Koncová stanice Epocha I

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » čtv 21 říj, 2010 8:14 pm

Ferda píše:
Jarda H. píše:ad 2) ach táák, pokud je vše "v jedné rovině", pak se to nevejde prostorově ani geometrií :oops: Máš pravdu, Luboši !

Možná se vejde, trošku jinak. Soupravy by při zajíždění do kusých nevykukovaly divně z tunelu tunelu a lze je střídat zcela nezávisle.
Příloha Bahnhof9km I epocha.jpg je dlouhodobě nedostupná.


Děkuji za návrh. Zkusím to nakreslit do svého projektu a uvidíme. :)

Vzdálenost koleje SN a kusé ve stanici je přibližně 6 cm.

Ať jsem to zkoušel jak jsem to zkoušel s tímto obloukem mi to vyšlo smysluplně pouze takto. :-( Při těch kusých kolejích uvnitř smyčky by souprava musela vyjet ven pokud by měla být lokomotivou vpřed. Musel bych pak jedině posunout ústí tunelu více vlevo.
Přílohy
Bahnhof13am.jpg
Bahnhof13am.jpg (100.84 KiB) Zobrazeno 4990 krát
Bahnhof13m.jpg
Bahnhof13m.jpg (119.17 KiB) Zobrazeno 4990 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Lubomír Dudek » pát 22 říj, 2010 9:37 am

Dostává to už pěknou podobu Vláďo,ale řekl bych,že si možná uplně nepochopil,co se ti snažil Jára s Ferdou říct.Teď máš na smyčce zas jen jednu kusou kolej,byť na vnějšku a nepřekáží.Já jsem to pochopil tak,že kolik je těch kusých kolejí,tolik bude souprav k provozu,aby teda smyčka byla volná a aby se daly soupravy vyvádět ven z SN nezávisle.Je to tak???
Chci se tě ještě zeptat,jestli neuvažuješ ještě o jedné koleji u remízy?Měly by kde stát vagóny na zauhlení,odpopelení,případně nějaký vyprošťovací jeřábek a nebránily by T trojce v deponování a údržbě.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 9:57 am

Lubomír Dudek píše:Dostává to už pěknou podobu Vláďo,ale řekl bych,že si možná uplně nepochopil,co se ti snažil Jára s Ferdou říct.Teď máš na smyčce zas jen jednu kusou kolej,byť na vnějšku a nepřekáží.Já jsem to pochopil tak,že kolik je těch kusých kolejí,tolik bude souprav k provozu,aby teda smyčka byla volná a aby se daly soupravy vyvádět ven z SN nezávisle.Je to tak???
Chci se tě ještě zeptat,jestli neuvažuješ ještě o jedné koleji u remízy?Měly by kde stát vagóny na zauhlení,odpopelení,případně nějaký vyprošťovací jeřábek a nebránily by T trojce v deponování a údržbě.


Myslím, že jsem pochopil o co se snaží, a také jim za to moc děkuji, ale když dám ty kusé koleje dovnitř oválu, dostal by se tam opravdu jenom velmi krátký vlak, ostatní by nutné vyjeli ze SN. A další kusá vedle té co tam je, by nutně zvětšila ten kopec. Mám obavy, aby to nevypadlo blbě, nerad bych do Evropy tahal stolovou horu. :)

Ta kolej by se asi k remíze mohla vejít, ale nikde jsem to takto na těch plánech neviděl, což samozřejmě nevylučuje to, že to tak nemohlo být. :) Kreslil jsem to včera kolem půlnoci, :-( tak se na to ještě zkusím podívat znovu.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod radekkrupka » pát 22 říj, 2010 10:00 am

Já si myslím, že další zauhlovací kolej v takto malé staničce a v dané epoše je zbytečná. Jakou máš vlastně představu o zauhlování? Já bych to viděl na nějaké koše?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Popopo » pát 22 říj, 2010 10:05 am

Nestálo by za to kolejiště "zvýšit" o patro se SN? Pak by nemuselo nádraží být rovnoběžně s hranou, vešla by se i vlečka a problém se SN by nebyl... Třeba nějak takto...
Obrázek

Já chodí okukovat plánky na http://www.gleisplan.ch/
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod radekkrupka » pát 22 říj, 2010 10:08 am

Popopo píše:Nestálo by za to kolejiště "zvýšit" o patro se SN? Pak by nemuselo nádraží být rovnoběžně s hranou, vešla by se i vlečka a problém se SN by nebyl... Třeba nějak takto...

Už se to řešilo a odpověď byla - nemohl... kolega hodlá sklápět ke zdi a jde po minimální možné výšce. Na druhou stranu - ten kostel na kopci bude odnímatelný?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 10:09 am

radekkrupka píše:Já si myslím, že další zauhlovací kolej v takto malé staničce a v dané epoše je zbytečná. Jakou máš vlastně představu o zauhlování? Já bych to viděl na nějaké koše?


To zcela urcite. Mam nekolik peknych nametu na drevene konstrukce z casopisu MIBA, samozrejme bez jerabu, maximalne s kladkou na vytahovani kosu s uhlim. Vedle stojan s lopatami, haky a podobnym naradim, viz. muj prispevek Bavaria Modellbahnshop, kde ho prodavaji.

Omlovam se za cestinu, uz jsem zase jenom mobilu.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 10:12 am

radekkrupka píše:
Popopo píše:Nestálo by za to kolejiště "zvýšit" o patro se SN? Pak by nemuselo nádraží být rovnoběžně s hranou, vešla by se i vlečka a problém se SN by nebyl... Třeba nějak takto...

Už se to řešilo a odpověď byla - nemohl... kolega hodlá sklápět ke zdi a jde po minimální možné výšce. Na druhou stranu - ten kostel na kopci bude odnímatelný?


Bude muset byt. :)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Ferda » pát 22 říj, 2010 10:25 am

Kusá ve smyčce má použití v případě provozu nějakého motorového, nebo parního vozu, který se nemusí otáčet.
Nádraží by jistě šlo malonko vytočit tak, aby koncová kusá směřovala do pravého dolního rohu a NB lze přesunout na druhou stranu koleje. Nebyl by to první případ, kdy NB je zády přilepená ke skále nebo opěrné zdi. Tím by se prostor mezi smyčkou a nejbližší kolejí v nádraží malinko zvětšil. Taky posun portálu o 10 cm vlevo by asi nebyl nijak kritycký a vešly by se tam 2 kusé koleje.
Další možností je celé nádraží malinko natočit (viz výše) a zrdcadlově převrátit podle osy hlavní koleje. Remíza by se ocitla v levém dolním rohu. NB a sklad na druhé straně zády ke kopci. I sklad by mohl být umístěn až na konci rampy. Příjezdová komunikace by tam patrně vešla z levé strany.

Taky mi připadá, že nechat na panelu téměř 10 cm místa u přední hrany v takto stíněných podmínkách je trochu luxus.
Naposledy upravil Ferda dne pát 22 říj, 2010 10:37 am, celkově upraveno 1
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 10:29 am

Popopo píše:Nestálo by za to kolejiště "zvýšit" o patro se SN? Pak by nemuselo nádraží být rovnoběžně s hranou, vešla by se i vlečka a problém se SN by nebyl... Třeba nějak takto...


Bohuzel kolega ma pravdu, jsem velmi limitovan nejenom plochou, ale i vyskou, vlastne hloubkou. :(
Naposledy upravil VladikC dne pát 22 říj, 2010 10:33 am, celkově upraveno 1
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Jarda H. » pát 22 říj, 2010 10:45 am

VladikC píše: ..... ale když dám ty kusé koleje dovnitř oválu, dostal by se tam opravdu jenom velmi krátký vlak, ostatní by nutné vyjeli ze SN. A další kusá vedle té co tam je, by nutně zvětšila ten kopec. Mám obavy, aby to nevypadlo blbě, nerad bych do Evropy tahal stolovou horu. :)

Ta kolej by se asi k remíze mohla vejít, ale nikde jsem to takto na těch plánech neviděl, což samozřejmě nevylučuje to, že to tak nemohlo být. .......


Zase jeden blbej nápad :lol: - zvětšení plochy kopce mne sice napadlo hned při pohledu na plánek od Ferdy, ale nechtěl jsem do toho vnášet další komplikace. A k tomu nápadu - za předpokladu, že by byla možnost šířka zvětšit o 8-10 cm (vím, že píšeš o omezených možnostech !!), pak by se kusá kolej ve vratné smyčce vedla z oblouku vratné smyčky rovnoběžně s vjezdovou kolejí, tunelový portál by mohl mít jednu opěrnou zeď (směrem k hraně panelu) a šturc by mohl být de facto za opěrnou zdí portálu ! Délka té koleje by tak vyšla lépe (delší), než tak jak je kreslena nyní.
Kopec by se vlastně zvedal od stanice (malý terénní zářez u kusé staniční koleje) směrem k horní hraně panelu, asi to bude vypadal lépe než klasický kopec ?! Snad jsem to popsal dostatečně k pochopení, v nejhorším případě bych to musel o víkendu v ruce naskicovat, v PÁ odpoledne už nebudu na PC.
POZN. Bez ohledu na jednu kusou kolej ve vratné smyčce musíš kolej ve vratné smyčce (oblouk) dělit na více úseku s ohledem na odstavení více než jednoho vlaku - ale to ti je vlastně jasné !!

Zauhlování - vzhledem k epoše I. se rýsuje řešení pomocí nasýpání uhlí pomocí košů. Fotek na netu (zdroj německé weby) jsou k dispozici, takže tady asi problém nebude. Další kolej k remíze - jak psali kolegové přede mnou - bych nedělal.
Naposledy upravil Jarda H. dne pát 22 říj, 2010 10:46 am, celkově upraveno 1
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 22 říj, 2010 10:45 am

Ferda píše:Taky mi připadá, že nechat na panelu téměř 10 cm místa u přední hrany v takto stíněných podmínkách je trochu luxus.


Tam by mela byt prijezdova a obsluzna komunikace k stanicni budove, skladu a rampam. Neumim to nakreslit...:(
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod chameleon » pát 22 říj, 2010 12:11 pm

Já vím, že už jen pilujete poslední detaily v návrhu - ohledně skrytého n. apod.
Asi též s rozměry se hýbat moc nedá, ale nedalo mi to a posílám návrh :wink: :
Bahnhof_idea.jpg
Bahnhof_idea.jpg (74.94 KiB) Zobrazeno 4893 krát

Jedná se o naprosto stejnou plochu, jen rozdělenou na 2 segmenty.
Stejná plocha - stejné možnosti skladování - ale lepší skryťák - hezčí a reálnější okolí podél tratě - možnost rozšíření kolejiště v budoucnou - atd

Hlavně mi přijde, že trať zaústěná do nádraží je v tomto případě logičtější, a ne že vlak před nádražím musí udělat kolečko o 180st. na minipoloměru, nebo že vyjede zpod nádraží...to se děje většinou v Alpách na zubačkách, nebo ne? :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » pát 22 říj, 2010 12:24 pm

ja vam nevim, kdyz s epodivam na ten navrh od vladika tak ja byhc ho moc nemenil, me fakt sedi i to objezdeni kpce, pokud to bude lokalka male parnicky a provoz tak to vidim docela kouzelne, vlacek si to z nadrazi bude supet, klidne byhc treba na cele delce udelal sklon do vejzdu do SN treba 1 cm to neni moc, ale uz to na fotkach bude zase o kouske vypadat jinak... i by se mi libil ten rybnicek, co zminoval kolega. cintoryn a kostelik taky dobra myslenka, pokud bdue nahoru krizova cesta bude to taky velcie zajimave a myslim, ze i docela realne, jelikoz poutni mista byla castym cilem.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod radekkrupka » pát 22 říj, 2010 12:27 pm

Nápad určitě dobrý, teď jenom aby druhý modul nevisel z okna v patém patře :lol: Je pravda, že takový skryťák může být jen za kulisou (odnímatelnou), čili druhý segment může být velmi nízký a dal by se někam "uklidit"...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků