Moderátoři: Michal Dalecký, Houmr
pekl024 píše:Test kolejiště jsem taky použil jako základ polystyren přilepený na překližce.
Dotaz je jiný : jak jsou napojený segmenty mezi sebou, po el. stránce není problém, ale zajímá mě napojení kolejiva.
Budu jezdit jen doma , ale budu to potřebovat to občas složit. Shéma na http://modelytt.nolimit.cz/kolejiste-2014
Obrázek na dotaz http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00004.htm
radekkrupka píše:Já to dělám tak, že v místě styku dílů spojím kolejnice vodivou spojkou. Není to však kvůli vodivému spojení, důvod je ale velice prostý:
Jelikož stavím v TT a používám flexi od Tilliga, je to v podstatě nezbytné. Protože kolejnice od Tilliga jsou velmi pružné a mají tendenci se vracet do přímé. Natvrdo prostě ohnout nejdou (na rozdíl od Litomyského, v H0 nemám zkušenost). Čili i kdybych položil kolej do oblouku a pak ji přeřizl, tak se mi ty konce mírně narovnají (i vlivem vůle v pražcovém podloží) a mám problém. Takže mám podloží upraveno tak, že jsem na jedné straně schopen vodivou kovovou spojku přetáhnout ze styku pouze na jednu stranu a jakmile dám díly zase k sobě, tak tu spojku natáhnu zpět přes styk a je to. Kovovou spojku požívám proto, že je velice pevná a těsná, čili kolejnice drží krásně vstřícně a z jízdního hlediska styk není poznat. Izolovaná plastová spojka je měkká a navíc nejde přetáhnout, protože je uprostřed zaslepená.
Vypadá to asi takhle
pekl024 píše:Přijde mi to strašné , ale řešení velmi jednoduché. Zkušenosti i s řezem v oblouku? Asi to není problém jak jsem koukal na foto.
Napadlo mi udělet nějaké zámky na to spojení segmentů.
airwar píše:pekl024 píše:Přijde mi to strašné , ale řešení velmi jednoduché. Zkušenosti i s řezem v oblouku? Asi to není problém jak jsem koukal na foto.
Napadlo mi udělet nějaké zámky na to spojení segmentů.
Pokud jde o spojení segmentů je potřeba zajistit aby jsi vždy spojil segmenty stejně, pokud máš kovový rám není co řešit, stačí přesně vytvrtaný otvor, pokud máš rám s překližky tak buďto vyvrtat otvor a vyvložkovat kovem, která vlepíš nejlépe epoxidem, a nebo udělat zámky třeba z pantů, ty se nasouvají poměrně přesně a je to relativně levné, do jednoho rámu vlepíš dvě duté části, do druhého dve částy s čepem, akorád je dobré to vlepit, sesadit rámy k sobě, a rozebrat to až je lepidlo vytvrzené.
pekl024 píše:Zatím dávám info dohromady, teď stavíme kolejiště pro syna a učíme se, ale příště bude segmentové. S těmi panty je to dobré.
Ferda píše:pekl024 píše:Pant by byl na podložce, tím by při zvednutí měl "odstoupit" ad panelu. Panel by byl bez krajiny jen štěrk a tráva.
náčrt na http://modelytt.nolimit.cz/pokusy-napady
Nebyl bys první, kdo to realizoval. Sám uvažuji o podobném řešení na zkušební /programovací, přenosný/ ovál. Jen místo pantů chci použít klavírový závěs přerušený pouze v místech průchodu kolejí. Mělo by to být přesnější.
Dva pláty překližky, kolem každého ohrádka z hranolků. Po sklopení by vznikla plochá krabice s kolejivem schovaným uvnitř. Přidám popruh přes rameno a můžu jít.
Zpět na Houmrovy vlaky (houmrovyvlaky.wz.cz)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník