Kuehn T125 a skúsenosti s RMA

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Příspěvekod A2C » úte 01 čer, 2010 12:06 pm

vďaka toto si preverím a urobím si výlet :-)
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod Zdeněk » úte 01 čer, 2010 12:56 pm

Ferda píše:Nevím jak je to na Slovensku, ale dle našich předpisů by prodejce neměl svou povinnost splněnu tím, že ti něco řekl. Reklamace se považuje za vyřízenou až tehdy, když je opravdu vše uzavřeno. Jestli nebyl schopen ti reklamovaný výrobek vrátit ve stanovené lhůtě, ať už opravený nebo ne, a doložit svá tvrzení písemně, pak lhůta pro reklamaci vypršela a máš nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pro zákazníka není podstatné, zda zdržení zavinil prodejce, výrobce nebo třeba pošťák.

Prodejce (potažmo výrobce, nebo dodavatel) porušil své povinnosti už tím, že nedodal návod ve slovenštině. I to by asi SOIku zajímalo.


S tou reklamací je to samozřejmě tak jak píšete, do 30dní včetně, oznámit zákaníkovi, že reklamace je připravena k předání. To ale neznamená, že bude vždy předán opravený, nebo nový výrobek. Výrobce může ve zdůvodnění napsat, že reklamaci neuznává. U elektronických zařízení, bude vždy problematické dokazovat, že zapojení a manipulace byla korektní. A pochybuji ,že nějaký zákazník bude platit zkušebnu na zjíštění závady.Zde je vždy na výrobci, potažmo prodejci, jestli z důvodu aby nepřišel o zákazníka, reklamaci uzná a dá nový výrobek. Jak tady někdo psal, že součástku měli vyměnit, nic takového se neděje, stálo by to více, než nový dekodér. A jak jsem již zde na jiném místě fóra psal, Kuehn nic nevyrábí ve smyslu, jak fungují malovýrobci zde v Česku/sedí někde a letuje dekodéry,nebo vyrábí lokomotivy/, vše si nechá vyrobit a jen prodává pod svým jménem.
A ohledně návodů zde v českém jazyce. Myslím,že se předpokládá, že kdo si koupi dekodér a sám si ho chce zapojit, má již nějaké základy v "malíčku"a rozumí co dělá. Stejné je to i u komponentů do počítačů, žádný český návod není. Kdo se do toho pustí, ví co dělá. A ten který neví, nebo začíná, má si to nechat udělat, nebo požádat někoho kdo tomu rozumí.
Taky by bylo zajímavé,jak řešit, když si koupím model a sám si do něho zaletuji dekodér /podle návodu výrobce/a ten model přestane jezdit a nejezdí i po uvedení do původního stavu. Dá se to reklamovat, nebo né.
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Ferda » úte 01 čer, 2010 2:12 pm

Zdeněk píše:S tou reklamací je to samozřejmě tak jak píšete, do 30dní včetně, oznámit zákaníkovi, že reklamace je připravena k předání. To ale neznamená, že bude vždy předán opravený, nebo nový výrobek.

Psal jsem opravený nebo ne. Podstatné je ve lhůtě vrátit.
Zdeněk píše:A ohledně návodů zde v českém jazyce. Myslím,že se předpokládá, že kdo si koupi dekodér a sám si ho chce zapojit, má již nějaké základy v "malíčku"a rozumí co dělá. Stejné je to i u komponentů do počítačů, žádný český návod není. Kdo se do toho pustí, ví co dělá. A ten který neví, nebo začíná, má si to nechat udělat, nebo požádat někoho kdo tomu rozumí.


V zákoně se nepíše nic o tom, zda má někdo něco "v malíčku". Zákon ukládá jednoznačně povinnost přiložit návod v českém příp. ve slovenském jazyce. U komponent do počítačů to platí taktéž. To, že jsme na něco zvyklí, ještě neznamená, že je to v souladu se zákonem.

Zdeněk píše:Taky by bylo zajímavé,jak řešit, když si koupím model a sám si do něho zaletuji dekodér /podle návodu výrobce/a ten model přestane jezdit a nejezdí i po uvedení do původního stavu. Dá se to reklamovat, nebo né.

Pakliže jsem schopen prokázat, že bylo postupováno v souladu s návodem, nebo druhá strana není schopna prokázat, že jsem postupoval v rozporu s návodem, pak není sporu o oprávněnosti reklamace. Právníci by asi měli 101 jiných názorů, ale pokud by to někdo dotáhl až do konce, tak soud nemá jinou šanci, než ctít presumci neviny ve prospěch zákazníka. Prodejce tím, že prodává komponent jako samostatný výrobek automaticky přijímá riziko podobných sporů.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

reklamace

Příspěvekod Zdeněk » úte 01 čer, 2010 3:43 pm

Proto si myslím, že je vždy lepší se domluvit s zákazníkem aby odešel spokojený, než to hrotit./samozřejmě,pokud nechodí reklamovat každý týden :wink: /
N/Nm-scale, DCC, domácí kolejiště
Uživatelský avatar
Zdeněk
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 27 bře, 2008 11:52 am
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod A2C » úte 01 čer, 2010 3:57 pm

Páni tak našiel som si výklad zákona, a mali ste pravdu, musím to mať do 30 dní naspäť v rukách. tak som si to vytlačil zvýraznil, a išiel do JR Line, tam samozrejme mal okolo toho plno kecov, ako postupujem, a proste že nemám celý zákon v malíčku, potom mi tam trepal o tom ako ten dekodér nie je chránený proti iskreniu motora, a nakoniec po dlhšej debate, som dostal nový dekodér do rúk. Takže dámi a páni zrejme som prvý čo vyreklamoval dekodér Kuehn! Mám nový kus, i keď by som radšej peniaze, ale v stave akom bol R.J. by som pokúšal osud, môj aj jeho. (Bol pred infarktom)

Samozrejme mi slovenský návod nedal ale poučil ma ako sa to zapája, čo som mu aj podpísal. No neviem čo mu to bolo platné ale musel si asi zachovať tvár. Potom mi ešte nechcel dať vyrozumenie od výrobcu, ale tieto blbosti neriešim. Hlavné je že dekodér je doma a ak sa odpáli ďaľší a prídem reklamovať tak buď nebudú žiadne problémy alebo mi zatvorí dvere pred nosom :lol:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod Ferda » úte 01 čer, 2010 4:29 pm

Gratuluji!

Doufejme, že to bude mít přínos i pro případné další klienty.

Já bych mu ještě poslal fakturu za provedené školení :lol: Tak 100,- € za školení a 50,- € za dojezd. Aby se necítil, že to bylo drahé :lol: :lol: :lol:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod A2C » úte 01 čer, 2010 5:43 pm

Ja v záujme ďalších klientov, dúfam, že už žiadny z nich Kuehn DCC nekúpi. :roll:
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod Ferda » úte 01 čer, 2010 6:57 pm

Myslel jsem spíše na klienty JR Line. Vada výrobku je řešitelný problém. Nesolidní či neochotný prodejce je docela neštěstí, není li v okolí jiný.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků