Chystám se stavět kolejiště H0 a jako mnozí jiní, naplánoval jsem tam „skoro všechno“.
Měla tam být dvoukolejka, jednokolejka, lokálka, úzkokolejka - tedy práce na 4 pětiletky, proto nastala redukce. Z původního tvaru U 4x5 m vzniklo L, a po další redukci je nyní rozměr 315x 160 cm. Raději postavit něco menšího, ale mít možnost jezdit, než stavět dlouhá léta a nemít skoro nic. I když se plocha značně zmenšila přesto by tam měla být hlavní trať (Pardubice-Zittau s Peršingem , Brňákem a Margecaňákem, nebo Plzeň-Furth s Einsteinem) a z odbočné stanice povede do kopců koncová lokálka. Při návrhu počítám s případným prodloužením na další rám (ale kde ?). Pro bohatší provoz je dole velké skryté nádraží, kde na dlouhých kolejích budou odstaveny dva , tři nebo i pět vlaků. Na přiložených pláncích je prozatímní návrh – asi to vypadá jako vlakodrom, ale ty dvě stanice považuji za minimum pro nějaký provoz, proto i ten název mini-max. Na minimální ploše vybudovat maximum možného. Odpadla už velká topírna na velkém nádraží, i ta úzkokolejka (prozatím) , dvoukolejka navždy.
Uvítám všechny nápady, jak navržené uspořádání kolejiště vylepšit, vidím že to je tak nějak přeplněné, že tam je málo krajiny. Kolejivo H0 Pilz, rozměry 315x160 (ale zvažuji i 140x400, což je druhá část už hotového rámu chystaného pro původní tvar L).


