M 262 v H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

M 262 v H0

Příspěvekod StandaR » ned 07 říj, 2007 12:49 pm

Sehnal jsem si rozvory a zajímalo by mně jestli bych mohl použít podvozek s rozvorem 37mm kdyz prepočet mi vyšel 37.3 mm, a jestli někdo máte s tímto pojezdem zkušenosti http://www.modelovazeleznice.cz/cs/prod ... -57-15800/
H0 V Epocha osobní, VI Epocha Nákladní

Víc změněných plánů, než kdy výrobci vyrobili modelů :)
StandaR
 
Příspěvky: 745
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Příspěvekod Otto Černý » pon 08 říj, 2007 8:36 am

Teda nevím, ale tohle se mi nezdá použitelné. M262 má dva dvounápravové podvozky. Pojezd na který odkazuješ je dvounápravový, tedy pro hnací vozidlo s právě dvěma nápravami. Asi budeš muset hledat lepší řešení...
Otto Černý
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř 16 kvě, 2007 6:47 am
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Otto Černý » pon 08 říj, 2007 8:41 am

Ještě dodatek: ten pojezd je ve velikosti HOm - takže na M262 (830) bys i za předpokladu použitelnosti tohoto pojezdu musel přerozchodovat dvojkolí na HO.
Otto Černý
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř 16 kvě, 2007 6:47 am
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Zx1974 » pon 08 říj, 2007 10:16 am

Naposledy upravil Zx1974 dne pát 08 úno, 2008 4:12 am, celkově upraveno 1
Zx1974
 
Příspěvky: 382
Registrován: úte 17 říj, 2006 10:01 am
Bydliště: Písek

Příspěvekod Otto Černý » pon 08 říj, 2007 11:44 am

Zx1974 píše:
Otto Černý píše:Ještě dodatek: ten pojezd je ve velikosti HOm - takže na M262 (830) bys i za předpokladu použitelnosti tohoto pojezdu musel přerozchodovat dvojkolí na HO.


No nevím, ale i podle stránek výrobce http://www.pmt-modelle.de/produkte/fahrwerke/fahrw-h0.htm je to velikosti HO!?

to Abe: Díky za inspiraci - vypadá to, že by se tenhle pojezd mohl hodit pod T238.


Já koukal pouze na ten odkaz na webu modelovazeleznice, kde mají napsáno HOm, tak nevím co je správně.

Pokud by si někdo chtěl počíst o tomto blíže tak zde:

http://www.et-57.de/

Bohužel sám nevládnu Německy natolik, abych si blíže početl. Ale použít tenhle pojezd na M262 (830) si troufám tvrdit nepůjde určitě...
Otto Černý
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř 16 kvě, 2007 6:47 am
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Yarda » pon 08 říj, 2007 11:48 am

Hlavní potíž vidím v průměru dvojkolí 8,3 mm, to je použitelné tak pro tramvaj... Dvojkolí o průměru 11,5 sice výrobce taky montuje, ale jen do podvozku o rozvoru 40,5 mm.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Otto Černý » pon 08 říj, 2007 12:01 pm

Ať na to koukám jak na to koukám, zmiňovaný pojezd má pouze dvě nápravy, ale M262 má 2 (podvozky)x2 (nápravy na každém podvozku) = celkem 4 (nápravy). To chtěl autor myšlenky použít dva tyhle pojezdy na jeden M262?

Myslím není co řešit...
Otto Černý
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř 16 kvě, 2007 6:47 am
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Yarda » pon 08 říj, 2007 12:15 pm

Jak autor tohohle tématu tak i výrobce pojezdu to zjevně berou jako podvozek. Ostatně i v rozměrové tabulce výrobce uvádí, že pojezd s koly průměr 11,5 je určen pro BR 185, což je německý motorák se 2 podvozky. Takže by se dal použít jeden podvozek hnací a druhý bez pohonu, stejně jako skutečný M262. Ale je fakt, že tomu chybí otočný čep.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod user_312 » pon 08 říj, 2007 12:45 pm

Otto Černý píše:Ať na to koukám jak na to koukám, zmiňovaný pojezd má pouze dvě nápravy, ale M262 má 2 (podvozky)x2 (nápravy na každém podvozku) = celkem 4 (nápravy). To chtěl autor myšlenky použít dva tyhle pojezdy na jeden M262?

Myslím není co řešit...


Mrkněte na http://www.hollywoodfoundry.com/shopdis ... Mechanisms

Myslím, že pro stroje, které nemusí mít špičkovou tažnou sílu je tohle řešení ideální. Používá se i pro lokomotivy.
Obrázek[/img]
user_312
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 08 říj, 2007 12:45 pm

Příspěvekod juroH0 » pon 08 říj, 2007 12:55 pm

a existuje take nieco ja s razvorom cca 92mm? :lol:
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod Otto Černý » pon 08 říj, 2007 1:39 pm

O.K. Už to chápu. No koneckonců řešení to je. I když pravda že já se vydám jinou cestou. Ale na to mám zatím dost času...
Otto Černý
 
Příspěvky: 45
Registrován: stř 16 kvě, 2007 6:47 am
Bydliště: Litoměřice


Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků