El. lokomotiva 131

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod TTmili » pon 05 dub, 2010 11:40 am

Tak asi to co jsem říkal už neplatí, i když je zajímavé že třeba v TT jsem nenašel lokomotivy které by se nějak nepředjížděly nebo tak. Zkoušel jsem pár stejných typů (pokud vím tak nejen já) a nenašel (dva BTTB ragulini, dvě V100, dva sergejové ROCO). Asi jstě v HO o něco napřed, nebo tomu věnujou víc pozornosti. :lol:
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Michalmicuda » pon 05 dub, 2010 2:07 pm

TTmili píše:Tak asi to co jsem říkal už neplatí, i když je zajímavé že třeba v TT jsem nenašel lokomotivy které by se nějak nepředjížděly nebo tak. Zkoušel jsem pár stejných typů (pokud vím tak nejen já) a nenašel (dva BTTB ragulini, dvě V100, dva sergejové ROCO). Asi jstě v HO o něco napřed, nebo tomu věnujou víc pozornosti. :lol:


pokial sa jednalo o staré výrobky BTTB tak nehrozí aby išli pospolu. A v H0, pokial som mal možnosť to overovať tak to bez problémov ide. Stále však neviem nájsť súlad pojazdu na 556.0 aby mi hnala aj loko a aj tender. A ani tu na fóre sa táto otázka nezodpovedala.
Michalmicuda
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 03 dub, 2010 7:18 pm

Příspěvekod TTmili » pon 05 dub, 2010 3:23 pm

BTTB byli jen ragulini, ten zbytek Tillig nebo třeba ROCO. Co se týče toho pojezdu 556.0 a tendru tak něco bylo na magazínu, zkus se podívat tam, tuším že to byl nějaký ROCO pojezd tuším od tendru BR 01 a lokomotiva BR50 nebo tak.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod radeksindy » pon 05 dub, 2010 8:38 pm

Týmto riešením si musím byť istý nakoľko chcem diely spojiť funkčnou šroubovkou od Weinerta (v jeho katalogu sa neviem vyznať) ak vie niekto o krajšej šroubovke tak sa rád podučím.

Lepší je Bavaria, ale o dost hůře k sehnání. U Weinerta se jedná o kat.č. 8632 pro nesestavenou odpruženou (asi 5 Eur) a kat. č. 8633 pak sestavená šroubovka (asi 12 eur). Protože běžně vozidla se šroubovkou provozuji, upozorňuji na dvě věci:

- i když se udělá odpružená šroubovka a odpružené nárazníky, tak bude nutné vozidlo provozovat na větších poloměrech (pod 600 mm to půjde asi těžko, lepší by byl 1m)

- problém bude také se spřahováním. Spřahovat šroubovkou vozidla, mezi něž není shora přístup, je docela problém. Ze zkušenosti vím, že stačí vůz s plošinkou nebo budkou a už se tam nelze pořádně dostat
radeksindy
 
Příspěvky: 2630
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Barvy na 131

Příspěvekod Pivrnec78 » úte 06 dub, 2010 4:02 pm

Barvy na 131 ŽSSK-C z roku 1995 (nevím, jestli mají nové zory)
Střecha - RAL 7002; ČSN 2179 - Olivově šedá
Podvozek - RAL 7002; ČSN 2179 - Olivově šedá
Skříň, čelníky - RAL 6001; ČSN 5300 - Sřední zelená
Ozdobný pás (60cm), rámy čelních oken, čelní pluhy, čelní plochy stupaček - RAL 1003; ČSN 6200 - Žlutá chromová střední
Madla, spodek podlahy a součásti na ni připevněné - RAL 7002; ČSN 2179 - Olivově šedá
Kryty odporníků - ČSN 9111 - Stříbrná
Nárazníky, hák - RAL 9005; ČSN 1999 - Černá
H0, analog - konec IV.ep., V.ep. a začátek VI.ep. ... to, co jezdí (jezdilo) a to, co se mi líbí ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Barvy na 131

Příspěvekod Michalmicuda » úte 13 dub, 2010 3:44 pm

Otázka na majitelov odliatkov - mali ste tiež problémy s tým že vám nesedelo zadné čelo???

Riešenie som už našiel v podobe selfmade modelu ale škoda penazi za odliatok
Michalmicuda
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 03 dub, 2010 7:18 pm

Příspěvekod luboš32 » úte 13 dub, 2010 4:02 pm

osobně jsem vyměnil odlitek za hotový model z leptu a vypadá to daleko lépe .
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Michalmicuda » čtv 15 dub, 2010 6:06 pm

luboš32 píše:osobně jsem vyměnil odlitek za hotový model z leptu a vypadá to daleko lépe .


Pokial viem tak modely z leptu robí len KuBer. Ja som zvolil náhradnú ešte lepšiu alternatívu. Model postavený z ruky na báze frézovaných mosadzných dielcov. Bude to ešte lepšie a hlavne rozmerovo presnejšie. Čakám ešte na odpoveď čo a ako a na dohodnutie podmienok. Keď bude niečo fotiteľné hneď to sem poputuje. :D
Michalmicuda
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 03 dub, 2010 7:18 pm

Příspěvekod luboš32 » čtv 15 dub, 2010 6:25 pm

Tak na ten frézovaný výtvor jsem osobně zvědav.Snad se povede.Já mám ještě doma pár odlitků 131 a už jsem jim amputoval kabiny a místo nich půjde kabina z BR180.Ten odlitek (myslím maska)je tragedie.Vždyť tam ani nejdou pořádně udělat světlovody.Buďto je to špatně odlité očemž pochybuji,protože to je už několikátý odlitek 131 co mám doma a pokaždé ty světlovody byly stéjné.měl by asi výrobce udělat jinou novou formu a kabinu mít aspoň z 363
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod luboš32 » čtv 15 dub, 2010 6:32 pm

Michalmicuda píše:
Pokial viem tak modely z leptu robí len KuBer.

Ano mám ho od Kubera a je docela povedený.Musel jsem udělat samozřejmě pár úprav,vyměnit nárazníky dodat brzdové hadice,vyměnit polopantografy a upravit střešní vedení(vedení ještě není zcela hotové)něco přebytečného odstranit a model vypadá celkem dobře.
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Patrik Novák » čtv 15 dub, 2010 9:10 pm

luboš32 píše:Tak na ten frézovaný výtvor jsem osobně zvědav.Snad se povede.Já mám ještě doma pár odlitků 131 a už jsem jim amputoval kabiny a místo nich půjde kabina z BR180.Ten odlitek (myslím maska)je tragedie.Vždyť tam ani nejdou pořádně udělat světlovody.Buďto je to špatně odlité očemž pochybuji,protože to je už několikátý odlitek 131 co mám doma a pokaždé ty světlovody byly stéjné.měl by asi výrobce udělat jinou novou formu a kabinu mít aspoň z 363


nemám atlas zrovna po ruce , ale nemá 131 jako jediná hladké boky kabiny ? ostatní mají prolisy ,
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod luboš32 » pát 16 dub, 2010 6:04 am

Samozřejmě,že ty prolisy pujdou ubrousit.Koukal jsem na fota některých 363 a ty mají také některé hladké boky,ale mají i ty prolisy.
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

Příspěvekod TTmili » pát 16 dub, 2010 12:35 pm

Ty fota 363 s hladkými boky stanovišť jsou fotky obou prototypů (ES499.1001 a ES499.1002 - ta měla dokonce střechu stanoviště bez toho odvětrávání nebo co tam je). To jsou jediná esa co neodpovídají ostatním, jsou i kratší a jsou tam i další rozdíly. Ale hlavně byli Jihlavský :lol: .
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Mauglí » pon 03 kvě, 2010 3:20 pm

Zdravím,tak ja tiež začínam s dvojičkami,zatiaľ frézované bočnice bez kabíny,predné čelo ,bočné steny kabíny,prelisy som nenašiel na ani jednej,a to ich vidím denne.Ak by niekto poreboval mám ju nafotenú vPICASSA,takže detaily sú ako z veľkej knižky.Foto z frézovaných bočníc prototyp dnes večer.
Mauglí
Mauglí
 
Příspěvky: 78
Registrován: ned 02 kvě, 2010 9:12 pm
Bydliště: Malý Šariš 256,080 01PREŠOV

Příspěvekod luboš32 » pon 03 kvě, 2010 4:40 pm

mohl by jsi mi poslat ty fotky na email?Rád se podívám na pěkně zpracované lokomotivy 131 :D
luboš32
 
Příspěvky: 103
Registrován: pon 26 říj, 2009 10:34 am
Bydliště: Karviná

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník