Osobní vozy ČD / 1:120, 1:87

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod TTmili » pon 11 led, 2010 3:05 pm

Pavel Dryml píše:Dovolím si k podvozku několik poznámek - Je to podvozek Gorlitz V - pod Aee, Bee, Bpee, Apee jsou podvozky Gorlitz Va - nemají špalkovou brzdu, ale kotoučovou, mají jiné čidla protismyku....


Pravda tak napůl, podvozky Goerlitz V se od Va liší málo. Vpodstatě v základní variantě jen typem dynama (místo takového toho podlouhlého s náhonem od nápravy přes celý podvozek co známe z BTTB rychlíkáčů za to malé, jen nad nápravou žebrované, mají ho třeba patráky Kuehn). Pravdou je že podvozky Va jsou uzpůsobené k montáži kotoučové brzdy, ale většina vozů u nás jezdících je s obyčejnými špalkovými brzdami. Kotoučové brzdy se u nás dávaly pokud vím pouze na spací a jídelní vozy a to možná taky ne na všechny.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 11 led, 2010 5:27 pm

TTmili píše:
Pavel Dryml píše:Dovolím si k podvozku několik poznámek - Je to podvozek Gorlitz V - pod Aee, Bee, Bpee, Apee jsou podvozky Gorlitz Va - nemají špalkovou brzdu, ale kotoučovou, mají jiné čidla protismyku....


Pravda tak napůl, podvozky Goerlitz V se od Va liší málo. Vpodstatě v základní variantě jen typem dynama (místo takového toho podlouhlého s náhonem od nápravy přes celý podvozek co známe z BTTB rychlíkáčů za to malé, jen nad nápravou žebrované, mají ho třeba patráky Kuehn). Pravdou je že podvozky Va jsou uzpůsobené k montáži kotoučové brzdy, ale většina vozů u nás jezdících je s obyčejnými špalkovými brzdami. Kotoučové brzdy se u nás dávaly pokud vím pouze na spací a jídelní vozy a to možná taky ne na všechny.


Ano sypu si popel na hlavu. Už jsem si to dostudoval.
H0, DCC, V epocha, ale končím u vznniku Carga
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod George V. » úte 12 led, 2010 5:53 am

TTmili píše:Pravda tak napůl, podvozky Goerlitz V se od Va liší málo. Vpodstatě v základní variantě jen typem dynama (místo takového toho podlouhlého s náhonem od nápravy přes celý podvozek co známe z BTTB rychlíkáčů za to malé, jen nad nápravou žebrované, mají ho třeba patráky Kuehn). Pravdou je že podvozky Va jsou uzpůsobené k montáži kotoučové brzdy, ale většina vozů u nás jezdících je s obyčejnými špalkovými brzdami. Kotoučové brzdy se u nás dávaly pokud vím pouze na spací a jídelní vozy a to možná taky ne na všechny.


...nemáš pravdu. Podvozky Goerlitz V. se od Va. liší poměrně výrazně, a to uložením kolébky sekundárního vypružení + dalšími detaily. Provedení dynama je podružné. Modely vozů Y od Tillig HO mají podvozky Goerlitz V., ale dynama nového provedení, stejně jako všechny dnes provozované Y vozy ČD (s oběma typy podvozků). Goerlitz Va. má kolébku zavěšenou na tyčových závěskách - ojnicích, spuštěných z podélníku podvozku. Goerlitz V. má kolébku zavěšenou na "hranících", ne nepodobných koncovým závěsům listových pružin na nákladních vozech...

Studijní materiál ZDE:

http://www.vagony.cz/pojezdy/podvozky.html
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod TTmili » úte 12 led, 2010 1:14 pm

Aha, no tak to je taky pravda, to jsem taky neměl úplný znalosti. Ono by se toho našlo víc, ale podle toho co jsem se na těch stránkách na ty Va koukal tak musím přiznat že jsem je tady v okolí Jihlavy snad neviděl a to tady pamatuju ještě maďary na osobákách (ty byli na V taky).
Takže taky se omlouvám za neúplné, nebo možná i mylné informace neboť jak jsem zjistil tak kotoučová brzda nebyla ani snad na Va ale až na jejich rekonstruovaných variantách.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod George V. » úte 12 led, 2010 2:32 pm

Goerlitz Va mají z výroby až poslední série vozů Y z osmdesátých let (AB, B, Bc, WLAB821, WLAB822 - některé mají dokonce schválenou rychlost 160km/h). Dneska jezdí převážně na rychlících (především na koridorech) a většinou jsou v režimu RIC.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod štefíno » ned 17 led, 2010 5:12 pm

Tak po troše teorie nějaké ty obrázky ze stavby. Stavba nepokračuje moc rychle, zatím vymýšlím co a jak bude zhotoveno. První moje práce bylo kupé. Jedna se o prototyp. Toto je vysokodetailní, když by jste si přimysleli leptané držáky na zavazadla, koš , stolky a zrcadlo na přepážce. Co se týče seriové výroby, je to nereálné. Respektive bych nemoh takový vagon prodat za 900Kč. Tady nějaké ty fotky...
ObrázekObrázekObrázek
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod štefíno » pon 25 led, 2010 4:22 pm

Během stavby jsem si odskočil vyloženě ke stavebnici. jedná se o MUV od Hekttora postavené ze stavebnice akorát doplněné o interiér a snad bude časem i hydraulické rameno. Dnes jsem stříknul základem, takže zítra se vrhnu na finální barvu :)
Obrázek
Více fotografii na mých stránkách...
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod George V. » úte 26 led, 2010 5:42 am

...tak jsem zabrousil na Tvé stránky a vypadá to že jsi fakt nepoučitelnej. Dělat vozy A, AB, B a BDs je fakt na houby. Jak v TT tak v HO jsou na trhu a navíc se chystají opravdové BOMBY. V TT už hodně brzo. Pochybuju, že bys dokázal konkurovat třeba Kuehnovi i kvalitou (cenou tedy určitě ne). Když už jsi chtěl mermomocí dělat německý ypsilonky, měl jsi začít v TT s BDs. Tady ještě nějaká skulinka na trhu je. Kuehn je zatím nenabízí ani v německé verzi. Ale jak jsem psal už výše, jestli se chceš prosadit, měl bys dělat to, co zatím nikdo jiný nenabízí. Určitě bude hlad po českých vagonech typu Bt, Bdt, Baim a rekonstrukce. Dále pak chybí BDmsee (BDbmsee), Bdmtee a ostatně i pořádně provedené Bmee s 11 okny....
Naposledy upravil George V. dne úte 26 led, 2010 7:34 am, celkově upraveno 1
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod mlha » úte 26 led, 2010 7:32 am

kdyby tak byla Bai v H0.....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Příspěvekod George V. » úte 26 led, 2010 7:36 am

...a taky Bp, Bhm. A přípojňáky k motorům. A motoráky.... Toho by bylo. :D
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 26 led, 2010 9:33 am

štefíno píše:Tak po troše teorie nějaké ty obrázky ze stavby. Stavba nepokračuje moc rychle, zatím vymýšlím co a jak bude zhotoveno. První moje práce bylo kupé. Jedna se o prototyp. Toto je vysokodetailní, když by jste si přimysleli leptané držáky na zavazadla, koš , stolky a zrcadlo na přepážce. Co se týče seriové výroby, je to nereálné. Respektive bych nemoh takový vagon prodat za 900Kč. Tady nějaké ty fotky...
ObrázekObrázekObrázek


No jestli se ti vyplatí mít i s patinou a odekálováním 25-50 kč na hodinu, tak proč ne....
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod George V. » úte 26 led, 2010 9:44 am

...tohle je ztracenej případ. Kdyby Štefíno dělal to, co nikdo jinej nenabízí, tak by si moh říct třeba 1200,- nebo 1500,- a lidi by mu utrhali ruce...

P.S. Kouknul jsem ještě jednou ke Kuehnovi, a vypadá to, že nabízí typ Y/B 70. Takže pokud bych to měl brát doslovně, tak to bude odporák s oblými hranami na čelech (proto asi ČD jenom A, protože vše ostaní je už domovská stanice Tlumačov :) ). Takže kdyby Štefíno chtěl udělat Y vz.1985 s Goerlitz Va, dal bych mu ještě šanci :D.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod štefíno » úte 26 led, 2010 2:28 pm

Todlenc toto, co teď dělám jako osobák, respektive rychlíkový vůz, je typ Ba, čili ČSD. Jo, možná jsem nepoučitelnej, ale prostě něčím začít musím. Lepty..ty dělám teď poprvý, s plastem..když nepočítám plastikové modely, dělám taky poprvé. Tento první model stejnak asi nepude na prodej....možná že jo, uvidím jak se povede. Co se týče komkurence jiným firmám, já nikomu konkurovat nebudu. Prostě to udělám tak jak uznám za vhodné a to, že to někdo dělá tak je mi celkem fuk. Když už je řeč o ceně na hodinu...já to nedělám povině. Beru to jako koníčka, kterého můžu zpeněžit. Já to neberu stylem sériová výroba. Prostě udělám, nabídnu a při troše štěstí prodám. Jo, kdybych udělal Bt nebo něco jiného, byl by o to zájem. Navíc jsem neřekl, že Bt dělat nebudu, ale to je celkem jedno. Mno, to je asi vše co bych chtěl říct.
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

Příspěvekod George V. » úte 26 led, 2010 2:40 pm

...tak se hned nečerti :) .
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod štefíno » úte 26 led, 2010 2:43 pm

Já se nečertím, jen říkám jak to je :wink:
Co je malé to je milé :D
štefíno
 
Příspěvky: 34
Registrován: stř 30 pro, 2009 3:36 pm
Bydliště: okolí Zlína

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků