Domaci segmentova nudle

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod milan ferdián » úte 12 led, 2010 4:20 pm

JBr píše:
depo201 píše:Není pak lepší udělat normovaný modul stanice, tak jako milan.


No, z meho pohledu neni. Pokud bych delal normovany modul se stanici, tak skoncim u sousedu :)



Když si mamina zvykla ,tak proč by si občas nezvykli i sousedi. :D
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod StaraPakna » úte 12 led, 2010 4:22 pm

JBr píše:
depo201 píše:Není pak lepší udělat normovaný modul stanice, tak jako milan.


No, z meho pohledu neni. Pokud bych delal normovany modul se stanici, tak skoncim u sousedu :)


Nu pak už pane kolego nezbývá nic jiného než jít do EN-ka to se ti prodlouží staniční kolej jaxi sama vod sebe a nebo zakoupiti sobě a ženě takřka vlastní dům s velkou zahradou.

Nádherné kolejiště další skvělý nápad.

Jo proč velkou zahradu...... budeš tam celé léto makat, abys mohl v zimě modelařit a říkat "Miláčku tys chtěla v létě pomáhat..... :lol: "
Začínám a každý začátek je těžký, mám to ale na koho svést mám tři syny.
Moduluju N-ko
StaraPakna
 
Příspěvky: 147
Registrován: ned 20 zář, 2009 2:41 pm
Bydliště: Vesnička pod Řípem

Příspěvekod pavel » pát 15 led, 2010 6:27 pm

To JBr : Mám takový dotaz, co tak místo chronicky použivaných tunelů které dělají vjezd do zákulisí, vyřezat do kulisy kterou tam máš znázorněnou, jen otvory a maskovat to stromy apod.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod JBr » pát 15 led, 2010 6:40 pm

Pavel: Je to jedna z moznosti, taky jsem o tom premyslel, ale zatim jsem tam dal tunely. Finalne to budu resit asi az pri stavbe, az budu mit hotovy aspon zaklad.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod JBr » pát 15 led, 2010 10:52 pm

Pavel mi dneska poslal popis GVD, ktery provozoval na svem kolejisti. Protoze mam v hlave jakousi predstavu toho, co bych rad mel na tom svem, chtel jsem to popsat podobne. Nakonec z toho ale vznikl takovy mensi roman :oops: Jen pro predstavu - Konecna = modelovana stanice. Vzdalena = koncova stanice na lokalce. Pardubice = druha koncova stanice na "hlavni" trati kolejiste.



Je konec cervna, prelom noci a casneho rana. Kohout jeste spi, ale ze stanice Vzdalena na lokalce prijizdi 810 na prvnim Os, ktery privazi z lokalky cestujici mirici za praci do Konecne nebo dale do Pardubic. Za chvili z Pardubic prijizdi Regionova a vyklada ranni ptacata mirici do prace v Konecne. Nekteri z cestujicich, kteri prijeli motorakem z lokalky, presedaji do Regionovy, ktera pote vyrazi zpet do Pardubic. Do 810 si naopak presedaji nekteri pracovnici lomu ve Vzdalene, kteri dojizdi z vesnic okolo Konecne, a za chvli uz motorak mizi vstric jejich pracovisti. Osobakem prijel i pan vypravci, ktery v sest rano prebira od kolegy sluzbu.

Slunce zacina pomalu vylezat nad kopecky v dali a udolickem pred Konecnou se ozyva duneni zamracene, ktera misto obvykleho brejlovce privazi vyrovnavku prazdnych vozu pro lom ve Vzdalene. Slunce uz vylezlo nad kopce a zamracena s pomoci zdatneho posunovace v Konecne objizdi soupravu a po zkousce brzdy vyrazi s vyrovnavkou do cile ve Vzdalene. Vsechno jede jak na dratkach a v dobe, kdy vyrovnavka dorazi do Vzdalene, uz tam do 810 nastupuji posledni skolaci, kteri miri do skol v Pardubicich pro svoje vysvedceni. Vyrovnavka dorazila, trat je volna a motorak vyrazi. Do Konecne dorazi par minut pred Sp z Pardubic. Je necelych trictvrte na sedm a souprava 854+954 se starsimi skolaky vyrazi na opacnem Sp do Pardubic. Po ceste krizuje Regionovu na Os do Konecne, ktera dorazi do cile po pul osme, presne vcas, aby skolaci stihli dobehnout do skoly a zasednout do lavic pred zvonenim. Regionova zustava stat ve stanici, strojvedouci jde na kafe do dopravni kancelare a ranni provoz uticha.

V pul desate se pred odbockou ozyva houkani a do Konecne prijizdi na manipulaku kocour s hytlakem a dvema vozy se drevem na zpracovani v mistni pile. Zatimco kocour manipuluje u nakladiste v zadni casti stanice, do Regionovy naseda par cestujicich, kteri miri do Pardubic na urady a hlavne tlupa skolaku s vysvedcenimi, aby se s uderem desate vydali na cestu vstric dvema mesicum prazdnin. Manipulak dneska na lokalku nic neveze, takze po obslouzeni Konecne vyrazi ve stopach Regionovy zpet do Pardubic.

Hodiny ukazuji jedenactou a ze Vzdalene prijizdi prvni cast soupravy lozene vapencem. Lokalka je kopcovita a tak se musi vozy na odpoledni Pn svazet dvakrat. Zamracena odstavi v Koncove prvni pulku soupravy, posunovac zkontroluje, ze je radne zajistena a pak vyrazi zpet do Vzdalene, kde se mezitim v lomu nakladaji zbyle vozy. Slunce je vysoko nad hlavou a zacina byt poradne teplo. Skolaci uz lezi u rybnika a pan vypravci si v poklidu ohriva obed, kdyz mu v kancelari zahouka pocitac - kolega ze sousedni stanice mu nabizi poledni prazsky lazensky expres Saratice. V nasem mestecku byl totiz pred nejakou dobou objeven lecivy pramen. Odbornici se zatim sice neshodli na tom, zda leci impotenci nebo chronickou zacpu, ale to v zadnem pripade nebranilo tomu, aby zde vzniklo nekolik lazenskych domu. Expres sice z Prahy veze persing, ale v Pardubicich se prepraha na brejlovce a taky se odvesuje vetsina soupravy, takze zustavaji jen dva vozy - az tak proslule zase nase lazne nejsou. Od odbocky se ozyva zahoukani a sotous cekajici pred mostem zbystri. Poledni slunce sice foceni moc nepreje, ale kdyz ono to sem v jiny cas nejezdi... Pripravuje fotak a ceka na bleskovou ctyrku, ktera by na expresu mela podle K-reportu dneska urcite jet. Oko na hledacku, prst na spousti a najednou zklamani. Na most sice vjizdi brejlovec, ale nulka. A v najbrtu! Zklamany sotous foti uz jen z povinnosti a proklina sveho informatora. Rychlik mezitim zastavil ve stanici a zatimco posunovac odpojuje lokomotivu, vozy opousti posledni kury chtivi cestujici. Mezitim z lokalky opet prijizdi 810. I ze Vzdalene obcas nekdo jede do Prahy a tak se tenhle pripoj rozhodne hodi. Blizi se jedna hodina, brejlovec uz davno objel soupravu a do vozu uz nastoupili jak nasi cestovatele ze Vzdalene, tak lazensti hoste, pro ktere byl dnesek poslednim dnem jejich lazenskeho pobytu.

Je jedna hodina. Piiiisk! Vlakvedouci dava souhlas, vypravci zveda vypravku, pokynutim se pozdravi se strojvedoucim a expres vyrazi zpet do Prahy. Osamela 810 ale stale stoji ve stanici a ceka na dalsi cestujici, kteri za chvili dorazi osobakem. Pod slunecniky si par cestovatelu doprava jedno ze sedmeho schodu, ale kdyz u nastupiste brzdi Regionova, ktera v sousedni stanici vykrizovala expres, chvatne bali svych pet svestek a miri k motoraku. Vypravci dava odjezd a 810 mizi smerem k odbocce. Regionova ma opet chvili pauzu a na zpatecni cestu se vydava az ve dve hodiny. Vypravci si jde rychle udelat kavu, protoze kazdou chvili by mela dorazit druha pulka vapence. Dneska to bylo tak tak. Sotva ji zaleje, zvoni telefon a kolega mu nabizi druhy vapenec.

Je pul treti a otlucena zamracena vjizdi do stanice s druhou pulkou vapence. Odvesit, objet, privesit, spojit s druhou pulkou, zkouska brzdy... Pekne krok po krucku, ale bez zbytecneho zdrzeni. Aby ne, vsak to delaji kazdy vsedni den. Z kavy pana vypravciho zbyl uz jen logr na dne hrnku a Pn v cele se zamracenou je pripraven k odjezdu. Vypravci se diva na hodinky a zveda vypravku. Naklad vyjizdi presne. Pokud se babicka zamracena nezadycha, tak ve stanici v puli cesty nebude muset zastavovat, vykrizuje vyckavajici osobak a bude plynule pokracovat dal.

Pul ctvrta, prijizdi 810 z lokalky a za malou chvili presne podle jizdniho radu i onen osobni vlak z Pardubic, ktery se tu ale moc dlouho neohreje a za chvili uz padi zpet. Jen co prejede odbocku, tak ho nasleduje i motorak do Vzdalene.

Cas bezi a nas pan vypravci uz si bali svych pet svestek, protoze mu bude brzy koncit sluzba. Za chvili bude muset uz jen postavit cestu pro motorak z lokalky a potom pro spesnak z Pardubic. Spesnak tu ma na obrat jen par minut, proto na nem jede hydra s ridicim vozem. Pan vypravci predava sluzbu sve kolegyni, ktera sice take prijela spesnakem, ale behem chvilky uz stoji s vypravkou a v uniforme pred dopravni kancelari. Vlakvedouci dava souhlas, vypravka jde nahoru, fira si jeste jednou zkontroluje cas na hodinkach a protoze je opravdu cas odjezdu, vezme za rajcak a vyrazi na cestu zpet. Pani vypravci jeste stihne mavnout na firu a na sveho kolegu, ktery se uvelebil v oddile prvni tridy, a hydra uz s rachotem vjizdi na (uz 15 let) provizorni most pres ricku Bublavu a miri k odbocce. Za par minut vyjizdi i motorak na lokalku.

Pani vypravci ted cekaji skoro dve hodiny klidu. Ne nadarmo si jeji kolegove delaji legraci, ze nocni sluzba je tu spis lazensky pobyt. Vecer uz tu toho opravdu moc nejezdi. Z poklidu ji vytrhne jen v sedm, devet a jedenact vecer prijezd osobaku z Pardubic, ktery se tu setka s motorakem z lokalky a ostrym obratem se vraci zpet. Zmena v rytmu, nebo spis takova ukolebavka na dobrou noc, prichazi az v pul jedne, kdy od Pardubic prijizdi posledni osobak. Tentokrat uz ne Regionova, ale jeden motorak 810. V Koncove se setkava se svym braskou z lokalky, ale tentokrat se jejich cesty prohodi. Motorak ze Vzdalene zamiri za svitu mesice jako posledni Os do Pardubic, kde se mu pak v depu dostane potrebne udrzby, a motorak z Pardubic prevezme na nasledujici den jeho sluzbu na lokalce.

Motoracek do Vzdalene odjizdi a nastava par hodin dopravniho klidu. A tak zatimco fira ve Vzdalene schovava motorak do mistni remizy, jedineho pozustatku po bohatem parnim provozu, narizuje si pani vypravci budika na ctvrtou rano, aby se aspon par hodin vyspala, nez cely kolotoc zacne druhy den znovu...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod pavel » sob 16 led, 2010 7:56 am

Čtení na dlouhé zimní večery :lol: :lol: :lol: Ne je to fakt dobré, kde vy chlapi ( Milan, Michal no snad jsem na někoho nezapomněl ) berete inspiraci na takové slohové práce. Vy jste ve slohu museli mít samé jedničky. :D
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod Jakub Fáber » sob 16 led, 2010 1:10 pm

Téééda to je skvělý počteníčko ;) začínaj mi nějak nudle tohoto typu učarovávat víc a víc :D
Jakub Fáber
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 31 srp, 2009 9:03 am
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod milan ferdián » sob 16 led, 2010 1:17 pm

pavel píše:Čtení na dlouhé zimní večery :lol: :lol: :lol: Ne je to fakt dobré, kde vy chlapi ( Milan, Michal no snad jsem na někoho nezapomněl ) berete inspiraci na takové slohové práce. Vy jste ve slohu museli mít samé jedničky. :D


Pavle ,snažíme se Vám koukáníčko na tento zpříjemnit :D i já jsem se začetl,hlavně na ten sedmý schod. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pavel » ned 17 led, 2010 11:02 am

to Jakub F. :Víš tydle "nudle" mají tu výhodu, že jsou skladné, pokud nemáš možnost je mít stále složené, manipulace při skládání/rozkládání je lehká, jen nesmí být člověk lenivý, část může být stále vystavena, finanční náklady jsou menší, lépe se s tím pracuje při stavbě,uděláš z toho i ovál pokud chceš jezdit dokola a určitě ještě další výhody. Nevýhodu, že pokud člověk chce dělat podle nějaké normy aby mohl jezdit na srazy tak se šířkou dostáváš už někde jinde a také to nemusí pak prostorově vycházet. Jedině že by byl vložený tzv. žolík tedy přechod tvého a normovaného rozhraní.Otázkou je zda na todle přistoupí aktéři setkání. Dá se zvládnout i dvoukolejka na které může být zastávka, nákladiště, výhybna.Ale u dvoukolejky musí mít člověk krapet delší místnost, proto se většinou staví "kouzelné" lokálky.
Naposledy upravil pavel dne ned 17 led, 2010 1:00 pm, celkově upraveno 2
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod Jakub Fáber » ned 17 led, 2010 12:21 pm

pavel píše:to Jakub F. :Víš tydle "nudle" mají ti výhodu, že jsou skladné, pokud nemáš možnost je mít stále složené, manipulace při skládání/rozkládání je lehká, jen nesmí být člověk lenivý, část může být stále vystavena, finanční náklady jsou menší, lépe se s tím pracuje při stavbě,uděláš z toho i ovál pokud chceš jezdit dokola a určitě ještě další výhody. Nevýhodu, že pokud člověk chce dělat podle nějaké normy aby mohl jezdit na srazy tak se šířkou dostáváš už někde jinde a také to nemusí pak prostorově. Jedině že by byl vložený tzv. žolík tedy přechod tvého a normovaného rozhraní.Otázkou je zda na todle přistoupí aktéři setkání. Dá se zvládnout i dvoukolejka na které může být zastávka, nákladiště, výhybna.Ale u dvoukolejky musí mít člověk krapet delší místnost, proto se většinou staví "kouzelné" lokálky.


Máš svatou pravdu a když to vidím jak se to pěkně vyvíjí a jaký se na tom dá uskutečnit skvělý provoz, tak mě pomalu začíná opouštět myšlenka minikolejiště ikdyž to má taky své kouzlo, ale prostě v bytě 2+1 je každý metr drahý ;)
Jakub Fáber
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 31 srp, 2009 9:03 am
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod milan ferdián » ned 17 led, 2010 12:35 pm

Jakub Fáber píše:
pavel píše:to Jakub F. :Víš tydle "nudle" mají ti výhodu, že jsou skladné, pokud nemáš možnost je mít stále složené, manipulace při skládání/rozkládání je lehká, jen nesmí být člověk lenivý, část může být stále vystavena, finanční náklady jsou menší, lépe se s tím pracuje při stavbě,uděláš z toho i ovál pokud chceš jezdit dokola a určitě ještě další výhody. Nevýhodu, že pokud člověk chce dělat podle nějaké normy aby mohl jezdit na srazy tak se šířkou dostáváš už někde jinde a také to nemusí pak prostorově. Jedině že by byl vložený tzv. žolík tedy přechod tvého a normovaného rozhraní.Otázkou je zda na todle přistoupí aktéři setkání. Dá se zvládnout i dvoukolejka na které může být zastávka, nákladiště, výhybna.Ale u dvoukolejky musí mít člověk krapet delší místnost, proto se většinou staví "kouzelné" lokálky.


Máš svatou pravdu a když to vidím jak se to pěkně vyvíjí a jaký se na tom dá uskutečnit skvělý provoz, tak mě pomalu začíná opouštět myšlenka minikolejiště ikdyž to má taky své kouzlo, ale prostě v bytě 2+1 je každý metr drahý ;)


S tím s tebou souhlasím a jak už jsem psal JBR,zkus takové nástavce co mám já doma v obývacím pokoji.Nedívej se na to ,že tam mám jen dva segmenty modulu,ty by jsi si počet přízpusobil dle světlosti krajiny na panelech.
Obrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jakub Fáber » ned 17 led, 2010 12:45 pm

milan ferdián píše:
Jakub Fáber píše:
pavel píše:to Jakub F. :Víš tydle "nudle" mají ti výhodu, že jsou skladné, pokud nemáš možnost je mít stále složené, manipulace při skládání/rozkládání je lehká, jen nesmí být člověk lenivý, část může být stále vystavena, finanční náklady jsou menší, lépe se s tím pracuje při stavbě,uděláš z toho i ovál pokud chceš jezdit dokola a určitě ještě další výhody. Nevýhodu, že pokud člověk chce dělat podle nějaké normy aby mohl jezdit na srazy tak se šířkou dostáváš už někde jinde a také to nemusí pak prostorově. Jedině že by byl vložený tzv. žolík tedy přechod tvého a normovaného rozhraní.Otázkou je zda na todle přistoupí aktéři setkání. Dá se zvládnout i dvoukolejka na které může být zastávka, nákladiště, výhybna.Ale u dvoukolejky musí mít člověk krapet delší místnost, proto se většinou staví "kouzelné" lokálky.


Máš svatou pravdu a když to vidím jak se to pěkně vyvíjí a jaký se na tom dá uskutečnit skvělý provoz, tak mě pomalu začíná opouštět myšlenka minikolejiště ikdyž to má taky své kouzlo, ale prostě v bytě 2+1 je každý metr drahý ;)


S tím s tebou souhlasím a jak už jsem psal JBR,zkus takové nástavce co mám já doma v obývacím pokoji.Nedívej se na to ,že tam mám jen dva segmenty modulu,ty by jsi si počet přízpusobil dle světlosti krajiny na panelech.
Obrázek


Budu nad tím hodně přemýšlet, ale momentálně s mým úrazem toho moc nesvedu, tak mám v úmyslu dělat ČSD/ČD modely na zakázku...uvidíme jak to bude s časem :) díky za inspiraci ;)
Jakub Fáber
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon 31 srp, 2009 9:03 am
Bydliště: Lovosice

Příspěvekod JBr » ned 17 led, 2010 5:08 pm

Ty nastavce vypadaji jako dobra vej, jen je potreba mit nabytek, na ktery je nastavit, coz bohuzel nemame. Takze mi zbyva jen ta jedina nastavna skrin s prostorem 94x55x60 cm...
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod milan ferdián » ned 17 led, 2010 5:10 pm

JBr píše:Ty nastavce vypadaji jako dobra vej, jen je potreba mit nabytek, na ktery je nastavit, coz bohuzel nemame. Takze mi zbyva jen ta jedina nastavna skrin s prostorem 94x55x60 cm...


A jaj,tak to je škoda ....
milan ferdián
 
Příspěvky: 12059
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Tomáš » čtv 21 led, 2010 4:34 pm

milan ferdián píše:
JBr píše:Ty nastavce vypadaji jako dobra vej, jen je potreba mit nabytek, na ktery je nastavit, coz bohuzel nemame. Takze mi zbyva jen ta jedina nastavna skrin s prostorem 94x55x60 cm...


A jaj,tak to je škoda ....


tímto směrem (skladování hada) se budu ubírat i já :P
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků