Užitečná diskuse.
Původně jsem chtěl napsat, že 99% koncových stanic má lichoběžníkové tabulky, ale jak teď koukám do seznamu a plánků stanic z roku 2009, zajímavé jsou právě ty výjimky. Takže:
Bechyně. Sídlo dirigujícího dispečera pro trať podle D3. 2 koleje dopravní, 2 manipulační. Vjezd seshora žlutá, červená, bílá, žlutá, odjezd skupinové pro obě dopravní koleje - zelená, červená, bílá (ta bílá je pro posun - na stanici navazuje vlečka do keramičky). Na "slepém" zhlaví je vlaková cesta ukončena na obou dopravních kolejích trpasličími cestovými návěstidly červená, bílá. Specialita: Před známým bechyňským "duhovým" mostem je krycí návěstidlo - odshora žlutá, zelená, červená. Výhybky zabezpečené výměnovými zámky se přestavují ručně, ale návěstidla jsou na nich závislá přes elektromechanické zabezpečení - ústřední zámek u výpravčího. 3 výhybky na "slepém" zhlaví nejsou zabezpečeny nijak.
Slavonice. Obsazeny výpravčím, provoz podle D2. 2 koleje dopravní, 2 manipulační. Mechanické jednoramenné vjezdové návěstidlo. (V takových případech bývalo někdy ještě doplněné pevným žlutým ramenem návěstícím všem vlakům zastavení ve stanici, ale tenhle konkrétní případ neznám.) Odjezdová návěstidla nejsou. Výhybky zabezpečené výměnovými zámky se přestavují ručně, postavení vjezdového návěstidla je na nich závislé přes elektromechanické zabezpečení - ústřední zámek u výpravčího.
Jirkov. Nákladiště se zastávkou, provoz podle D2. 1 kolej dopravní, 1 manipulační, 1 vlečková. Vjezd je krytý krycím návěstidlem - žlutá, červená, konec vlakové cesty - "červený trpaslík". Výhybky zabezpečené výměnovými zámky se přestavují ručně, na stavědle je ústřední zámek, vazba na traťový klíč.
Luhačovice. Obsazeny výpravčím, provoz podle D2. 2 koleje dopravní, 3 manipulační (z toho 2 kusé). Rychlostní návěstní soustava. Vjezd seshora žlutá, červená, bílá, žlutá, odjezd skupinové pro obě dopravní koleje - zelená, červená, žlutá - výprava návěstidlem. Návěstidla jsou na sobě závislá. Na "slepém" zhlaví je vlaková cesta ukončena na obou dopravních kolejích trpasličími cestovými návěstidly červená, bílá. Traťové zabezpečení je automatickým hradlem. Výhybky zabezpečené výměnovými zámky se přestavují ručně, na "slepém" zhlaví nejsou zabezpečeny nijak.
Mnohem složitější vzhledem k hustotě vleček a nákladní dopravy jsou poměry v Litvínově (TEST obsluhovaný dálkově z Louky u Litvínova) a v Prachovicích (rychlostní soustava s autoblokem, vjezdové návěstidlo má pro vjezd na vlečku cementárny indikátor 30 km/h, vlečka má vlastního výpravčího...), ale to je zřejmě mimo diskutované téma. I zmíněné Milovice se obsluhují dálkově z Lysé n. L., ale výhybky se takto obsluhují kupodivu jen na vjezdovém/odjezdovém zhlaví (asi to stačí, protože EOs tam teď vozí jen panťáky), na "slepém" zhlaví jen ručně.
Starší verze plánků stanic (GVD 2006) pořád ještě visí tady:
http://www.iwan.eu07.pl/danone39/. (Teď marně vzpomínám, odkud mám tu verzi 2009.)
zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.