vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod chameleon » ned 30 srp, 2009 11:01 pm

Tak opravdu se odstranil problém obroušením kolejnic :!: : http://jirkovott.rajce.idnes.cz/diskuze ... C_0730.jpg
Ach jo, proč to neudělá rovnou výrobce... :?
Díky za pomoc! :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Pája » ned 30 srp, 2009 11:16 pm

Hlavně že jsme se společně dopátrali problému,dík za info a foto.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Výhybky TT

Příspěvekod jrtrain » čtv 26 lis, 2009 8:30 pm

Procházím diskuze a pátrám, zda výhybky v TT vyrábí i někdo jiný, nežli Tillig. Na Aukru někdo nabízí Pilz, ale soudím, že se jedná o tytéž výhybky z produkce Tillig (mají stejné kat.číslo), resp. že Pilz to dělá (či dělal) pro Tilliga. Jinak nic, takže otázka zní - existují i jiní výrobci výhybek v TT?
jrtrain
 
Příspěvky: 67
Registrován: sob 08 bře, 2008 11:30 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Příspěvekod Donatelli » sob 28 lis, 2009 2:32 pm

Ano dělá. Vyhybky a kolejivo TT dělá i firma TT filigran. Cena vyhybky je od 19,95 do 27.95. Více info na adrese www*TTfiligran*de
Pilz je dělal před Tilligem ve spolupráci s Berliner TT Bahnen Zeuke. Což byla firma vzniknuvší z BTTB po pádu NDR. Nakonec tuto firmu Tillig koupil....
Donatelli
 
Příspěvky: 367
Registrován: sob 17 kvě, 2008 6:50 pm

Příspěvekod jrtrain » pon 30 lis, 2009 8:01 am

díky za info ;-)

Donatelli píše:Ano dělá. Vyhybky a kolejivo TT dělá i firma TT filigran. Cena vyhybky je od 19,95 do 27.95. Více info na adrese www*TTfiligran*de
Pilz je dělal před Tilligem ve spolupráci s Berliner TT Bahnen Zeuke. Což byla firma vzniknuvší z BTTB po pádu NDR. Nakonec tuto firmu Tillig koupil....
jrtrain
 
Příspěvky: 67
Registrován: sob 08 bře, 2008 11:30 pm
Bydliště: Kynšperk nad Ohří

Příspěvekod Radek Mende » sob 06 bře, 2010 10:22 am

Ahoj TTéčkáři
máte někdo praktické (provozní)zkušenosti s angličany od Tilliigu DKW1 83300 a DKW 2 83391 Baeseler?
Baeseler ač se prý u nás nepoužíval(což mi nevadí)se mi zdá od pohledu zajímavější,a tím ,že je delší i lepší.

A co křížení DGV? Podle obrázku to vypadá jako "bastl" z EW1ček,
což by mohl být také asi problém,có?
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod TTmili » sob 06 bře, 2010 8:03 pm

Tak s DKW1 zkušenosti mám. Vzhledově jí není co vytknout, mám na ní el.mag. přestavníky ROCO a naprostá spokojenost. Rosnice na ní nemá problémy i přes plastové srdcovky, pouze ale za dokonalé čistoty. Co se týče provozu tak není problém ani s tím že by se uvolňovali jazyky, nebo na ní vykolejovali vozy.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Radek Mende » ned 07 bře, 2010 4:50 am

TTmili: díky za dobré zprávy.

Rozhod ljsem se vyházet EW1 a nahradit EW2 a EW3 a nechci tam
dávat něco problémového.
Ještě kdyby byly zkušenosti s DGV.
TT DCC , PC ovládání Model Jop+ FCS,v současné době i N moduly
http://www.radyme.websnadno.cz
Uživatelský avatar
Radek Mende
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 20 dub, 2007 2:35 am
Bydliště: Neratovice

Příspěvekod TTmili » ned 07 bře, 2010 2:24 pm

Tak co se u DKW1 týče takových těch typických problémů jako u EW1 (vytržené jazyky při čištění, nespolehlivý el. kontakt, problémy s přehazováním při použití povrchových/elektromag. přestavníků, atd.) tak jsem na ně nenarazil. Jazyky jsou sice upevněný podobným způsobem jako u IBW, ale ten čep co je drží je společně odlitý s tou "srdcovkou" s velkým úhlem (nevím jak to nazvat jinak ale snad to pochopíš co myslím) z kovu a zároveň pravděpodobně slouží k zásobování jazyků proudem. Přijde mi to jako spolehlivé a hodně bytelé řešení, a jak jsem už napsal tak jsem žádné problémy neměl, ale mám jí relativně krátkou dobu (asi jen rok).
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Tomáš » stř 10 bře, 2010 2:37 pm

no tohle je zajímavé.jak se liší tyto dva prvky.Nevím jak se tomu správně nadává,ale ten klasickej "angličan" mě moc neoslovil.takže má někdo poznatky?


http://tauvec.rajce.idnes.cz/krizovatka/
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod TTmili » stř 10 bře, 2010 7:55 pm

No všechno co jsem napsal jsem psal o tom klasickým, to DKW1 co máš na první fotce. Mě osobně docela oslovil, pravda je že přetim jsem neměl zkušnosti s ničim jiným než s BTTB angličanem a to je teprve katastrofa.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod D » stř 10 bře, 2010 9:10 pm

Tomáš
no tohle je zajímavé.jak se liší tyto dva prvky.Nevím jak se tomu správně nadává,ale ten klasickej "angličan" mě moc neoslovil.takže má někdo poznatky?

Také mi to nedalo a vyrazil jsem se přesvědčit na vlastní oči, který že typ se u nás používá. Všechny angličany, kolem kterých jsem vlakem projel, byly klasického typu. Typ označovaný jako Baeseler s přestavníky vně srdcovek jsem na našich tratích ještě neviděl.

Klasické křížení má délku 166 mm, Baeseler cca 208,65 mm.

Křižovatka BTTB odpovídá spíše typu Baeseler (společná středová kolejnice pro průjezd obloukem).

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod Tomáš » čtv 11 bře, 2010 3:57 am

takže jestli jsem to dobře pochopil,spíš se tedy přikláníte k tomu typu č.1 (na obrázku první)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Michal Vaniš » čtv 11 bře, 2010 9:25 am

V případě používání na kolejišti bych viděl spíše kompromis mezi skutečností a modelovostí (popř.uvažované sestavě zhlaví stanice).prostě výhodnost použití na kolejišti.
Je třeba si uvědomit poloměry odboček u obou modelů.
DKW1 má R=310mm, Baeseler R=800.Zde je podstatný rozdíl a z toho vycházím i při úvaze jejich umístění.
DKW1 - domácí kolejiště, nenormovaná.
Baeseler - domácí kolejiště, nenormovaná a vzhledem poloměru a úhlu odbočení možno použít na moduly maximálně vedlejší tratě(zababov TT).
Další věcí jsou parametry průjezdů modelů dle výrobců lokomotiv a vagónů.Většina uvádí min R=310mm a větší.I ta zatracovaná EW1 má odbočku r=353mm.A u některých parních loko jsem zaznamenal požadované minimum r=353.
Vypadá zvláštně, když se modelový dlouhý rychlík na hlavní trati "láme" přes DKW1, no ale každý máme své "hranice modelovosti" :)
pozn.geometrie u "lokopina" http://lokopin.wz.cz/download/geo_tt.zip
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod D » čtv 11 bře, 2010 9:45 am

Tomáš
takže jestli jsem to dobře pochopil,spíš se tedy přikláníte k tomu typu č.1
Pro modelování tratí ČSD ano. Podle pracovníka z žel. stavitelství se ani jiné angličany na našich tratích nevyskytovaly. Křížení Baeseler bych uvažoval jako moderní, neboť svou konstrukcí (hlavně délkou a tím i poloměrem zatáčky) umožňuje daleko větší rychlosti průjezdu.

Nebo jinak. Klasické křížení odpovídá výhybce EW 2, Baeseler se blíží EW 3. Na moderní vysokorychlostní koridor bych ho tedy klidně použil (i když na mě nejbližším koridoru raději použili dvě klasické dlouhé výhybky).

Nakonec je to na tobě, co se ti líbí. Shlédl jsem ale fotografii modelu zhlaví s Baeselerem napojeným na krátké výhybky a vypadá to divně. Baeseler je tam příliš dominantní, nepřirozený.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků