K.P.E.V.

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Ferda » čtv 25 lis, 2010 5:10 pm

Lubomír Dudek píše:Možná plácnu uplnou blbost,ale takové překřížení kolejí k točně se v modelu moc nevidí,přitom je to v některých případech velice šikovné řešení.

A v reálu dost často používané!
Důvod proč se nevidí v modelu je jednoduchý. Většina lidí staví rotundy ze stavebnic a výrobci si zjednodušili práci a stavebnice nabízejí v takových úhlech, aby křížení nebylo potřeba. Přitom by to mohlo ušetřit dost vzácného prostoru. Točna by mohla k rotundě blíž o pěkných pár centimetrů.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Jacek » čtv 25 lis, 2010 6:12 pm

Ferda píše:
Lubomír Dudek píše:Možná plácnu uplnou blbost,ale takové překřížení kolejí k točně se v modelu moc nevidí,přitom je to v některých případech velice šikovné řešení.

A v reálu dost často používané!
Důvod proč se nevidí v modelu je jednoduchý. Většina lidí staví rotundy ze stavebnic a výrobci si zjednodušili práci a stavebnice nabízejí v takových úhlech, aby křížení nebylo potřeba. Přitom by to mohlo ušetřit dost vzácného prostoru. Točna by mohla k rotundě blíž o pěkných pár centimetrů.

Důvod je spíš úplně jiný a přesně opačný, v reálu nejsou paprsky rotundy ve velkém úhlu a právě ta vzdálenost mezi točnou a rotundou je veliká tak, že tam vleze celá lokomotiva, někde i celý 4-nápravový motorový vůz. V modelu by takové depo zabralo půl pokoje :wink: Proto jsou úhly stavebnic větší a ta točna je u rotundy moc blízko, takže kolejnice jsou příliš krátké a nemůžou se křížit.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Lubomír Dudek » pát 26 lis, 2010 10:04 pm

Jacek píše:
Ferda píše:
Lubomír Dudek píše:Možná plácnu uplnou blbost,ale takové překřížení kolejí k točně se v modelu moc nevidí,přitom je to v některých případech velice šikovné řešení.

A v reálu dost často používané!
Důvod proč se nevidí v modelu je jednoduchý. Většina lidí staví rotundy ze stavebnic a výrobci si zjednodušili práci a stavebnice nabízejí v takových úhlech, aby křížení nebylo potřeba. Přitom by to mohlo ušetřit dost vzácného prostoru. Točna by mohla k rotundě blíž o pěkných pár centimetrů.

Důvod je spíš úplně jiný a přesně opačný, v reálu nejsou paprsky rotundy ve velkém úhlu a právě ta vzdálenost mezi točnou a rotundou je veliká tak, že tam vleze celá lokomotiva, někde i celý 4-nápravový motorový vůz. V modelu by takové depo zabralo půl pokoje :wink: Proto jsou úhly stavebnic větší a ta točna je u rotundy moc blízko, takže kolejnice jsou příliš krátké a nemůžou se křížit.


Tak když pominem přímo koleje k rotundě,tak u některých kolejí,které můžou být delší by se to hodilo.Třeba tam,kde stojí u točny poblíž nějaká stavba a na volnější prostranství vede cesta úzkym místem mezi rotundou a tou stavbou,nebo jinou překážkou,která omezuje prostor.Ta fotografie nahoře je toho nakonec i důkazem i když tady je spíš nějaký vlečkový areál.Ještě jsem to v modelu neviděl ale právě v ep.I by to vypadalo moc krásně.Malý depo,malá točna,malá koncová stanice...mňam,mňam
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Rudolf » sob 27 lis, 2010 5:37 pm

Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » sob 27 lis, 2010 8:07 pm

Rudolf píše:Něco k I.epoše se najde zde http://www.boerse.bz/boerse/dokumente/m ... ost3167286


Jo ,kdyby bylo toto u nás... :shock:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod Rudolf » ned 28 lis, 2010 10:08 am

milan ferdián píše:
Rudolf píše:Něco k I.epoše se najde zde http://www.boerse.bz/boerse/dokumente/m ... ost3167286


Jo ,kdyby bylo toto u nás... :shock:


Pokud myslíš "U nás" jako v Rakousku-uhersku (I.epocha) :D , tak lecos vydali (a vydávají) zde http://www.verlag-slezak.at/
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod milan ferdián » ned 28 lis, 2010 11:04 am

Rudolf píše:
milan ferdián píše:
Rudolf píše:Něco k I.epoše se najde zde http://www.boerse.bz/boerse/dokumente/m ... ost3167286


Jo ,kdyby bylo toto u nás... :shock:


Pokud myslíš "U nás" jako v Rakousku-uhersku (I.epocha) :D , tak lecos vydali (a vydávají) zde http://www.verlag-slezak.at/


Království české a moravské knížectví by bylo lepší.....Ne dělám si srandu.U nás chybí právě základní literatůra právě z toho pravěku a období 1918 až 1945,v češtině.Nemyslím hnací vozidla ,ale výkresy stanic budov atd.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

poklady

Příspěvekod lachttan.bastr » ned 28 lis, 2010 12:25 pm

Ahojte,

sice tohle není moje paleta, ale na podklady je asi nejlepší časopis "Svět železnice", kde jsou v příloze různé výkresy a plánky. Pokud jde konkrétně o K.P.E.V., tak vzhledem k faktu, že většina dnešního Polska byla kdys Německo, polský časopis "Koleje male i dužne" (snad to píšu správně). K sehnání ve Všestarech, nebo v pražské Coroně. Samozřejmě v polštině, ale snad jako slovanský jazyk srozumitelnější než němčina.
Velikost středu = TT = Top Technik = vrchol techniky!
lachttan.bastr
 
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 30 črc, 2009 4:54 pm
Bydliště: Brno

Re: poklady

Příspěvekod VladikC » ned 28 lis, 2010 12:33 pm

lachttan.bastr píše:Ahojte,

sice tohle není moje paleta, ale na podklady je asi nejlepší časopis "Svět železnice", kde jsou v příloze různé výkresy a plánky. Pokud jde konkrétně o K.P.E.V., tak vzhledem k faktu, že většina dnešního Polska byla kdys Německo, polský časopis "Koleje male i dužne" (snad to píšu správně). K sehnání ve Všestarech, nebo v pražské Coroně. Samozřejmě v polštině, ale snad jako slovanský jazyk srozumitelnější než němčina.


Diky za podnet. Polstina neni problem. S nemcinou teprve zacinam... Z polskych zeleznicnich webovek mam jiz take spoustu fotografii i nejake planky. :)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: poklady

Příspěvekod milan ferdián » ned 28 lis, 2010 12:48 pm

lachttan.bastr píše:Ahojte,

sice tohle není moje paleta, ale na podklady je asi nejlepší časopis "Svět železnice", kde jsou v příloze různé výkresy a plánky. Pokud jde konkrétně o K.P.E.V., tak vzhledem k faktu, že většina dnešního Polska byla kdys Německo, polský časopis "Koleje male i dužne" (snad to píšu správně). K sehnání ve Všestarech, nebo v pražské Coroně. Samozřejmě v polštině, ale snad jako slovanský jazyk srozumitelnější než němčina.


Tento časopis odebírám od začátku jeho vzniku.Defacto jsem skončil posledním číslem ŽELEZNIČÁŘE,odebral všechny čísla ŽELEZNICE a pokračoval Světem železnice.Pro orientaci a kontrolu odebírám i Želeniční magazín...
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

K.P.E.V.

Příspěvekod munro » ned 28 lis, 2010 12:57 pm

Nevedel jsem, kam to postnout, ale tenhle topic, se primo nabizi.

Zde prace 17leteho kluka od nas z krouzku, spis to berte jako vtipek, aneb co lze vyrobit z vraku bobiny a dvou stavebnic Be/Bi od LPH.


Obrázek

Kdo pozna, co to ma byt, ma pochvalu pred nastoupenou jednotkou, kdo ne, viz. na nasich strankach, aneb nemecky dustojnik zvladne vse...s priruckou.
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod MOL » ned 28 lis, 2010 1:19 pm

S trochou fantazie by to mohl být elektrický motorový vůz řady ET 89 DRG "Rübelzahl"...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod VladikC » ned 28 lis, 2010 1:21 pm

Rudolf píše:Něco k I.epoše se najde zde http://www.boerse.bz/boerse/dokumente/m ... ost3167286


Diky za odkaz. Nektere linky sice jiz nefunguji, ale zda se, ze se tam jiste bude dat neco noveho "ulovit". Ty specialy MIBA o KPEV jiz nastesti mam.... :)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod munro » ned 28 lis, 2010 2:05 pm

MOL píše:S trochou fantazie by to mohl být elektrický motorový vůz řady ET 89 DRG "Rübelzahl"...



Presne tak, je to napodobenina ET89. Tady je povidani na nasich strankach http://kzm.717.cz/menu/cinnost/stavba-v ... y-vuz-et89

Hledal jsem po netu, ale nenasel jsem nikde, ze by to v TT nekdo zkusil postavit. Doufam, ze jsme timto nakopli nejakeho zkuseneho modelare k vytvoreni podstatne propracovanejsi verze :D :P .
Klub železničních modelářů DDM Jednička Dvůr Králové nad Labem

http://kzm.717.cz/
munro
 
Příspěvky: 41
Registrován: čtv 01 črc, 2010 12:51 pm

Re: K.P.E.V.

Příspěvekod MOL » ned 28 lis, 2010 2:10 pm

Tuším, že se o něj pokouší kupř. stromlinie.eu. Pak byly ještě nějaké lepty, ale vše je v řádech stovek euro...
Uživatelský avatar
MOL
 
Příspěvky: 301
Registrován: pát 17 črc, 2009 4:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků