TOMÁŠ/BRNO/TT_moduly (NNR)

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Příspěvekod Tomáš » ned 25 dub, 2010 8:58 am

milan ferdián píše:Tomáši,pán asi myslel výšku 5,0 cm .Samozřejmě, že v té době byli pokusy a snahy zrealizovat kolejiště ve formě segmentů nebo modulů s nenormovanýn rozhraním.Když se podíváš do staré A-4 od MAZELU z roku 1975,tak tam spatříš něco podobného.Rok 1988,první pokusy o jednoduchých modulů/segmentů,velikost TT,dokonce byli zrealizované.Osobně jsem je viděl va výstavě v Českém Těšíně.
Musíš si ,ale uvědomit ,že v té době ,jsme byli rádi,když jsme získali nějaký prostor sami pro sebe,tak jsme se snažili ,tehdy z dostupných materiálů, postavit hlavní stanici,kousek skryté stanice o dvou kolejích,kousek vedlejší tratě a malou koncovou stanici. :lol:
Moje první kolejiště ,když mi bylo 10 let,bylo segmentové.Modelová velikost H0/1:87.Skládalo se ze tří dílů.Dnes se tomu směju,ale v té době ,jsem si sám ,zhotovil rámy kolejiště a úložnou kostru z dřevěných latí.Jediné na co jsem zapoměl a neuvědomil si,postavit celé kolejiště na nohy a nad postelí.
Jistě se zde ozvou další pamětníci :D A propó ,spojení segmentů pomocí stavebnice Merkuru používa například Michal z TRAINMANIE...


Tak tohle jsem vážně netušil,že už tyhle pokusy byly tak dávno,já myslel,že to všechno začalo se vznikem profilového kolejiva.
Je mě jasný,že jako člen klubu,kde jste na profesionální úrovni,jezdíte po akcích atd..se na toto díváš jako na exotiku.Jenže já jako tvor né příliš zručný...v 10 letech jsem taky začal s vláčkem,ale měl jsem jen osmičku s jednou kusou kolejí..a měl z toho radost....si neumím představit,že bych začal stavět něco,kde přesnost hraje prim.Spoustu lidí,se už obětovalo a já bych je nerad sklamal.Tohle se mi líbilo hlavně proto,že je to fakt až neskutečně jednoduchý a zvládne to i člověk s oběma levýma rukama jako jsem já
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Max » ned 25 dub, 2010 12:09 pm

Tomáš píše:Tak tohle jsem vážně netušil,že už tyhle pokusy byly tak dávno,já myslel,že to všechno začalo se vznikem profilového kolejiva.


Však taky profilové kolejivo PILZ tu je už asi půl století....
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 25 dub, 2010 3:42 pm

Tomáš píše:
milan ferdián píše:Tomáši,pán asi myslel výšku 5,0 cm .Samozřejmě, že v té době byli pokusy a snahy zrealizovat kolejiště ve formě segmentů nebo modulů s nenormovanýn rozhraním.Když se podíváš do staré A-4 od MAZELU z roku 1975,tak tam spatříš něco podobného.Rok 1988,první pokusy o jednoduchých modulů/segmentů,velikost TT,dokonce byli zrealizované.Osobně jsem je viděl va výstavě v Českém Těšíně.
Musíš si ,ale uvědomit ,že v té době ,jsme byli rádi,když jsme získali nějaký prostor sami pro sebe,tak jsme se snažili ,tehdy z dostupných materiálů, postavit hlavní stanici,kousek skryté stanice o dvou kolejích,kousek vedlejší tratě a malou koncovou stanici. :lol:
Moje první kolejiště ,když mi bylo 10 let,bylo segmentové.Modelová velikost H0/1:87.Skládalo se ze tří dílů.Dnes se tomu směju,ale v té době ,jsem si sám ,zhotovil rámy kolejiště a úložnou kostru z dřevěných latí.Jediné na co jsem zapoměl a neuvědomil si,postavit celé kolejiště na nohy a nad postelí.
Jistě se zde ozvou další pamětníci :D A propó ,spojení segmentů pomocí stavebnice Merkuru používa například Michal z TRAINMANIE...


Tak tohle jsem vážně netušil,že už tyhle pokusy byly tak dávno,já myslel,že to všechno začalo se vznikem profilového kolejiva.
Je mě jasný,že jako člen klubu,kde jste na profesionální úrovni,jezdíte po akcích atd..se na toto díváš jako na exotiku.Jenže já jako tvor né příliš zručný...v 10 letech jsem taky začal s vláčkem,ale měl jsem jen osmičku s jednou kusou kolejí..a měl z toho radost....si neumím představit,že bych začal stavět něco,kde přesnost hraje prim.Spoustu lidí,se už obětovalo a já bych je nerad sklamal.Tohle se mi líbilo hlavně proto,že je to fakt až neskutečně jednoduchý a zvládne to i člověk s oběma levýma rukama jako jsem já



Jednoduchý to je, já si například mysle, že máš nastudovanou klasickou modelářskou literaturu (mazel) Plánky kolejiště aj - kde se tento způsob zminuje, ale že to zavrhuješ ve prospěch "klasické" stavební koncepce!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Tomáš » pon 26 dub, 2010 7:16 am

Petr Zatrepalek píše:
Tomáš píše:
milan ferdián píše:Tomáši,pán asi myslel výšku 5,0 cm .Samozřejmě, že v té době byli pokusy a snahy zrealizovat kolejiště ve formě segmentů nebo modulů s nenormovanýn rozhraním.Když se podíváš do staré A-4 od MAZELU z roku 1975,tak tam spatříš něco podobného.Rok 1988,první pokusy o jednoduchých modulů/segmentů,velikost TT,dokonce byli zrealizované.Osobně jsem je viděl va výstavě v Českém Těšíně.
Musíš si ,ale uvědomit ,že v té době ,jsme byli rádi,když jsme získali nějaký prostor sami pro sebe,tak jsme se snažili ,tehdy z dostupných materiálů, postavit hlavní stanici,kousek skryté stanice o dvou kolejích,kousek vedlejší tratě a malou koncovou stanici. :lol:
Moje první kolejiště ,když mi bylo 10 let,bylo segmentové.Modelová velikost H0/1:87.Skládalo se ze tří dílů.Dnes se tomu směju,ale v té době ,jsem si sám ,zhotovil rámy kolejiště a úložnou kostru z dřevěných latí.Jediné na co jsem zapoměl a neuvědomil si,postavit celé kolejiště na nohy a nad postelí.
Jistě se zde ozvou další pamětníci :D A propó ,spojení segmentů pomocí stavebnice Merkuru používa například Michal z TRAINMANIE...


Tak tohle jsem vážně netušil,že už tyhle pokusy byly tak dávno,já myslel,že to všechno začalo se vznikem profilového kolejiva.
Je mě jasný,že jako člen klubu,kde jste na profesionální úrovni,jezdíte po akcích atd..se na toto díváš jako na exotiku.Jenže já jako tvor né příliš zručný...v 10 letech jsem taky začal s vláčkem,ale měl jsem jen osmičku s jednou kusou kolejí..a měl z toho radost....si neumím představit,že bych začal stavět něco,kde přesnost hraje prim.Spoustu lidí,se už obětovalo a já bych je nerad sklamal.Tohle se mi líbilo hlavně proto,že je to fakt až neskutečně jednoduchý a zvládne to i člověk s oběma levýma rukama jako jsem já



Jednoduchý to je, já si například mysle, že máš nastudovanou klasickou modelářskou literaturu (mazel) Plánky kolejiště aj - kde se tento způsob zminuje, ale že to zavrhuješ ve prospěch "klasické" stavební koncepce!


NNE nic podobnýho nastudovaný nemám,opravdu jsem ani netušil,že už někdy něco podobnýho bylo..v těchto letech co to vznikalo,jsem vznikal i já a pak max tahal kačera,takže o tom nemám sebemší zmínku.Vždycky jsem znal jen deskové kolejiště a modulovku až tu součastnou
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » čtv 29 dub, 2010 6:44 pm

Tak tady na ukázku jak by to u mě mohlo vypadat:obrz.či jedna základní díl čelo RR..dole ještě čelo s doplňkem NR
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka ... pojeni.jpg

červeně je vyznačeno dno,na něm bude polyšová výplň,pod dnem 3cm nožky z čela na elektro.čelo bude kvůli spojení 20cmm široký
spoj bude pomocí L profilu 2x2cm na bocích čelo,spojeno šroubem a křídlovou matkou
http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka/#cela_spoj.jpg
pohled zhora
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Myšpulín » pát 30 dub, 2010 4:56 am

Tomáš píše:čelo bude kvůli spojení 20cmm široký
spoj bude pomocí L profilu 2x2cm na bocích čelo,spojeno šroubem a křídlovou matkou

Nemám tady tabulky, tak se nemohu podívat, ale obávám se, že k takovému L profilu se vejde asi jen M3 nebo M4. A bacha na to, to L-ko musí být válcované z plechu (má stejnou tloušťku stěny v celém průřezu. Ve standardním profilu ti bude matice šroub ohýbat. A jak počítáš zajistit šroub, aby se neprotáčel?
A otázka pro znalce. Mělo by být čelo L-profilu v rovině čela segmentu, předsunuté nebo mírně zasunuté?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Tomáš » pát 30 dub, 2010 8:16 am

Myšpulín píše:
Tomáš píše:čelo bude kvůli spojení 20cmm široký
spoj bude pomocí L profilu 2x2cm na bocích čelo,spojeno šroubem a křídlovou matkou

Nemám tady tabulky, tak se nemohu podívat, ale obávám se, že k takovému L profilu se vejde asi jen M3 nebo M4. A bacha na to, to L-ko musí být válcované z plechu (má stejnou tloušťku stěny v celém průřezu. Ve standardním profilu ti bude matice šroub ohýbat. A jak počítáš zajistit šroub, aby se neprotáčel?
A otázka pro znalce. Mělo by být čelo L-profilu v rovině čela segmentu, předsunuté nebo mírně zasunuté?


Tak já se koukal a prodávají nerezový profil L jedna díra je oválná pro M3 a druhá kulatá taky M3..sílá profilu 3mm.No z jedné strany křídlová matka a z druhé strany šroub na šroubovák + podložky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » pát 30 dub, 2010 10:32 am

Ještě malej dodatek co by mě zajímalo a nějak si s tím neumím poradit :oops:

díl 50x25..seříznu mu stranu 25cm pod úhlem 22,5st..připojím další díl opět 50cm dlouhý seřízlé tentokrát obě strany 25cm pod úhlem 22,5st. a do třetice další díl napojit zase s úhlem 22,5st..jestli se nepletu měl bych se dostat pomocí těchto tří dílů na celkové odbočení o 90stup.?
otázka zní jakej tam půjde použít největší poloměr,tak aby kolej vedla v obou krajních dílech v ose?? ve středním dílu to je jedno.jen v těch přechodek aby to bylo v ose...doufám že to lze pochopit
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Ferda » pát 30 dub, 2010 12:55 pm

cca 475. Dle soudruha Pythagora a soušky učitelky ze 4.A.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Tomáš » pát 30 dub, 2010 5:27 pm

Ferda píše:cca 475. Dle soudruha Pythagora a soušky učitelky ze 4.A.


tak to už mě opravdu nic neříká..teda ten soudruh Pythagora jo
dík,
ještě že mám malé děti opakování je matka moudrosti :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 30 dub, 2010 5:33 pm

Tome, nic si z toho nedělej, já tuhle hledal vzoreček pro výpočet obvodu kruhu, abych zjistil že bych byl bez internetu ztracenej :D A to sem si kdysi schválně "ukrad" pro tyhle účely školní tabulky se všema vzorcema, jo kde jim je konec....

Docela se děsím až bude někdy někdo po mě chtít abych se s dětma učil a počítal jim příklady :oops:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Ferda » pát 30 dub, 2010 5:55 pm

Jestli nepočítáte nýty, tak se bez toho dá myslím docela dobře žít :wink:
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Myšpulín » pát 30 dub, 2010 9:40 pm

Tomáš píše:Tak já se koukal a prodávají nerezový profil L jedna díra je oválná pro M3 a druhá kulatá taky M3..sílá profilu 3mm.No z jedné strany křídlová matka a z druhé strany šroub na šroubovák + podložky

Tady nešlo o rozměr otvoru, ale o to, aby jsi tu křídlovou matici otočil. Podle staré normy ČSN měla matice M3 šířku 15 mm, tedy 7,5 mm od osy. Podle nové DIN to bude podobné, alespoň doufám. Matice M4 má šířku 20 mm, tedy od osy 10 mm, to dá tak tak ke kraji. M5 se do tohoto úhelníku nevejde.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Tomáš » sob 01 kvě, 2010 2:08 am

Myšpulín píše:
Tomáš píše:Tak já se koukal a prodávají nerezový profil L jedna díra je oválná pro M3 a druhá kulatá taky M3..sílá profilu 3mm.No z jedné strany křídlová matka a z druhé strany šroub na šroubovák + podložky

Tady nešlo o rozměr otvoru, ale o to, aby jsi tu křídlovou matici otočil. Podle staré normy ČSN měla matice M3 šířku 15 mm, tedy 7,5 mm od osy. Podle nové DIN to bude podobné, alespoň doufám. Matice M4 má šířku 20 mm, tedy od osy 10 mm, to dá tak tak ke kraji. M5 se do tohoto úhelníku nevejde.


JJo rozumím,tohle jsem nějak opoměl.No pak by tu byla ještě možnost použít klasickou matici a tu napevno přilepit třeba epoxidem a šroubovat do ní šroub
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » čtv 06 kvě, 2010 11:12 am

nevěděl by někdo jestli existuje nějaká stavba podobná této budce?

http://tauvec.rajce.idnes.cz/Budkovice_ ... 160057.JPG

zatím to vypadá,že to dopadne opět samo domo :? :x
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků