Zippich píše:TTmili píše: A to s tou rychlostí je naprostá blbost, samotný Desiro ať je jak chce odpružený, výkoný a tak prostě nemůže jet nad limit a ten bohužel na většině tratí (ať už elektrifikovaných nebo ne) je okolo 70km/h.
Tys asi ještě nejel osmsetdesítkou, viď? Vždyť je to koncepce pojezdu z dvacátých let, která patří do muzea. Ale díky téhle frašce s nimi budeme jezdit pořád. Žlutý nátěr a informační panel to nespraví.
Nevím, jak u vás na Jihlavsku, ale v severních Čechách byla předmětem tendrů doprava na úsecích, kde je místy traťová rychlost 100. (V Plzeňském hejtmanství například i Plzeň-Mladotice (Žatec)). Jezdí ji tam ale jenom rakve nasazené jako spěšňáky. Normální osobáky jezdí řada 810, nebo Regiopříšera. Takže vibrace, skřípění v obloucích, latinskoamerické tance na výhybkách a to vše v maximálně 80km/h.
I přes to,že desiro nemůže jet větší než traťovou rychlostí,je dost podstatný jeho větší výkon a počet náprav,který ho přenášejí na koleje.V Čr kde je většina tratí do kopce je to dost podstatný.Např na trati Teplice-Lovosice se 810 s přívěšákem dost dlouho trápí do kopce tak max 20km/h a pochybuju,že je to normální traťová rychlost.Věřim tomu,že desiro by na takovýhle úsecích celkem bez problému krátilo jízdní doby