Vlaky Student Agency - Váš názor

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Chtěli byste aby někdo soukromě provozoval vozidla pro osobní přepravu?

Ano
64
56%
Pouze za předpokladu mnohem lepší kultury cestování
28
25%
Pouze pokud by ten dotyčný spravoval i vozidla, i trať, i zabezpečovací zařízení apod.
8
7%
Je mi to jedno
5
4%
Ne protože by to znamenalo výdělek (Student Agency) na úkor druhých (SŽDC)
9
8%
 
Celkem hlasů : 114

Příspěvekod el_salamo » úte 15 pro, 2009 12:51 pm

Zdravím,

přiznám se, že se mi nechce číst všechny příspěvky, nicméně zkusím přidat pár námitek ze svého 'point of view'.

V autobusech SA ukázali, že to prostě a jednoduše umí. Před 10ti lety se jezdilo z Brna do Prahy starou Karosou, která obvykle v létě topila a v zimě chladila, o kafi nebo novinách si člověk mohl nechat leda tak zdát. Jak jezdíme teď víme všichni, nehledě na možnost jet z Brna přímo (nebo s přestupem, který ale čeká na stejnén nástupišti a v případě zpoždění neujede...) na Ruzyň.

Samozřejmě, regionální vlaková doprava je úplně něco jiného, SA s tím nemá žádné zkušenosti atd atd. - když začínal s autobusama, byl SA dealer letenek a zprostředkovatel jazykových pobytů.

Ale!
Kvalita služeb se těžko může zhoršit - 810 i "nová" Regionova prostě pohodlné nejsou, nebyly a nebudou - tam může SA jenom získat, pokud nasadí Desira a podobné jednotky. Taky se dá předpokládat, že dojde k zavedení některých "supermoderních" možností pro zákazníky - proč si můžu mezinárodní letenku koupit, zaplatit a vytisknout přes internet a jízdenku z Brna do Břeclavi ne (pomiňme, že tu teď je IDS JMK Smile )? V regionální dopravě si dovedu představit třeba prodej lístků z automatů (např. v rámci km pásem, počtu zastávek, případně i zvolit kam přesně jedu ze seznamu zastávek...)

Pan Jančura a SA rozhodně nejsou žádní zelenáči, kteří si řekli "pojďme provozovat vláčky". Problémy od dílen, distribuce lístků, schválení vlaků pro provoz v rámci SŽDC až po barvu čepice přednosty stanice má určitě dobře rozmyšlenou. Navíc - narozdíl od drtivé většiny úředníků - má Jančura zkušenosti s podnikáním, cenou služeb, přepravou osob a vůbec ví, jak vypadá svět "tam venku"...

Mimochodem, české dráhy vytvořily za loňský rok ztrátu 10,7mld kč (vč. všech dotací). Tzn 1070,- na každého z nás.
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod George V. » úte 15 pro, 2009 12:58 pm

....no, jsou ztráty účetní a ztráty "skutečné". Ty účetní můžou být dané třeba velkými odpisy majetku, ale nemusí vést zákonitě ke krachu, pokud má společnost z čeho splácet své závazky...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod JBr » úte 15 pro, 2009 1:02 pm

el_salamo: Elektronickou jizdenku si muzes koupit i u CD, jeli jsme takhle se zenou na svatebni cestu do Madarska a cena jizdenky do Budapesti pres eshop byla dokonce radikalne nizsi, nez kdyby se jizdenka kupovala na prepazce (a cesta tak byla jen o par korun drazsi a cca o 15 minut delsi nez busem SA, ale neskonale pohodlnejsi). Stejne tak nakup jizdenek v automatu, to umely CD uz pred nekolika lety, sam jsem na takovou "pasmenku" jezdil mezi Prahou a Kralupy. Dneska se da z podobnych automatu kupovat jizdenky pomoci elektronicke penezenky na inkarte.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod el_salamo » úte 15 pro, 2009 1:08 pm

JBr píše:el_salamo: Elektronickou jizdenku si muzes koupit i u CD, jeli jsme takhle se zenou na svatebni cestu do Madarska a cena jizdenky do Budapesti pres eshop byla dokonce radikalne nizsi, nez kdyby se jizdenka kupovala na prepazce (a cesta tak byla jen o par korun drazsi a cca o 15 minut delsi nez busem SA, ale neskonale pohodlnejsi). Stejne tak nakup jizdenek v automatu, to umely CD uz pred nekolika lety, sam jsem na takovou "pasmenku" jezdil mezi Prahou a Kralupy. Dneska se da z podobnych automatu kupovat jizdenky pomoci elektronicke penezenky na inkarte.


Aha, tak tohle jsem (přiznám se) netušil... omluva ČD :). Nicméně i tak je rozhodně škoda, že se o podobných věcech poměrně málo ví; e-shopu bych zařídil mnohem větší propagaci! Když už nic, umí ušetřit peníze jak prodejci, tak kupujícímu...

Jinak o pohodlnosti autobus vs. vlak nikdo nespekuluje :), tam je vítěz dopředu danej :)
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod el_salamo » úte 15 pro, 2009 1:10 pm

George V. píše:....no, jsou ztráty účetní a ztráty "skutečné". Ty účetní můžou být dané třeba velkými odpisy majetku, ale nemusí vést zákonitě ke krachu, pokud má společnost z čeho splácet své závazky...


George, ztráta je pokaždé ztráta. Jsou to prostě peníze, které jsem vloni měl (ať už v podobě majetku nebo v podobě zelených stokorun) a letos už je nemám. A je jedno, jestli jsem stokorunu vyměnil za vagon už před deseti lety :-/ .

Schopnost splácet závazky je něco úplně jiného :wink:
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod Lojzík » úte 15 pro, 2009 2:38 pm

El_Salamo: Nenech se vysmát. "Podnikatelský záměr" pana J. je vařený z vody a děravý jak ementál. A jeho největší podnikatelskou předností jsou ostré lokty, drze vytrčená brada a politikaření. Jeho metody zdaleka nelze označit jako čisté. ČD si samozřejmě taky hřejí svou polívčičku. Stavět se na jednu nebo druhou stranu s tím, že to myslí dobře, je čirý nonsens.
Srovnávání s JHMD, Péťo Hrdličko, kulhá na obě nohy. JHMD byla, když to tak řeknu, franšíza, zařízený podnik. Prostě dostali vše, od vlakové cesty, přes vozidla po dílenské zázemí. Pravda je, že jejich takřka vítězným krokem bylo zmanažování provozu železnice bez zbytečných administrativních zaměstnanců. To dráhy neumí a spíš nechtějí. Místečka v polostátním podniku jsou příjemně teploučká... Podobně OKD Doprava na Vrbence, ti navíc měli obrovské zkušenosti s železniční dopravou a dostali trať po povodních se slevou. A taky Železnice Desná měla jiné podmínky. O Viamontu moc nevím. Každopádně, všem těmto soukromým dopravcům fandím. Ne tak panu J.. O železnici ví prd a vzhledem k jeho vyčuranosti by s tím mohly být i docela problémy. V současné době skrz média řeší blbými kecy na základě své kauzy politiku, což taky o jeho povaze něco svědčí.
Panáček je tak trochu obchodník s deštěm, víme?
Lojzík
 
Příspěvky: 14
Registrován: pát 03 dub, 2009 3:21 pm

Příspěvekod el_salamo » úte 15 pro, 2009 3:03 pm

Lojzík píše:El_Salamo: Nenech se vysmát. "Podnikatelský záměr" pana J. je vařený z vody a děravý jak ementál. A jeho největší podnikatelskou předností jsou ostré lokty, drze vytrčená brada a politikaření. Jeho metody zdaleka nelze označit jako čisté. ČD si samozřejmě taky hřejí svou polívčičku. Stavět se na jednu nebo druhou stranu s tím, že to myslí dobře, je čirý nonsens.
Srovnávání s JHMD, Péťo Hrdličko, kulhá na obě nohy. JHMD byla, když to tak řeknu, franšíza, zařízený podnik. Prostě dostali vše, od vlakové cesty, přes vozidla po dílenské zázemí. Pravda je, že jejich takřka vítězným krokem bylo zmanažování provozu železnice bez zbytečných administrativních zaměstnanců. To dráhy neumí a spíš nechtějí. Místečka v polostátním podniku jsou příjemně teploučká... Podobně OKD Doprava na Vrbence, ti navíc měli obrovské zkušenosti s železniční dopravou a dostali trať po povodních se slevou. A taky Železnice Desná měla jiné podmínky. O Viamontu moc nevím. Každopádně, všem těmto soukromým dopravcům fandím. Ne tak panu J.. O železnici ví prd a vzhledem k jeho vyčuranosti by s tím mohly být i docela problémy. V současné době skrz média řeší blbými kecy na základě své kauzy politiku, což taky o jeho povaze něco svědčí.
Panáček je tak trochu obchodník s deštěm, víme?


Lojzíku, přiznám se, že jsem jeho podnikatelský plán nečetl - Ty ano? Překvapilo by mě, kdyby podobný (obvykle celkem tajný) dokument byl k dispozici někomu jinému, než lidem přímo z vedení společnosti :) ). Zkus mi místo řečí o panu J. říct nějaký konkrétní problém kolem jeho plánu v regionální vlakové dopravě.

Zatím mám pocit, že toho dokázal docela dost; i když mi na něm taky některé věci můžou nesedět.

Ještě doplním, že je mi naprosto šumák, jestli pan J. o železnici něco ví. Pro něj je to zajímavý trh a ať se nám to líbí nebo ne, aby vydělal tak potřebuje spokojené zákazníky. Dotace samotné provoz vlaků rozhodně nezaplatí!
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod diego.dan » úte 15 pro, 2009 4:27 pm

Tak koukám,že jsem se dostal taky mezi ty "nechápavé" a obhajovatele ČD.
Nicméně stále mi jde o zachování alespoň nějaké osobní a nákladní dopravy na železnici.protože pokud to takhle půjde dál,tak nás ty kamiony převálcujou.Konkurenční prostředí nebývá vždy zárukou zlepšení služeb,dostupnosti a kvality.Někdy se také použije k likvidaci konkurenta :cry: ať už nasazením dumpingových cen nebo zkoupením některých dílčích subjektů,které jsou pro konkurenta nepostradatelné.A následný monopol je můj.
Nicméně nechci malovat čerta ne zeď.Asi by bylo dobré,SA dát jeden kraj nebo oblast a ať se ukáže.Ono kdyby to vyhrál v celé republice tak podle mého názoru stejně jezdíme nedále v 810 atd. protože pochybuju,že firma pana Jančury je tak silná aby nakoupila tisíce nových vagonů a jednotek naráz.Ale třeba se mýlím.
Zatím slyšíme názor jen jedné strany a to SA a pana Jančury.Zatím jsem stanovisko krajů a ČD nikde neviděl.
Na závěr: teď je v podstatě stejně na 10 let odtroubeno tak nebudu brečet nad rozlitým mlíkem.A jesli v uzavření smluv byla nějaká špína tak stejně časem vyplave.Tak to u nás chodí a nejen v dopravě.Howg.
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 15 pro, 2009 4:49 pm

Abych pravdu řekl od včerejška hledám nějaká konkrétní čísla ohledně onoho výběrového řízení a moc se mi nedaří. Proto by mě zajímalo, jak se někteří diskutéři dostali k detailním informacím ohledně ponikatelského plánu p. Jančury, ohledně financí, apod. Zřejmě to budou tutové informace typu jedna paní povídala, slyšel jsem od xx v hospodě apod. Nebo možná ještě tutovější, je to tak protože si to myslím a basta! Pokud se pletu, sem s tím, aspoň já si to rád přečtu.

Jen malá poznámka k hlasování.
Nevím kdo ho zadával, ale měl by si především udělat jasno v pojmech.
Co třeba kouknout někam naweb a zjistit si co je předmětem činnosti SŽDC?
Poslední položka je naprostá pitomost. :shock:
Tedy zejména díky doplněným závorkám. Nějak mi uniká smysl toho jak SA bude vydělávat na úkor SŽDC. Že by se p. Jančura chtěl pustit i do údržby a stavby tratí? Nebo bude na jejich úkor vydělávat , tak že nebude platit za použití dopravní cesty? Pochybuju, že by chtěl šidit zrovna stát...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod vvitty » úte 15 pro, 2009 5:03 pm

no ono je cela ta ankteta trosku zmatena...
napr. neni duvod, aby provozovatel dopravy spravoval i zabezpecovacku atd, od toho se preci oddelila SZDC.

jestli bude (ted uz jen hypoteticky) SA vydelavat na ukor nekoho jineho (rekneme, ze tazatel minil CD) je take nepodstatne, podstatne je jestli na tom vydelaji obcane, kteri celou tuhle legraci
1/ povinne plati
2/ obcas pouzivaji, nebo by radi pouzivali
potom je nepodstatne, jakou barvu maji vlacky...

stejne tak neni jediny duvod, proc by mel provozovatel vlastnit opravny, at si je klidne nasmlouva s pronajimateli nebo jinym subjektem.

navrhy smluv tezko nekdo zverejni, alespon doposud to nikdo neudelal. A to ani kraje, ani SA. Ale mozna by se od kraju daly vyzadat smlouvy uzavrene v ramci prava na informace...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod diego.dan » úte 15 pro, 2009 5:05 pm

Tak jsem se ze zájmu podíval na stránky Ústeckého kraje:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokument ... 9&p1=84858

A hle:Podle Jindřicha Fraňka, vedoucího Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu ÚK, kraj v podstatě neměl jinou alternativu. „Jediný dopravce, který nám nabídnul zajištění drážní dopravní obslužnosti od 1. ledna 2010, byly České dráhy, ovšem s podmínkou uzavření smlouvy na deset let. Pokud bychom tuto variantu nepřijali, od 1. ledna 2010 by Ústecký kraj neměl smluvně zajištěnou drážní dopravní obslužnost,“

Tak teď nevím,komu a kde to Jančura nabízel :?:
HO ZATÍM PLÁNUJI,OD 28.8.2009 ZÁČÍNÁM STAVĚT
diegovaho.blog.cz
GOTHIC FOREVER
Uživatelský avatar
diego.dan
 
Příspěvky: 242
Registrován: stř 08 dub, 2009 9:32 am
Bydliště: Děčín

Příspěvekod George V. » úte 15 pro, 2009 5:30 pm

Ha, Ha, Ha. Vedení Ústeckého kraje - vzor důvěryhodnosti. Když si vzpomenu na autobusovou krizi onehdá... :evil:
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 5:31 pm

Ústecký kraj vyhlašoval výběrové řízení už někdy v zimě (teď si nejsem jist) společně s Libercem a ZVONem na přímé spojení Rybniště-Varnsdorf-Zittau-Liberec. Tam asi kvůli Němcům dost dobře nešlo po česku fixlovat a tak to vyhrál s nejlepší nabídkou Vogtlandbahn a od nového grafikonu tam nasadí Desira. Pak vyhlásil někdy z jara Liberec tendr na některé své regiony včetně obsluhy ramene Tanvald-Harrachov. Tam byl problém s průjezdným profilem. Regionovácká příšera tam má problémy s trakcí, jedna se tam i roztrhla a normální nízkopodlažní vozidla při zkouškách škrtala břichem o zubačku. Nakonec to vyhrály ČD a údajně tam nasadí Stadlerův Regioshuttle, což je jednodílné vozidlo. Pak se předpokládalo, že tendry vypíší ostatní kraje, kde končí smlouvy ČD. Vypsal to jediný, Plzeňský, na vybrané tratě a konkrétně specifikoval vozidla, jaká požaduje. Diesely, otočné podvozky, nízkopodlažnost, dvou a třídílné, rychlost tuším 120, atd. Na jejich pořízení by se vztahovala evropská dotace. Nabídky podaly RegioJet s Desirem, Viamont s Pesou a Stadlerem, a další. Pak se čekalo, že podle zákona vyhlásí řízení také Ústecký kraj, který byl další na řadě. Místo toho přišla studená sprcha. Plzeň bez udání důvodu vše zrušila a následoval podpis nových smluv s ČD na 10 let...
Naposledy upravil Zippich dne úte 15 pro, 2009 6:07 pm, celkově upraveno 1
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod Zippich » úte 15 pro, 2009 5:42 pm

Legrace byla už prezentace nových vozidel zástupcům krajů v Cerhenicích na konci října. To se ještě celá fraška snažila budit dojem důvěryhodnosti. Siemens, Pesa a Stadler přistavili na své náklady své jednotky a zástupce krajů informovali o jejich technických a nákladových parametrech. Škodovka přivezla Ešus, který je jen elektrický a díky koncepci pojezdu nevyjede z Prahy do Benešova když prší, a krajské úředníky vrchovatě zahrnula dárkovými balíčky z Plzně. Po jejich rozbalení a vypití prohlásil osvícený liberecký hejtman, že ty patráčky se mu líbí nejvíc a odjel. Autem, samozřejmě. To, že nemá v kraji ani metr trakčního vedení, mu vůbec nevadilo.
Bylo zřejmé, že celá problematika je podle zdejších tradic v rukou kompetentních odborníků ;-)
Zippich
 
Příspěvky: 421
Registrován: pát 05 led, 2007 8:00 am
Bydliště: Českolipsko

Příspěvekod F. Placheta » úte 15 pro, 2009 6:13 pm

diego.dan píše:Tak jsem se ze zájmu podíval na stránky Ústeckého kraje:
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokument ... 9&p1=84858

A hle:Podle Jindřicha Fraňka, vedoucího Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu ÚK, kraj v podstatě neměl jinou alternativu. „Jediný dopravce, který nám nabídnul zajištění drážní dopravní obslužnosti od 1. ledna 2010, byly České dráhy, ovšem s podmínkou uzavření smlouvy na deset let. Pokud bychom tuto variantu nepřijali, od 1. ledna 2010 by Ústecký kraj neměl smluvně zajištěnou drážní dopravní obslužnost,“

Tak teď nevím,komu a kde to Jančura nabízel :?:


Jak mohl nabizet, kdyz kraje vyberove rizeni vubec nevypsaly? To byl hlavni argument hejtmana Haska, ze jedine CD nabidly to co nabidly, ale to ze ostatni proste nemeli sanci cokoliv nabidnout uz nerekl. A podobne to bude na inter.strankach Usteckeho kraje.

ps pokud jsem se nekoho dotkl s tim "nechapanim", tak se omlouvam, nemyslel jsem to nijak zle, jen jsem myslel, ze zijem v trznim hospodarstvi, ktere kazdy preferuje...(soude podle posledniho pruzkumu MF Dnes jsem se ale asi spletl)
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků