Odklizové loko

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Odklizové loko

Příspěvekod zaza.office » čtv 30 zář, 2010 2:25 pm

Tak tohle jsem ještě neviděl. Chvíly jsem se podílel na modernizaci 127.258, nyní by to měla být 501,ale na té boční smetáky zůstaly všechny. Já navíc dělám mostecký stroj a ty pokud vím mají boční sběrače všechny, aspoň tedy 127.698, který mi je předlohou.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Odklizové loko

Příspěvekod E27 » čtv 30 zář, 2010 6:00 pm

Ako si postúpil so stavbou modelu?

Okrem pár výkresov, čo som zohnal tu na fóre a fotografií som v podstate bez ničoho.
698 nieje zelená?
501-tku som videl na youtube, je krásna. Budú sa inštalovať polpantografi na všetky? Alebo iba pár? Čo je dôvodom tejto výmeny?
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Odklizové loko

Příspěvekod zaza.office » čtv 30 zář, 2010 7:01 pm

pro E27, pokud byl dotaz směrován na mě:

Zítra budu dělat osvětlení. Dnes jsem obdržel konečně SMD LED. Po dokončení osvětlení budu moci zhruba zkompletovat krajní sekce a pověnovat se jejich pojezdům. Zejména je osadit sběrači proudu. Následně musím osadit konzoly s hlavními smetáky do představků střední sekce a pod ně nainstalovat osvětlení. Dále těžko říct...

698 zelená není, zde je důkaz ve formě zapůjčeného fota z fóra K-Report
Obrázek
Nicméně stroje s blízkými čísly, které mám postahovány z webu zelené jsou, např. 690,696,706,708 ale na druhou stranu 697,702,703,707 jsou červené.

Pokud vím, tak polopantografy by měly jít na všechny modernizované stroje u SU. Co je důvodem přesně nevím, ale bude to asi stejný důvod, ze kterého jsou nainstalovány polopantografy i na "normální" lokomotivy, které doteď jezdily s dvouramennými pantografy. Viz třeba stroje 130 pokud se nepletu. Možná je důvodem lepší spolupráce obložení s trolejí, ale je to jen má domněnka. Třeba někdo upřesní
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Odklizové loko

Příspěvekod E27 » pát 01 říj, 2010 8:43 am

Ďakujem za spresnenie informácií.

Ano, pomýlil som sa. Zelená je 681-tka. Predpokladal som, že tá 68x séria bude celá tak nafarbená. Teda aj 689.

Pýtal som sa na stavbu preto, pretože sa začínam aj ja trápiť s modelom. Zatial je to všetko narysované na evergreen profiloch a čaká to na kompletizovanie. Premýšlam nad pojadzom, rozvor, čo tam pasuje, dvojkolie z čoho by bolo dobré, pretože niekedy sa oplatí kúpiť na burze model ako náhradné diely a z toho to skladať.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Odklizové loko

Příspěvekod zaza.office » pát 01 říj, 2010 2:09 pm

27E: Není zač, já osobně použil pojezd z BN150 Gutzhold. Krajní (nehnané) sekce budou sedět na podvozcích vlastní konstrukce. Viz foto v mém příspěvku.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Odklizové loko

Příspěvekod Lubomír Dudek » sob 02 říj, 2010 10:51 am

Jen tak dál kluci,jde vám to.Dlouho to bylo mrtvé téma.
Jinak na co asi můžou být lokomotivy bez bočních pantografů,když nemůžou zajíždět do řezů k bagrům.??Tak mě napadá,že jedině na přetah od někud někam a určitě jich bude hodně málo.A nebo maj jinej zdroj pohonu u bagrů,ale to se mi teda nezdá
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Odklizové loko

Příspěvekod E27 » sob 02 říj, 2010 2:40 pm

Lubomír Dudek píše:Tak mě napadá,že jedině na přetah od někud někam a určitě jich bude hodně málo.A nebo maj jinej zdroj pohonu u bagrů,ale to se mi teda nezdá


Predpokladám, že to súvisí s útlmom ťažby a teda len preťahom vozov, ktoré dopravujú materiál na rekultiváciu vyťaženého územia. Je to škoda. Chýba mi to tam. Ale keď sa rozbehnem a prídem na to ako precízne stvárniť tieto krásky, tak aj táto nesiem chýbať v zbierke.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Odklizové loko

Příspěvekod zaza.office » sob 02 říj, 2010 6:44 pm

Lubomír Dudek: Napadá mě ještě jedna možnost ohledně absence bočních sběračů: Zkrátka dodavatel je nebyl schopný dodat a jestli bylo potřeba co nejdříve vykonat nějaké ty zkoušky po modernizaci, tak ji hodily do provozu prozatím bez nich. Při posunu pod násypkami v úpravnách se trolej nepoužívá vůbec, lokomotiva stojí pod trolejí, ale vozy již "čouhají" do nezatrolejované části. Fotky jsou v malém rozlišení, ale zdá se mi, že konzoly pro boční sběrače na lokomotivě stále jsou. Pokud by se uvažoval provoz bez boční troleje, tak si myslím že by je z lokomotivy sundali, jedná se přeci o pár šroubů + kabel. Je to čistě jen můj názor vydedukovaný selským rozumem.

E27: Pane kolego, kdyby byl útlum těžby, tak proč by modernizovali odklizové lokomotivy,aby jim vydržely ještě nějaké to desetiletí a kvůli modernizacím stavěli fungl novou halu? Jiří má zásobu uhlí na cca 30 let, toto info mám přímo od zdroje. Na Jiřím totiž nejsou žádné územní limity (aspoň o nich nevím) jako na mostecku. Možná se nebude těžit v takovém rozsahu jako před lety, ale těžit se bude. Rekultivuje se, a to již vytěžený lom Družba a to skrývkou z Jiřího.

Pokud říkám něco špatně, tak se velmi omlouvám za mystifikace a prosím znalejší, aby věci uvedli na pravou míru.
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Odklizové loko

Příspěvekod E27 » ned 03 říj, 2010 1:43 pm

Ospravedlňujem sa za informáciu ohľad útlmu ťažby. Nechcem sem písať daaké info. Jednalo sa len o dedukciu a tým, že v šade v článokoch píšu ohľadne severočeský uhoľný pánvy ako o utlmujúcej, tak ma to napadlo. Nemám v úmysle dávať zavádzajúce informácie. Bola to len dedukcia. Nič viac.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Odklizové loko

Příspěvekod zaza.office » ned 03 říj, 2010 2:37 pm

E27: Ony jsou ty informace takové neurčité a každý říká něco jiného...
zaza.office
 
Příspěvky: 299
Registrován: pon 12 črc, 2010 1:49 pm
Bydliště: Most

Re: Odklizové loko

Příspěvekod Lubomír Dudek » ned 03 říj, 2010 7:29 pm

Nazval bych to spíš racionalizací,než všeobecným útlumem.Lokálně to může být útlum i nárůst těžby.Osobně pocházim od Sokolova a neřekl bych,že dochází k nějakému výraznému útlumu.Hold někde,kde vládla v dopravě skrývky a uhlí vlaková doprava se prosazuje doprava pasová a naopak.Je pravda,že když běžela Dukla a Medard a vlaky jezdily na 900mm,tak tu byl cvrkot Jářku jinačího kalíbru,ale na dnešní poměry to jede nezadržitelně furt pryč a z domů i elektráren se stále stejně hulí :lol:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Odklizové loko

Příspěvekod E27 » pon 11 říj, 2010 7:29 am

Ahojte..

Robím už na E27, ale potrebujem jednu vec. Fotografie stanovišťa. Viete mi poradiť? Máte ich k dispozícií.
Čoskoro dodám prvé foto.

Začal som s krajnými sekciami.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Odklizové loko

Příspěvekod Lubomír Dudek » pon 11 říj, 2010 2:11 pm

Tak pokud na ni někde na semaforu narazim,zkusim říct fírovi ať mi ten vnitřek vyfotí,ale nic neslibuju.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Odklizové loko

Příspěvekod E27 » stř 13 říj, 2010 5:20 am

Takže pridávam pár foto zo stavby E27.

Upozorňujem, že sa jedná o prvotné diely a to konkrétne bočnice predných sekcií. Tie sa musia dočistiť po stopách lepidla a zatmeliť.

Obrázek
Obrázek

Ako materiál je použitý evergreen profil rôznych hrúbok a tvarov. Na bočnice samozrejme budu pridané detaily pántov a skrutiek otvárania žalúzií. Dočistené a stretknuté..
Najpv som narysoval základné obrysy. Vyrezal som otvory pre budúce žalúzie a nakoniec som začal pracne lepiť priečky. Z druhej strany nalepím sieťovinu.

Konce zdvyhákov som vyrobil z tyčiniek do uší.
Diely sa nakoniec vyrežú a kompletizujú.
Vnútrajšok bude obsahovať olovo ako záťaž.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Odklizové loko

Příspěvekod Lubomír Dudek » stř 13 říj, 2010 1:38 pm

Tak jsem na ni dneska narazil a fíra byl moc hodnej a pustil mě dovnitř.Mohl jsem si i zařídit,ale měl jsem auto u silnice.Veliká škoda,byl fakt moc hodnej a výřečnej.
Tak pokud se to hodí,tady něco je.
Jinak prej ty rekonstruovaný maj vnitřek uplně jinej a nezdá se mu,že by některý z nich měly mít na trvalo jen dva hlavní pantografy.

http://img177.imageshack.us/g/p1030974g.jpg/
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků