novinky 2010

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2010

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 08 pro, 2010 10:30 am

[quote="Petr Zatrepalek"][quote="miroslav lengyel"]No ani mě to nepřekvapuje,vyčůranost českých obchodníků je všeobecně známá.Přesně podle logiky rychle zbohatnout,bez ohledu na to,že je to naprosto kontraproduktivní.Krásně je to vidět u nás v pohraničí.Proto také spousta lidí třeba nejede lyžovat na české hory,ale do ciziny,nenakoupí zboží u nás,ale jede do Německa atd.Stačí se podívat a srovnat ceny na některých modelářských internetových obchodech a o některých pokladech na modelbazaru či aukru snad nemá cenu se ani zmiňovat.Výrobce zkrátka zavětřil,že je spousta lidiček hladových po české mašině,tak to napálil úplně na bomby a teď čeká,kdo se chytne.Viděl jsem tu mašinu pouze na fotkách,ale mám ten dojem,že poměr výkon-cena se ani zdaleka nepřibližuje Rocu,Fleischmannovi,Brawě atd. a o Micrometakitu se snad ani bavit nebudeme,že?Míra[/quot


srovnávat ROCO, Fleischmann či Brawu s maloseriovým výrobkem jako je 423, je jako srovnávat Fabii či Oktávku s Lamborgini nebo sporťákem Lotus - prostě je to něco uplně jiného!!!

To je svatá pravda,ovšem z mého pohledu tento malosériový výrobek nelze ani při největší fantazii přirovnávat k Lamborgini,Lotusu nebo Ferari.Jak říkám,model jsem viděl POUZE na fotkách(jako asi všichni)nicméně bych hrozně rád viděl například srovnání jízdních vlastnostní s výše uvedenými firmami.Jinak je mi to vcelku fuk,nedělám ČSD ani ČD,jem mi přijde cena hódně nepřiměřená.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: novinky 2010

Příspěvekod V_Báňa » stř 08 pro, 2010 11:19 am

miroslav lengyel píše:
srovnávat ROCO, Fleischmann či Brawu s maloseriovým výrobkem jako je 423, je jako srovnávat Fabii či Oktávku s Lamborgini nebo sporťákem Lotus - prostě je to něco uplně jiného!!!



Bohužel to tak nejde klasifikovat- kvalita modelu (propacovanost, jizdni vlastnosti aj) souvisí s kvantitou velice málo, ba naopak- sériové výroby mají větší šanci stvořit kvalitnější model. Koncepce sériové výroby totiž může využít strojní a technologické prostředky, lépe připravit výlisky, tak aby podíl lidské práce byl minimální tj i minimální chybovost a hlavně USPORA mezd při montáži. CNC technologie mohou "ladit" rozměry kritických dílů na setiny milimetru. O něčem takovém si tzv maloseriovky mohou nechat jen zdát a dohání se to ruční prací, která navyšuje cenu a je nestabilní. V.B.
V_Báňa
 
Příspěvky: 103
Registrován: stř 07 kvě, 2008 2:43 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2010

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 08 pro, 2010 11:39 am

Cena 15000 za takovýto model je naprosto OK! A sám bych to za tuhle cenu ani náhodou nedělal - tedy z kovu, z rezinový stavebnice je to cenově uplně něco jiného... A vemeš-li cenu např. ES499.0 (350tky) slovenského rezin modelu (viz modely.biz) a cenu 423ky (cenu původní, 15000) tak naprosto vítězně vychází ten model 423ky při porovnání ceny práce a materiálu na obou modelech! Pokud jde o jízdní vlastnosti - těžko hodnotit, neb přesně jak píšeš, je to pouze a jen vše na fotkách! Musí to člověk vidět in natura jak to jezdí, aby věděl jestli to není zajíc v pytli. A ten Micrometakit taky není zas tak velká sláva na jízdní vlastnosti. Ono se zas tak moc nepředpokládá velký provozní nasazení takovýho drahýho modelu. To není obhajoba Albatrosu nebo Micrometakitu, jen postesknutí nad tím, jak se u nás směšují jabka s hruškama! Jizdní vlastnosti maloseriovýho modelu budou při použití netovárního pojezdu vždy někde jinde - co kus to originál a za uplně jinou cenu nez jakýkoliv tovární model! Na druhou stranu je pak vše unikát. I ty štokry Elkom jsou toho důkazem - viděl jsem už in natura 4 kousky a každý byl trochu jiný - tedy základ stejný, ale v drobnostech se mírně lišili, prostě podle toho jak pevnou měl autor ruku a jak dobře se vyspal (tímto ale tyto štokry nekritizuju! navíc mají výborný základ v ROCO pojezdu!) - ale jejich cena kolem 40000? Je přiměřená tomu že základ je firemní pojezd? Ano či ne? Tot otázka...

Co je bohužel ale naprostá pitomost - udělat prezentaci modelu, pak ho tak nějak "divně" vystavit, slíbit cenu a najednou to jen tak vyšroubovat o 5000 na kuse - tak tohle je nejen neprofesionální, ale navíc i smrdí - alespon pro mě... To je taky důvod proč to tady tak diskutuju, nemusíme si doufám, nechat od obchodníků a výrobců nechat všechno líbit, že!

A vrátím-li se k maloseriovým modelům - problém tohohle státu je, že spousta lidí je pořád zvyklá chodit do práce odsedět si pár hodin svýho času, sem tam něco v pracovní době udělat, přitom hodit očko na net a brát za to pro ně zajímavý peníze. Produktivita žádná! Pak se ale nelze divit, že objeví-li se maloser. model, u kterého chce jeho autor mít zaplacenu svou práci (tedy čas, um a materiál do toho vložený) a cena je přes 10000 - má se často bohužel za to, že je taková cena hrozně natažená! A další věc - bude některý z modelářů dnes ochoten dělat za 20-30 kč/hod? Model v rozsahu 423ky, bez másterů, materiálu atp, jen sestavení a připravení finishe, je tak na 4-5 dní práce - a pro někoho možná i dýl! Takže opravdu, ta cena 15000 na pulte je dobrá - pokud tedy bude jezdit tak jak má.

Jen pro srovnání - model taky nic moc, navíc na továrním pojezdu, za 555 EUR:
http://www.mse-modellbahnen.at/Produkte/97240A.html

Mimochodem, mám stále s PG rozpracovanýho Papoucha - a bude oproti původním předpokladům jen jako stavebnice, možná pro pár známých i pár postavených - a práce je to šílená, to mi věřte! A i když existuje - tedy připravuje se- i model Crotendorfu - tak přestože se mi tehle typ mašiny líbí že ji musím mít doma, NEDAM nikdy jen za stavebnici 800 EUR a za mašinu 30000 a víc!!!!

A to jak to bude maloseriová mašina od jakékoliv firmy ve finále jezdit závisí právě na tom jak je navržený pojezd, a jak si ho modelář/či výrobce/ postaví. Dělám zakázkově dál svoje MUVky - ale už jen na dodaných a sestavených pojezdech, a přestože lidem říkám, jak je důležitý dodržet technologii stavby PG pojezdu (výkyvná zadní náprava, sběr ze všech kol) pořád se najdou experti, co si zalejou domeček cínem, takže náprava se vůbec nemá šanci pohybovat ale navíc řeší sběr proudu z jedné strany přes rám nebo jen z jedné nápravy - a pak se diví že jim to nejezdí přes srdcovky a izolovaný úseky!
Proč se o tom tady tady rozepisuju - prostě dokud si někdo sám nezkusí co to znamená udělat si model z leptu, sestavit si vlastní pojezd, zapojit elektroniku aby to jezdilo a svítilo, kvalitně to nabarvit a opatřit nápisama, o případný patině nemluvě - nikdy nemůže získat představu, jak časově náročnou práci to vše obnáší.... A je fakt rozdíl mezi ROCO párou za 5000 a maloseriovou párovkou dělanou od nuly!
Naposledy upravil Petr Zatrepalek dne čtv 09 pro, 2010 7:40 am, celkově upraveno 1
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2010

Příspěvekod Petr Zatrepalek » stř 08 pro, 2010 11:46 am

V_Báňa píše:
miroslav lengyel píše:
srovnávat ROCO, Fleischmann či Brawu s maloseriovým výrobkem jako je 423, je jako srovnávat Fabii či Oktávku s Lamborgini nebo sporťákem Lotus - prostě je to něco uplně jiného!!!



Bohužel to tak nejde klasifikovat- kvalita modelu (propacovanost, jizdni vlastnosti aj) souvisí s kvantitou velice málo, ba naopak- sériové výroby mají větší šanci stvořit kvalitnější model. Koncepce sériové výroby totiž může využít strojní a technologické prostředky, lépe připravit výlisky, tak aby podíl lidské práce byl minimální tj i minimální chybovost a hlavně USPORA mezd při montáži. CNC technologie mohou "ladit" rozměry kritických dílů na setiny milimetru. O něčem takovém si tzv maloseriovky mohou nechat jen zdát a dohání se to ruční prací, která navyšuje cenu a je nestabilní. V.B.


Tak s tímhle musím naprosto souhlasit, analogii k těm autům jsem volil spíše s ohledem na seriovost fabie/oktávky a exkluzivitu modelu auta jako lotus či to lamborgini... To CNC a 3D se dá i v maloseriích velmi dobře využít, otázkou je ale výsledná cena na kus...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2010

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 08 pro, 2010 4:47 pm

Tak já v žádném případě nechci polemizovat o pracnosti modelu,je samozřejmé,že je to nebe a dudy v porovnání ze sériově vyráběným modelem.Je pak ale na výrobci,aby zvážil,zda jeho jistě nemalé usílí bylo patřičně ohodnoceno.V případě továrního pojezdu je záruka v tom,že každý výrobek než jde do oběhu,má za sebou x hodin provozních zkoušek,aby se vychytaly různé mouchy atd.To u malosérie pochopitelně nejde.Rozumím i tomu,že mašinu za 40 až nevím kolik desítek tisíc asi málokdo bude provozovat v běžném provozu.Pravdou asi ale bude,že zmiňovanou lokomotivu budou chtít případní zájemci chtít na kolejišti provozovat,jelikož jak známo českých modelů je pomálu.Pak se nabízí otázka,zda dát skutečně takový peníz za něco,co může skončit jako ozdoba ve vitríně,protože případní zájemci nebudou jen z řad modulářů,ale taktéž majitelé deskových domácích kolejišť s jejich specifiky.Pochopitelně pro někoho může být částka 20000,-Kč peníz rozumný a pro jiného naprosto nedosažitelná.Můj názor je o tom,že se pustí informace o ceně zaručeně československé lokomotivy a když se vidí,že zájem bude obrovský,tak se to napálí.Když jsem se před dvěma roky vracel k svému pravěkému koníčku a zvažoval všechna pro a proti,četl jsem pochopitelně různé články a čerpal informace jak je to s dostupností modelů atd.a pak jsem se rozhodl pro co dělám.Snad se vzhledem k probíhající krizi v obchodě obecně obrátí výrobci i směrem k jiným správám železnic,což by bylo hrozně fajn pro vás co děláte naše dráhy.Koneckonců Brejlovec jde na odbyt docela slušně i v Německu.Dvakrát se mi stalo,že jsem v Německu kupoval německou mašinu a Němec kupoval Brejlovce :lol: a co vím,tak by byl zájem i o jiné.No koukám,že jsem se nějak rozvášnil,takže konec.Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: novinky 2010

Příspěvekod alexander » stř 08 pro, 2010 5:14 pm

Keď už sa tu spomína ten pojazd.... Model za 20 tisíc s pojazdom ako z dôb PIKO DDR....
alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Re: novinky 2010

Příspěvekod medvidek » stř 08 pro, 2010 7:43 pm

VEŘEJNA OMLUVA CLASSIC MODEL Timto se omlouvam firmě classic model za poškozeni dobreho jmena mnou napsanym vyrazem zloději .Hásek Liberec
HO 3-4 epocha čsd DCC začinam. Pořadna mašina ma kotel a komin
Uživatelský avatar
medvidek
 
Příspěvky: 264
Registrován: pon 16 bře, 2009 12:09 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2010

Příspěvekod F. Placheta » stř 08 pro, 2010 8:53 pm

miroslav lengyel píše:No ani mě to nepřekvapuje,vyčůranost českých obchodníků je všeobecně známá.Přesně podle logiky rychle zbohatnout,bez ohledu na to,že je to naprosto kontraproduktivní.Krásně je to vidět u nás v pohraničí.Proto také spousta lidí třeba nejede lyžovat na české hory,ale do ciziny,nenakoupí zboží u nás,ale jede do Německa atd.Stačí se podívat a srovnat ceny na některých modelářských internetových obchodech a o některých pokladech na modelbazaru či aukru snad nemá cenu se ani zmiňovat.Výrobce zkrátka zavětřil,že je spousta lidiček hladových po české mašině,tak to napálil úplně na bomby a teď čeká,kdo se chytne.Viděl jsem tu mašinu pouze na fotkách,ale mám ten dojem,že poměr výkon-cena se ani zdaleka nepřibližuje Rocu,Fleischmannovi,Brawě atd. a o Micrometakitu se snad ani bavit nebudeme,že?Míra


Nechci vstupovat do diskuze, ale na toto bych chtel rict: vycuranost obchodniku bude takova, jakou dovolime, aby byla. Pokud jim to furt nekdo "zere", tak se nedivme. V Nemecku je vsechno levnejsi a kvalitnejsi prave proto, ze narocny trh podobne praktiky proste nedovoli. U nas zatim bohuzel ano...
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: novinky 2010

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 09 pro, 2010 7:47 am

F. Placheta píše: vycuranost obchodniku bude takova, jakou dovolime, aby byla. Pokud jim to furt nekdo "zere", tak se nedivme. V Nemecku je vsechno levnejsi a kvalitnejsi prave proto, ze narocny trh podobne praktiky proste nedovoli. U nas zatim bohuzel ano...


Jo, právě přesně o tomhle to je!!! Pokud se pořád najdou trotlové, co daj za mašinu dvacet litrů, místo původně slíbených 15000, jen proto, aby si "jen tak" někdo mohl mastit kapsu, pak se situace nikdy nezlepší... A projekt 423 je toho krásným příkladem!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2010

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 09 pro, 2010 7:56 am

Petr Zatrepalek píše:Jo tuhle arogantní bábu si dobře pamatuju z burzy, předbíhá ve frontách, a když se ozvete, tak vám ještě nadává...
Na základě e-mailu který jsem dostal od firmy Classic Model uvádím svou výše uvedenou informaci na pravou míru - zmíněná osoba ženského pohlaví se pohybovala v době mé návštěvy firmy Classic Model v zázemí této prodejny. Nemohu tvrdit že se jednalo o zaměstnance či jednoho z majitelů zmíněné firmy, nicméně fakt že měla přístup do tohoto zázemí měl za následek mou výše zmíněnou spekulaci. Tuto samou osobu jsem bohužel měl možnost potkat na burze a být svědkem jejího ne zrovna společenského vystupování.



Také já se tímto veřejně omlouvám firmě Classic Model za své výše uvedené spekulativní tvrzení
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2010

Příspěvekod Martin HO » čtv 09 pro, 2010 9:09 am

medvidek píše:VEŘEJNA OMLUVA CLASSIC MODEL Timto se omlouvam firmě classic model za poškozeni dobreho jmena mnou napsanym vyrazem zloději .Hásek Liberec

????
Martin HO
 

Re: novinky 2010

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 09 pro, 2010 9:31 am

Ale,ale,no to je prostě možné jen v ČR :oops: takže už se nesmí ani vyslovit názor na obchodníka? :x Tak to doufám,že si tohle vlákno přečte co nejvíce uživatelů :lol: To vám chlapi vyhrožovali trestním oznámením pro pomluvu,že se tak překotně omlouváte,či co?V tom případě máme demokracii jako prase,když se člověk nemůže vyjádřit k tomu co zažil v tom či onom obchodě.Takže když si půjdu něco koupit a prodejce se bude chovat arogantně,nekompetentně atd. a já se podělím s těmito zkušenostmi s ostatními uživateli diskuzního fóra,tak mě obchodník,který zaměstnává neschopy ještě zažaluje :?: :!: Tak to nemá fakt chybu. :lol: Ať žije naše banánová republika :!: :!: :!: :!: Míra

P.S.Dobrá zpráva je,že jste se nemuseli omluvit v hlavní zpravodajské relaci TV NOVA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: novinky 2010

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 09 pro, 2010 10:28 am

miroslav lengyel píše:Ale,ale,no to je prostě možné jen v ČR :oops: takže už se nesmí ani vyslovit názor na obchodníka? :x Tak to doufám,že si tohle vlákno přečte co nejvíce uživatelů :lol: To vám chlapi vyhrožovali trestním oznámením pro pomluvu,že se tak překotně omlouváte,či co?V tom případě máme demokracii jako prase,když se člověk nemůže vyjádřit k tomu co zažil v tom či onom obchodě.Takže když si půjdu něco koupit a prodejce se bude chovat arogantně,nekompetentně atd. a já se podělím s těmito zkušenostmi s ostatními uživateli diskuzního fóra,tak mě obchodník,který zaměstnává neschopy ještě zažaluje :?: :!: Tak to nemá fakt chybu. :lol: Ať žije naše banánová republika :!: :!: :!: :!: Míra

P.S.Dobrá zpráva je,že jste se nemuseli omluvit v hlavní zpravodajské relaci TV NOVA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


V mém případě nikdo nevyhrožoval, jen jsem byl informován že tam žádná taková paní co chodí na burzy, nepracuje a nepracovala - takže v zájmu objektivity jsem to uvedl na pravou míru!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2010

Příspěvekod Vik » čtv 09 pro, 2010 12:49 pm

Proboha proč to tak prožíváte? :roll:
Model je takový jaký je. Cena je dána podle toho co si výrobce/obchodník myslí, že snese.
Pokud se Vám cena nelíbí nikdo Vás nenutí si nic kupovat.
Pokud si nic nekoupíte buď se slevní nebo to bude ležet na skladě navždy.

Nicméně souhlasím s tím, že malosérie je opravdu náročnější a bude i cenově výše než tovární model.
Sám vím, že když si k něčemu sednu jsou 2 hodiny fuč a nic moc jsem neudělal.
H0
Uživatelský avatar
Vik
 
Příspěvky: 176
Registrován: stř 09 led, 2008 1:09 pm

Re: novinky 2010

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 09 pro, 2010 4:48 pm

No asi proto,že se někteří těšili na mašinu za 15000,-Kč a najednou stojí 20000,-Kč.Není tedy divu,že se cítí takříkajíc podvedeni,že?A tak si tak tady povídáme,od toho asi diskuzní fórum je nebo bych to aspoň předpokládal.Samozřejmě,že si to nikdo za ty prachy kupovat nemusí,ale zanadávat si můžem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Míra
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků