Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod TTmili » pon 26 dub, 2010 7:40 pm

Matrine, vím že je to jen slovíčkaření a přehazování teplýho bramboru z ruky do ruky..... ale jak říkám ta chyba je jinde, už po revoluci a nějakej kecal Jančura na tom nic nezmění.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 27 dub, 2010 6:10 am

Martin HO píše:To TTmili.

Mně jako cestujícího nezajímá, že vlaky jsou jednoho s.p. ČD, Cargo druhého a infrastruktura SŽDC. To je mi fuk a musí to všechno fungovat. Ale ono nefunguje nic (snad kromě Carga - nákladní dopravy, která byla vždy výdělečná).

Když čekáš na vlak nakonec zpožděný o 50 min a nemáš si ani kam sednout, mrzneš, prší na tebe nebo do tebe na nástupišti pere slunce, tak mně vůbec nezajímá, čí je to vina, když se ty drážní součásti nejsou schopny mezi sebou domluvit ve prospěch zákazníka. To jsou jen hry se slovíčky.


BINGO :!: :!:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Yarda » úte 27 dub, 2010 7:20 am

Pánové, zapomínáte na jednu důležitou věc: všechny reformy na dráze byly po r.89 na 15 let zmrazeny díky odborům, které pod hrozbami stávek jakékoliv změny odmítaly. Pro oživení paměti připomínám, že Jaromír Dušek v r.97 dokonce své hrozby splnil a zastavil na 4 dny železniční dopravu v celé zemi. Otevřeně prohlašoval, že nedopustí rozdělení „mašinek od kolejí“, propouštění atd . Dodnes se chlubí tím, že bez jeho schválení nebyl jmenován žádný generální ředitel ČD a když se mu znelíbil, ředitel skončil. Napadají mě jména bývalých gen. ředitelů Šíp, Mládek, Sosna, kterým Dušek pomohl z křesla ven. Další v pořadí Zelený, který byl Duškův člověk, konečně všechny pokusy o reformy na železnici zastavil. Není se tedy čemu divit, že zákon o transformaci ČD byl přijat až asi 12 let po revoluci a teprve k 1.1.2003 zanikl „socialistický“ podnik ČD s.o. a vznikly ČD a.s. a SŽDC. Teprve když Duškovi stoupla moc do hlavy natolik, že začal být na obtíž i odborovému vedení, dokázali se odboroví bossové sjednotit a Duška odvolat, bohužel ztracený čas už se nevrátí.

Veřejnost už si zvykla, že cestování s ČD zůstalo i po revoluci na úrovni 70.let, kdy hlavním smyslem železnice bylo odvézt masy dělníků do/z práce a v létě na rekreaci. Jenže odboráři si asi nevšimli, že do práce už se dnes jezdí autem a na dovolenou letadlem nebo autobusem. Před 30 lety vlaky jezdily narvané, špinavé, věčně zpožděné, průvodčí vzteklí. Dnes jezdí na většině důležitých tratí podstatně víc osobních vlaků než tehdy, vagóny jsou sice stejné, ale vyjíždějí čisté, na záchodě teče voda, jsou tam papírové ručníky, vlaky jezdí až na výjimky včas (5 minut není zpoždění), průvodčí se už dávno nechovají jako policajt v modré uniformě, ale vlaky jezdí skoro prázdné....

Současné vedení ČD se snaží lidi přitáhnout zpět do vlaků, konečně začíná investovat i do vozového parku (nejen do pendolina), nabízí různé akční slevy (e-liška), jednotný tarif mezi krajskými městy a při tom nemá na nic peníze. Takže myslím, že je třeba si uvědomit souvislosti a namísto laciné kritiky ČD raději začít jezdit vlakem - to jediné jim pomůže... :-)
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Vladimír_B » úte 27 dub, 2010 9:54 am

Yarda píše:Současné vedení ČD se snaží lidi přitáhnout zpět do vlaků, konečně začíná investovat i do vozového parku (nejen do pendolina),
Ano, chlubí(!) se tím, že zmodernizují letos 58 vozů vlaků vyšší kvality, ale k čemu mi to jako bude? U nás na západě stále jezdí tatrovácké Baiky z r. 75 s koženkou na Os a s nima se nic dělat nebude, protože se očekává nákup jednotek. :roll: (kterých se moje vnoučata možná dožijí) a na rychlíku nám tu jezdí koženkové Béčka, takže pro nás nula, nula, nula, nic. Snad jen ty rychlíky do říše (přes F.i.W.) s lepšími vz.
Yarda píše: nabízí různé akční slevy (e-liška), jednotný tarif mezi krajskými městy a při tom nemá na nic peníze. Takže myslím, že je třeba si uvědomit souvislosti a namísto laciné kritiky ČD raději začít jezdit vlakem - to jediné jim pomůže... :-)
To sice ano, ale musíte mít vyděračskou IN kartu, kterou nemám takže pro mě další nula bodů.
Hlavně, že si dávají miliony do odměn, služebních aut, reklam a zbytečných nesmyslů (k čemu třeba je v Plzni reklama na IC/EC, když tu nic takovýho nejezdí že) a peníze do potřebných věcí nedají (např. vozy a čistota nádraží).

A jakou souvislost má reforma železnice v přístupu vedení ke zlepšení situace na dráze? No žádnou.
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Yarda » úte 27 dub, 2010 10:06 am

Vladimíre, kdyby se s reformou železnic začalo v r.1990, namísto v r.2005, tak dnes mohly být dráhy o 15 let dále, nemyslíš...? :)
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod TTmili » úte 27 dub, 2010 1:23 pm

No něco pravdy je i na tom že dráhy furt cpou peníze do vlaků vyšší kvality (furt jsou nový a nový vozy typu Bpee, Apee, Ampz, pendolino atd.) ale do obyčejných osobáků a rychlíků investují pramálo byť právě jimi jezdí podle mě nejvíce lidí.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod hummus » úte 27 dub, 2010 1:36 pm

Kdyby se zacalo v roce 1990, tak by to určitě bylo lepší, ale situace dopadla jak dopadla. V dnesni situaci je nejlepsi pustit do regionalni i dalkove dopravy soukrome dopravce. Horsi nez s CD to myslim nebude.
HO - DCC, IVb
Uživatelský avatar
hummus
 
Příspěvky: 598
Registrován: pon 04 pro, 2006 8:13 am
Bydliště: Praha 9

Příspěvekod Radek » stř 28 dub, 2010 4:23 pm

Yarda píše:Vladimíre, kdyby se s reformou železnic začalo v r.1990, namísto v r.2005, tak dnes mohly být dráhy o 15 let dále, nemyslíš...? :)
Otázkou je kde.. U nás v lese se to podařilo roztrhnout (zreformovat) už v r 93 podle modelu jako na drahách - tedy trať(les) vlastní stát a hospodaří v něm akciovky. Docela železničářům těch 10 let závidím.... :?
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Yarda » čtv 29 dub, 2010 7:44 am

Každý má svůj názor, nic proti tomu... Já mám názor, že cokoliv by bylo tehdy lepší, než nedělat se strukturou a hospodařením nic a zakonzervovat na 15 let socialistický status quo.

Tím, že železnice přišla po revoluci z roku na rok o velkou část nákladních nákladních přeprav, přišla o finanční zdroje, ze kterých do té doby financovala osobní přepravu. Namísto toho, aby se tato situace nějak řešila, uhradil stát drahám v zájmu "sociálního smíru" každoroční ztrátu ve výši několika miliard. Černá díra byla na světě.

Nemyslím si, že oddělení dopravní cesty (SŽDC) od dopravců (ČD aj.) je jediná správná cesta. V Británii třeba existují dodnes samostatné železniční společnosti vlastnící trať i vozidla, stejně jako tomu bylo u nás za R-U před vznikem unitárních KKStB. Podobně jako u nás existovaly železniční společnosti vlastnící páteřní trasy včetně odbočných tratí (Buštěhradka, KFNB, KBD, ÖNWB, ATE atd), mají v Británii např. SouthWestLine z Londýna do Portsmouthu.

Jenže to není jednokolejka, ale 4kolejka, po které jezdí přes den prakticky výhradně osobní vlaky, pár nákladních projede v noci. Po obou vnějších kolejích jezdí zastávkové vlaky, po vnitřních dálkové expresy. Na každé venkovské zastávce je hned u nástupiště placené parkoviště se závorou. Ctihodní gentlemani ráno přijedou svými Rovery na parkoviště, přesednou do vlaků a frčí do Londýna za prací. Rádi si zaplatí za parkovací lístek, protože mají jistotu, že případný zloděj neodjede bez lístku přes závoru. Na každé zastávce je světelný panel ukazující čas odjezdu příštích dvou vlaků a případné zpoždění on-line. Jízdenky se kupují v automatu. Obslužný personál není zapotřebí, jen vlaková četa. Není to žádná Hi-Tech, ale jednoduchý a účelný systém. Přesto funkční a schopný vydělávat i v osobní dopravě. Pár fotek z mobilu:

http://www.ulozto.cz/4679361/obraz011.jpg
http://www.ulozto.cz/4679363/obraz005.jpg
http://www.ulozto.cz/4679362/obraz008.jpg

Že to jde i u nás, dokazují JHMD. Sice v malém měřítku, ale přesto jsou úspěšná firma. Přitom u nich nejde primárně o nostalgii, vydělávají na běžném denním provozu a zajišťují dopravní obslužnost na určitém území - přesně to, co asi očekáváme od ČD i od Student Agency. Pustit konkurenci na koleje je nutnost, ale ne tak, jak si představovalo MD před časem: vypsat tendry na provozování nejlukrativnějších dálkových spojů - to je parazitování na dopravním systému a ne veřejná služba. Ale pokud bude Jančura schopen dlouhodobě zajišťovat dopravní obslužnost třeba na kozí dráze, pak klobouk dolů před Panem Podnikatelem.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 29 dub, 2010 9:45 am

Velmi rozumně napsáno!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Jarda H. » úte 25 kvě, 2010 8:29 pm

Pro doplnění této diskuze - rozšíření dopravního parku (lokomotivy) u student Agency

http://www.mediafax.cz/domaci/3041936-S ... ardy-korun
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Martin HO » stř 26 kvě, 2010 3:55 am

Martin HO
 

Příspěvekod TTmili » stř 26 kvě, 2010 7:35 pm

Výborně už je to tady, z jeho nových vlaků se stávají pouze již používaná minimálně 5 let stará desira a místo slavných Flirtů od Stadlera nakoupil 163 (mimochodem jsem zvědav jakou dálkovou trasu zvolí když kromě polska a slovenska jsme obklíčeni jinými soustavami ne 3000V ss). Taky by mě zajímalo jaký nakoupí vozy, no, stává se z něj naprosto průměrný dopravce, a to díky tomu že u ČD taky jezdí peršingy a 854 jsou taky "5 let" starý.

Přesvědčil mě o tom že ze začátku kdy jen sliboval o tom nic nevěděl a nyní zjištuje že to taková sranda není a tak se snaží proklikatit těma různejma cestičkama okolo, ostatně jako jakýkoli jiný osobní dopravce na železnici který neprovozuje náklady. Třešnička na dortu bude žlutej peršing s červeným nápisem (fuj).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Charlie » čtv 27 kvě, 2010 8:09 am

Dokud bude cesta vlakem dražší než cesta autem, lidi vlakama jezdit nebudou...
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 393
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Příspěvekod D » čtv 27 kvě, 2010 2:00 pm

Úmyslně jsem si počkal na žluté Desiro a projel se s ním po koridoru. Tak se podělím o zážitky.

Vlak přijel včas. I přes avizovanou promoakci v něm nebylo plno; bylo si kam sednout. Je zajímavé, že většina cestujících upřednostnila cestu o deset minut dříve jedoucím osobním vlakem za plnou cenu, ale asi o tom nevěděli.

Vibrace motoru pod podlahou byly slabě cítit celou dobu. Po koridoru byla cesta příjemná, v nádraží přes staré výhybky to se mnou třáslo více, než klasické Bdmtee.

Sedadla mi přišla docela tvrdá v porovnáním s těmi polstrovanými ve vagónech ČD. Sedět na nich déle než půl hodiny by se mi nechtělo.

Kávovaru jsem si nevšiml (nepátral jsem po něm), zato jsem se připojil na Wi-Fi. Nejdříve bylo potřeba zadat libovolnou adresu do prohlížeče, aby se zobrazila jejich úvodní stránka (Vítejte na palubě). Teprve potom fungovaly ostatní stránky a některé další internetové služby (zdaleka ne všechny).

Nápisy pro cestující zatím nebyly počeštěné. Symbolům pod označením třídy zvenku jsem porozuměl, jen toho smajlíka asi nechápu (nastupujte s úsměvem?).

Co mě a maminky s kočárky nepříjemně překvapilo, byla výška a délka mezery mezi podlahou a nástupištěm. Výška i délka mezery je kolem 25 centimetrů, diagonálně je tam mezera okolo 35 centimetrů, tedy ideální díra na zapadnutí kola každého kočárku. Kočárkům i vozíčkářům tak stále někdo musí pomáhat a dovedu si představit úrazy, až někdo stoupne do prázdna mezi vagónem a perónem.

Desiro nepřekonalo na mnou měřeném úseku nejvyšší rychlost osobního vlaku ČD (119 km/h). Cesta byla příjemná, palubní rozhlas oznamoval zastávky, klimatizace fungovala (foukal na mě mírně nepříjemný chladný vzduch), zpoždění jsme nenabírali. Stevardka už zřejmě rezignovala na vybírání pětikoruny, takže jsem na testovaném úseku nikoho platícího neviděl.


Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků