Brno a okolí

Komunikujte s modeláři ve vašem městě či obci....

Moderátor: Michal Dalecký

Příspěvekod depo201 » pon 05 dub, 2010 1:24 pm

Čaute,
sobota byla výborná. Ono s takovouhle zařízenou dílnou se to pracuje jedna radost.
Díky lepidlu, kterého doba vytvrzení je až 72h jsme neudělali rukama skoro nic.
Ale témat se probralo spoustu a navíc jsme si rozdělili úkoly, takže z mé strany je další setkání téměř k ničemu. Mám už dost práce na domku a k železnici se dostávám jen nepravidelně, dle počasí, nebo když to zvládnu dříve. My jsme s Mirkem v neustálém kontaktu, takže konzultujeme digitálně :).

Na Brejlovci se průběžně pracuje, stejně tak jako na modulu.

Spíše mě zajímá, jestli bychom našli další kolegy do společenství .)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod MirekTT » pon 05 dub, 2010 3:40 pm

depo201 píše:Spíše mě zajímá, jestli bychom našli další kolegy do společenství .)

Kdyby nás bylo 5, a každej měl tak 3 moduly, tak za prvé si zajezdíme, za druhé budeme mít kde jezdit - ke mně by se to vešlo. Pokud je mezi vámi někdo zde browsící a bojí se přidat, nebo neví, čím by začal, velmi jednoduchý a vděčný námět je Brumovice nákladiště: http://www.mapy.cz/?query=#mm=FP@x=1388 ... 47416@z=17 prostě rovinka s nákladní rampou a silniční váhou pro řepné kampaně, přejezd, pole, jednoduchý terén, panely, spíše méně vegetace. Zkrátka hezké, provozně sjízdné diorama. Nebo i jiné TT náměty, ale trat 255 Zaječí Hodonín je více než vítána, samozřejmně na normoplatformě Zababov.
Jinak na mém rajčeti nové přírůstky práce na zatáčkách. Už je toho tolik, že se radši koukejte od zadu.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod depo201 » pon 05 dub, 2010 6:42 pm

Dneska jsem dal pojezdu na brejlovce co proto. Další kolo broušení rámu. Je to celkem peklo, když to chce člověk i s osvětlením.
Malý dotázek, jakým roztokem je nejlepší čistit pojezd? Líh, technický benzín? Nemám doma ani jedno, ale žena má možnost přinést z práce, tak se ptám, co sehnat.

Díky za radu.
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » úte 06 dub, 2010 3:13 am

depo201 píše:Dneska jsem dal pojezdu na brejlovce co proto. Další kolo broušení rámu. Je to celkem peklo, když to chce člověk i s osvětlením.
Malý dotázek, jakým roztokem je nejlepší čistit pojezd? Líh, technický benzín? Nemám doma ani jedno, ale žena má možnost přinést z práce, tak se ptám, co sehnat.

Díky za radu.


Lihobenzín...dá se to koupit v lékárně..
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod depo201 » úte 06 dub, 2010 7:48 am

Pánové nabízím volný prostor na tabuli, kterou si nechám nařezat na formátce.
matroš 10-12mm buk bude použit na korpusy mého již existujícího skrytého nádraží, které si zaslouží lepší podklad, než střešní latě.

Bude je pak možné využít třeba na setkání, z každé strany počítám normované čelo.

Dle nabídky kalkuluji pro svoji potřebu s cenou okolo 1000,- bez DPH

Zbytek zabere tak cca 3-4 stovky?

Pokud nebude zájem, nechám nařezat materiál na zhotovení normovaných čel do foroty, stejně budu platit celou tabulu.

Tady jen orientační rozložení, přijde to upravit do mm napřesno.
http://img168.imageshack.us/img168/6762/porezak.png

Termín zhotovení dle domluvy a potřeby, nespěchám na to.
Na dobírku nezasílám :wink:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod MirekTT » úte 06 dub, 2010 7:54 am

No já bych ten zbytek bral. Bral bych ty normočela 40/15 a ty subčela 38/15 i když by mohly být 38/10. Vyzvednutí osobně a platba klidně předem :lol: :wink:
Bočnice nechci, ty budu zpracovávat ze zásob doma.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod depo201 » úte 06 dub, 2010 8:04 am

MirekTT píše:No já bych ten zbytek bral. Bral bych ty normočela 40/15 a ty subčela 38/15 i když by mohly být 38/10. Vyzvednutí osobně a platba klidně předem :lol: :wink:
Bočnice nechci, ty budu zpracovávat ze zásob doma.


:) tak jo, domluvíme se, nařežeme co budeš potřebovat z toho zbytku. taky bych jeden pár čel pro sebe užil. Zvažuju tu 12mm překližku, na tabuli je to navíc 150,- bez DPH. Dle tl. potom zvolím přesný rozměr dílů do sládačky.

Po dodávce navrhuju další workshopík. :wink:
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod MirekTT » úte 06 dub, 2010 8:31 am

depo201 píše:Po dodávce navrhuju další workshopík. :wink:

Beze všeho. Já budu určitě pokračovat krajinařením, nebo ztloukáním dalšího, tentokrát rovného metr dlouhého modulu s mostkem přes Trkmanku. Nebo se můžeme zaměřit na mašinkaření :wink:
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » čtv 08 dub, 2010 5:14 pm

"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod depo201 » pát 09 dub, 2010 5:23 am

Tomáš píše:šel by se mnou někdo napůl do forem od Nocha na výrobu skal.mě to docela láká,ale cena mě trochu odrazuje nato,že to bude jen na několik kousků


ahoj Tome, já ne, kolem Pavlovic nic takovýho neroste .)
Uživatelský avatar
depo201
 
Příspěvky: 710
Registrován: úte 11 srp, 2009 10:03 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod MirekTT » pát 09 dub, 2010 6:47 am

Já taky ne. Mám pár těchto odlitků doma a moc mě to nebere. Oni ty klasické skály jsou už takové otřepané klišé, o které se snaží všichni za každou cenu. Já do skal půjdu jen tehdy, nebude li se skála na modelu snažit být dominantním prvkem, ale jen vhodným doplňkem. Bude se tam hodit a nebude křičet do očí.
Někdy si zkusím Pálavský vápenec. Takový spíše jen větší blok vystupující ze stráně. Vápenec je velmi zajímavý. Většinou je zaoblený, vybělený, se zajímavými puklinami a odpadlými kusy balvanů. Dá se beztrestně hodně zazelenit a co mně láká nejvíc - ještě jsem na kolejišti u nikoho hezkej vápencovej útvar neviděl nebo jsem ho přehlédl.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 09 dub, 2010 7:40 am

Joo je mě to jasný,pravdou je že tam ve vašem okolí zádnej kopeček kromě pálavy není.,nějak jsem si to neuvědomil..vlastně ani žádnej les,tak to ušetříte.. :lol: :lol:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod milan ferdián » pát 09 dub, 2010 7:41 am

MirekTT píše:Já taky ne. Mám pár těchto odlitků doma a moc mě to nebere. Oni ty klasické skály jsou už takové otřepané klišé, o které se snaží všichni za každou cenu. Já do skal půjdu jen tehdy, nebude li se skála na modelu snažit být dominantním prvkem, ale jen vhodným doplňkem. Bude se tam hodit a nebude křičet do očí.
Někdy si zkusím Pálavský vápenec. Takový spíše jen větší blok vystupující ze stráně. Vápenec je velmi zajímavý. Většinou je zaoblený, vybělený, se zajímavými puklinami a odpadlými kusy balvanů. Dá se beztrestně hodně zazelenit a co mně láká nejvíc - ještě jsem na kolejišti u nikoho hezkej vápencovej útvar neviděl nebo jsem ho přehlédl.


Co se týče skal,zde je třeba trochu prostudovat geologické zákony a proč je to tak proč ne tak.Doporučuji prostudovat seriál "KOLEJIŠTĚ očima krajináře i modeláře_4 "od Vladimíra Zusky,vycházel ve starém železničáři rok 1972 nebo 1973,přesně již rok nevím.Tam je o těch skalách a jejich zákonistech popsáno hodně.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod MirekTT » pát 09 dub, 2010 8:05 am

milan ferdián píše:Doporučuji prostudovat seriál "KOLEJIŠTĚ očima krajináře i modeláře_4 "od Vladimíra Zusky

Existuje vůbec s pozůstalosti pana Zusky nějaký disponent, který vlastní jeho dílo? Myslím, že by nebylo špatné část těch prací, ve kterých Zuska pojednává o skutečnosti, adaptovat a pokusit se znovu zveřejnit. Nemyslím si, že se na přírodě a tehdejším provozu z pohledu dneška něco změnilo. Ty informace budou aktuální stále.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » úte 13 dub, 2010 8:16 am

Tak dorazili první exempláře V100 :P Rozborka byla celkem jednoduchá..cca 8min,šlo to bez problémů nic jsem nezničil.Nejhorší bylo odšroubovat ten plosňák nahoře,šroubky byly zalitý jakousi sr..ou,takže jsem je nemohl povolit,muselo se odbrousit.Takže teď mi v krabičce leží motor dva podvozky a kardanky.Kardanky to bude asi problém č.1 Jsou tak malinké,že až běda.ČS trainový co používá Vilinger jsou velký jak kráva oproti těm origo.Hlava jestli jsem dobře měřil má tak 2,8mm.Takže se budou muset sehnat nový.problém č.2 do 742 se motor ani servačníky nevlezou..do 730,731 jo samozřejmě i do T478
Takže až mi přijdou rámy pokusím se udělat zborku,ale musím sehnat ty kardany
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Region Morava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků