Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Hellraiser17 » pát 12 bře, 2010 6:25 pm

mno plánuju zespodu převodovky připájet mosazné víčko.
modul používám 0,3 (Šátek) 0,2 jsem chtěl použít, ale odradila mě cena ono je rozdíl dát za převody 150 nebo 50, u p. Šátka jsem objednával ještě pár věcí, takže to vyšlo dobře. mimochodem snažil jsem se co nejvíce zmenšit náklady, protože kdybych to pak měl vyhodit, tak by mě to akorát víc štvalo :)
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod Pája » pát 12 bře, 2010 7:01 pm

Nevím,nevím,ale pokud použiješ 0,3 víčko,dokážeš ho umístit 0,5 od zubatého kolečka,tak ti zbývá jen 0,3 mm do zkratu při přejíždění vexlí atd. :!:
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Hellraiser17 » pát 12 bře, 2010 7:42 pm

já myslel tu současnou převodovku, u nové bych použil buď 14z pastorek (4,8mm) a nebo bych se uchýlil k modulu 0,2. U pastorku o 20z (4,4mm) bych měl dost místa pod převodovkou. ev. vyměnit motorek za silnější s menšími otáčkami.
Takhle vypadá ta kastlička na kterou jsem to pasoval, omluvte kvalitu nátěru, bylo mi asi 11 když jsem to barvil a slepoval :D

http://hellraiser17.rajce.idnes.cz/M152 ... 120009.JPG
http://hellraiser17.rajce.idnes.cz/M152_TT/#P312001.JPG
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod Popopo » ned 14 bře, 2010 9:51 am

Modul 0.2 si rozmysli, tolerance jsou pak zase o trochu jinde. Ceny převodů bych se bál méně, kvalita se vyplatí.

Test pojezdu T669.0 na špatně spojené kolejnici: http://www.youtube.com/watch?v=S-KKAoEglUQ
Pojezd je spočítaný na hmotnost lokomotivy 450g, při testu má samotný pojezd "jen" 250g.

Pojezd vezmu příští týden na pražskou burzu.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Houmr » ned 14 bře, 2010 11:02 am

Nádherná tichá pomalá jízda, tu kolej jsi spojil naschál blbě, aby jsme viděli i odpružení :lol:
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Příspěvekod Hellraiser17 » ned 14 bře, 2010 3:39 pm

Popopo píše:Modul 0.2 si rozmysli, tolerance jsou pak zase o trochu jinde. Ceny převodů bych se bál méně, kvalita se vyplatí.

Test pojezdu T669.0 na špatně spojené kolejnici: http://www.youtube.com/watch?v=S-KKAoEglUQ
Pojezd je spočítaný na hmotnost lokomotivy 450g, při testu má samotný pojezd "jen" 250g.

Pojezd vezmu příští týden na pražskou burzu.

Chci se zeptat - digitál dokáže točit motorkem takto pomalu? a kolik má ten motorek max otáčky? ( jen čistě ze zvědavosti)
S tím modulem 0,2 to vyzkouším, pokud nebudu schopen v domácích podmínkách takové přesnosti, které je třeba dosáhnout, tak se budu ubírat směrem 0,3 :)
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod vvitty » ned 14 bře, 2010 3:46 pm

dokaze ;-)
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Popopo » ned 14 bře, 2010 4:19 pm

Ta kolej je špatně spojená samozřejmě schválně, je to jedna z "povinných" zkoušek pojezdů. :) Na filmu se na to kouká líp než v reálu.

Motor Canon 18/33 má max otáčky 10800 rpm a max výkon 4.5 W při 5500 rpm. Je to opravdu makáč.
Pomalé rychlosti jsou na digitálu lepší, obecně je to ale spíš o charakteru motoru, převodovém poměru a především různých "vestavěných" odporech v mechanice. A k tomu ještě spolehlivosti sběru proudu.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod rawen » pon 15 bře, 2010 8:18 am

Popopo píše:Motor Canon 18/33 má max otáčky 10800 rpm a max výkon 4.5 W při 5500 rpm. Je to opravdu makáč.

Kde u nás roste takový motorek? Našel jsem jen zahraniční odkazy...

Díky, Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Popopo » pon 15 bře, 2010 8:59 am

Motorek mám z Anglie (jinak je Japonský). Je to o 1 W výkonnější (a dražší) alternativa motorů Mashima 18/30, který se u nás koupit dá.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Hellraiser17 » pon 15 bře, 2010 10:23 am

njn výhoda větších měřítek - dají se použít vetší motorky, při zachování modelovosti :?
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod Hellraiser17 » úte 16 bře, 2010 4:53 pm

tak plastový pásek se ukázal jako nevhodné řešení, u šroubku přichycení se vytahal a pojezd trochu klesl, Takže až dodělám novou převodovku a buď dořeším plastové odpružení, nebo se vrhnu na jinej systém, třeba budou vyhovovat nějaké ty strunky...

motor asi použiju mashima 1020, ten původní je jen o 0.7mm tenčí a má 2x tolik otáček, což zbytečně zvyšuje hlučnost a náročnost převodů.

Ale vyvstal další problém a to s přenosem výkonu mezi motorem a převodovkami, gumové hadičky o dost snižují výkon motoru a místo na kardany moc není - od hrany osičky motoru ke hraně osičky převodovky je 8mm resp. 8,5 při vejškovym rozdílu 3mm. Pořítám s vývodem z převodovky 2mm a osičkou motorku 10mm - s motorkem problém neni, jenže kardanové pouzdro na převodovce ohodně zkrátí mezeru mezi motorkem...
Až bude nová převodovka a rám, tak se uvidí, kdyžtak osičku motorku zkrátim.
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod Pája » úte 16 bře, 2010 6:22 pm

Helíku,nevím kdo,ale někdo tu představoval a snad i nabízel malé/krátké kardany DogBone (psí kost).

A nebo tady :http://www.litomysky.cz/mat/rabkloub.htm
Naposledy upravil Pája dne úte 16 bře, 2010 7:01 pm, celkově upraveno 1
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Hellraiser17 » úte 16 bře, 2010 7:00 pm

jj už jsem na to koukal, ale nějak jsem nezaznamenal výrobce, ale už jsem to propočítal a při motorku 1015 se vejdu s 11,5mm kardánkem celkem v pohodě.
Tak už mě trápí snad jen to odpružení, ale to se určo vyřeší... on je proste problém tohle všechno napasovat do pojezdu, aby kastle zůstala volná pro interiér... a ještě k tomu byla odpružená :roll:
Uživatelský avatar
Hellraiser17
 
Příspěvky: 28
Registrován: úte 06 led, 2009 9:24 pm
Bydliště: stará boleslav

Příspěvekod Pája » úte 16 bře, 2010 7:17 pm

DogBone popisuje Popopo tady na 4 stránce,tak jestli ho i nenabízí na svých :http://pojezdy.wz.cz/index.html
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků