensku. Liší se od sebe také parojemy a písečníky. Viz. ta literatura.

Náhledem na stránky Roco by ta lokomotiva s plnými koly odpovídala 431.026-029. Fotka 431.029 je v Železnici.

Lokomotiva z marwinova odkazu určitě není 431.040, protože jich bylo pouze 31. Jméno souboru neodpovídá číslu :-) .
431.001-25 mají společný kryt parního dómu a písečníku s tím, že z 1.série 01-10 měly zaoblený a z druhé série 11-25 hranatý, kořistní je mají zválšť.

Podle mě dostupných fotografií :
- společný zaoblený 06, 07, 08
- společný hranatý 11, 12, 14,
- zvlášť 23 (ta by měla mít společný hranatý, ale podle fotky je má zvlášť... prý měla kotel vyměněný s 01... ), 26, 29,
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Zippich » čtv 13 pro, 2007 7:15 pm

Michal Dalecký píše:
Martin HO píše:To bohužel nemám, ale v 1. kroku bych byl spokojen, kdyby výrobce dodával totuto lokomotivu alespoň s popisem ČSD (comožná odpovídajícím skutečnému)
Recenzi říšské 93 mam rozpracovanou. jinak 431 chysta ROCO na pristi rok s paprskovymi koly.


S paprskovými koly? Ta slovenská 431 mě sice neosloví, ale ta paprsková kola jsou dobrá zpráva pro ty, co sní o Velkém bejčkovi, neboli řadě 423. Doufám, že pojezd bude možno koupit u Roco jako náhradní díl a cena nebude jak za celou loko. Nebo, že by Roco dokonce bejčka vyrobilo?! To by bylo něco...
Zippich
 
Příspěvky: 422
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Rudolf » čtv 13 pro, 2007 8:48 pm

Pozor ! 431.0 má oproti 423.0 ventilový rozvod...
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků