Starý sergej GUTZOLD

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod vorisekml » pát 19 úno, 2010 5:22 am

Nejlepší je silikonová vazelína ta se velmi špatně shání,nebo kupuji vazelínu za 2 € od Tilliga. Prodávají to ve víčku od očních stínů a toto množství bohatě to stačí na rok. Při delším skladování se odděluje olej.Ještě existuje lithiová vazelína na mazání cyklořetězů ta je taky dobrá, hlavně na kovové převody.Nebrat agresivní průmyslové vazelíny na utěsnování spojů a mazání zařízení/většinou bývají tmavé od asfaltparafínové báze/.Jsou vazelíny které dokážou rozežrat plast naprosto dokonale.
H0
Uživatelský avatar
vorisekml
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát 06 bře, 2009 8:43 pm
Bydliště: Lom u Mostu / Most

Příspěvekod George V. » pát 19 úno, 2010 5:22 am

Olej na šicí stroje URČITĚ NE. Jednak barví, ale hlavně naleptává plasty. Když olej, tak jedině silikonový, nejlépe určený pro modelové převody (např. od Agamy).

Co se týká hlučnosti - zkusil bych upravit vedení dvojkolí. Po čase provozu se "vymele" a vzniknou tam vůle, které především při průjezdu obloukem způsobí posun polohy pastorku na nápravě vůči šneku, což má za následek jednak větší tření v převodovém "soukolí" a také větší hluk. Tento problém je obzvláště markantní u BR 118 s velkým rozvorem.

To Kalimero, A2C:

...ten sergej je opravdu ze 70-tých let. Ten nápis EM na nádrži tomu odpovídá. Také jsem měl jednoho z té doby. Druhého jsem kupoval v roce 1990 a ten nápis tam už neměl (byl DR se šedými podvozky) - byla to moje poslední mašina mojí "dětské" modelářské éry, stál dnes neuvěřitelných 145 Kčs. Kupoval jsem ho v DTM v Praze na Národní.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3266
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod fillipho » pát 19 úno, 2010 7:21 am

Michal Šuhajda píše:K mazání se dá dobře použít lékařská vazelína (bílá) k dostání v každé lékarně bez předpisu.


něco podobného mám doma je to určený na obličej a je to opravdu vazelína, takže pokud je to na ksicht tak plast.převodům by to nemělo zvlášť vadit :wink:
H0 III-IV epocha v DR - stará produkce PIKO a GUTZOLD - analog
H0 IV epocha v ČSD - DCC
Uživatelský avatar
fillipho
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř 07 říj, 2009 2:14 pm

Příspěvekod maayaa » pát 19 úno, 2010 11:10 am

no a co tuto http://www.nachazel.cz/variant/Bike-pro ... Doza-/8/28 mám to doma i ve spreji i v dóze a to v dóze mi připadá celkem použitelný.Je toho teda potřeba dát uplně minimální množství,ale klouže to skvěle
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Kalimero » úte 23 úno, 2010 10:00 am

Pro George V.

Nemám důvod se přít.Dovolím si jednu malou citaci:

"Jako soukromý podnik musel být roku 1972 Gützold vyvlastněn a byl přejmenován na „VEB Eisenbahnmodellbau Zwickau“. O dva roky později došlo ke sloučení s několika dalšími výrobci hraček z Zwikau jako „VEB Eisenbahnmodellbau“ a Bernd Gützold již nebyl ve vedení společnosti. Podnik byl znova roku 1982 přejmenován na „VEB Plasticart Annaberg-Buchholz“ a počet zaměstnanců stoupl na 140. Výrobky se distribuovaly pod názvem PIKO."

Takže od roku 1972 nesly tyhle mašinky označení "Eisenbahnmodellbau" neboli EM, od roku 1982 se objevovali kusy s označením "PIKO" i "EM" celkem bez nějakého pravidla, zřejmě podle formy která se zrovna použila.


Co se týká oleje, v tom naprosto souhlasím, barví a naleptává plasty-osobní zkušenost :evil: U těch převodů nejde ani tak o opotřebení,Sergej ten kravál dělá opravdu už i jako nový,tam spíš soudruzi z NDR někde udělali chybu, ale na svou dobu to bylo to lepší co se tu dalo sehnat.
Kalimero
 
Příspěvky: 49
Registrován: pon 15 úno, 2010 5:50 pm

Příspěvekod George V. » úte 23 úno, 2010 11:34 am

...no oni starý Guetzoldi dělají kravál všichni. Ale ten hluk je opravdu z převodů. Zkus si ho postavit na koleje pod napětím a trošku odlehčit, aby zůstal styk s kolejnicemi pro sběr proudu a kola se volně protáčela...

Jinak taky jsem měl raději Guetzoldy pro pohon všech náprav, nejraději asi BR 110. Lepší byly snad jen dvoumotorový pikácký elektriky BR211, 242, 244...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3266
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » sob 27 úno, 2010 11:47 am

No chlapi, včera Sergej prišiel. je pravda že bol zrejme jazdený, ale myslím že nie dlho. kolieska sú trocha poškrabané a kov z U profilov čo sa na ne dostal tam zaoxidoval. Karoséria a všetky detaily bez chybičky. Obal až na natrhnuté uško ako nový. je vidno že to bolo otvorené tak raz 2x a nikdy viac. záručný list bol vystavený na 22. decembra 1975 :!:

Všetko ako nové. dokonca si to ani netrúfam zdigitalizovať, resp niečo na ňom meniť, nádherný výstavný kúsok.

Možno ale časom ma to premohne a tak sa dopredu pýtam. akým motorom nahradiť starý Gutzold motor v Sergejovi kde je tak málinko miesta? existuje dajaká alternatíva ktorá je vhodná aj na digitalizáciu?
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod caruso82 » sob 27 úno, 2010 2:08 pm

A2C: mam taky pocit ze kedysi bol na magazine.modely.biz clanol o remotorizacii stareho sergeja...skus popatrat a mozno nieco najdes
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Příspěvekod A2C » sob 27 úno, 2010 3:35 pm

ďakujem, idem na to
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod George V. » ned 28 úno, 2010 7:33 am

A2C píše:No chlapi, včera Sergej prišiel. je pravda že bol zrejme jazdený, ale myslím že nie dlho. kolieska sú trocha poškrabané a kov z U profilov čo sa na ne dostal tam zaoxidoval. Karoséria a všetky detaily bez chybičky. Obal až na natrhnuté uško ako nový. je vidno že to bolo otvorené tak raz 2x a nikdy viac. záručný list bol vystavený na 22. decembra 1975 :!:


...tak to budou asi s tím mým prvním sergejem sourozenci. Taky je nejspíš ročník 1975.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3266
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » ned 28 úno, 2010 8:01 am

bohužiaľ článok tam je o remotorizácii BR-118.
tam je o dosť viac priestoru ako v BR120. Nevadí snáď časom na dajaký motor narazím.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod George V. » ned 28 úno, 2010 11:50 am

Ten motor je v pohodě. Pokud nechceš vysloveně pětipól, tak bych se na motor zatím vybod. Pořád se na něj dají sehnat uhlíky, navíc se dá krásně rozebrat, když je třeba. Na ten motor je tam opravdu málo místa (obzvláště u sergeje), rotože je usazenej dost nízko. Spíš bych se vrhnul na převody - vyměnit šneky a hlavně bych něco udělal s vedením dvojkolí.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3266
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod A2C » ned 28 úno, 2010 1:56 pm

Popravde ani som ho ešte neprebehol, len proste ma napadla digitalizácia tak to preto :D .
Myslíte že by sa to dalo?
mám dekodéry Kuehn T125
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Příspěvekod cíba » ned 28 úno, 2010 2:38 pm

Omlouvám se za příspěvek, ale ze staré mašiny novou neuděláš... Kdysi jsem udělal stejnou chybu a pořídil si také staré provedení, byl jsem spokojen tak tejden a pak šel do nového. .....dnes bych si to dal tak možná jako vrak do depa. Zabudoval jsem tehdy nový motor, komplet předělal rám, ale stejnak to nebylo ono. Co se tedy týče jízdních vlastností, nemá cenu to srovnávat. ...co se týče skříně, při bližším ohledání je to to samé, kvalita nástřiku, potisku, provedení oken je dnes úplně o něčěm jiném. Za cenu kolem 1500, za kterou se se dnes staré provedení nabízí, bych to nekoupil, ale nekoupil bych to ani za 1000. Neberte prosím tento příspěvek jako rejpání, ale jako radu pro další eventuelní kupce, kteří se třeba ještě rozhodují! ...a pokud máte sergeje rádi jak já (moje nejoblíbenější mašina), stejnak si jednou to nové provedení koupíte. ...jinak doporučuju Roco, lepší detaily a dá se tam i spoustu věcí dodělat. :wink:
H0-DCC-III/IV
cíba
 
Příspěvky: 107
Registrován: pát 28 bře, 2008 10:50 pm
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod A2C » ned 28 úno, 2010 2:56 pm

chlape, presne viem o čom hovoríš. Ale tu nejde o to že to nikdy nebude mať vlastnosťi nového od Roca to je mi jasné pri prestavbe starých BTTB mašiniek čo sú moja srdcovka na DCC. proste sa to s novými ani rovnať nemôže. ide o to že tento Sergej bol v roku 1975 kúpený možno zopár krát prebehnutý na kolajisku a odvtedy odpočíval v krabičke. je to raritka keď ti 35 ročná mašina vyzerá presne rovnako ako pred 35 rokmi keď ju zamestnanci fabriky dávali do krabičky. preto som ho ani nechcel pôvodne digitalizovať, proste len do vitrínky prípadne zas do krabičky. Ale keď už je tu tá možnosť a náhodou by sa mi tam zmestil nový motor samozrejme bez zásahu do konštrukcie (čo by bolo barbarstvo u takto zachovalého modelu) dať nový motor a dekodér tak si pekne vychutnať jazdu.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron