Jakého výrobce kolejiva doporučíte?

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Jakého výrobce kolejiva doporučujete?

Fleischmann
26
14%
Roco
20
11%
Tillig
49
27%
Peco
70
39%
Jiný
16
9%
 
Celkem hlasů : 181

Příspěvekod Ferda » úte 27 říj, 2009 9:00 am

George V. píše:...já nevím teda, jestli jsou i stavebnice výhybek brunýrovaný...


Jsou. A další výhoda je, že drobnou úpravou při stavbě lze i poslední zbytek plastu na srdcovce nahradit kolejovým prutem stejně jako opornice a tím dosáhnout ještě modelovější vzhled, naprosto bezproblémový provoz všech lokomotiv (kola prakticky neztrácí kontakt s kolejnicí ani na vteřinu) a možnost zcela oddělit napájení jednotlivých jazyků i srdcovky, přípaně odpojit nepojížděný jazyk od napájení k zabránění nežádoucích zkratů. Jako třešnička na dortu je potom možnost z jedné a téže stavebnice EW postavit výhybku pravou i levou (i obloukovou) a všechny možnosti mezi tím. Omezeni jsme pouze pevně daným úhlem srdcovky u EW2 15°, EW1 11°, EW3 9° a EW6 6,34°. Takže v podstatě lze postavit třeba "Y" výhybku s odbočením Levá 3° a pravá 8°. Tuto schopnost žádné jiné kolejivo nenabízí!!!
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod milan ferdián » úte 27 říj, 2009 9:08 am

vape777 píše:Len pre informáciu. H0 Tillig Elite code 83 prešli inováciou.
Podstatou je odstránenie možných problémov pri jazde modelmi s nesprávnymi dvojkoliami (možnosť skratu v oblasti pružného jazyka a srdcovky).
Nové prevedenie má iné elektrické zapojenie, srdcovka s časťami jazykov je vodivo prepojená a jazyky sú v mieste cca 2 cm od srdcovky prerušené - odizolované od srdcovky. Zmeny sú aj v nahradení plastových prídržníc kovovými a malé úpravy sú aj vo vzhľade prestavovacích podvalov. Súčasťou balenia sú aj plastové doplnky k výhybkám.
Bližšie info je v MIBA 11/2009:
http://www.miba.de/miba/09/11/30.htm
alebo na stránke výrobcu v sekcií novinky H0-2009
http://www.tillig.com/deutsch/downloads ... iten09.pdf

PS: Moja veľkosť je síce TT ale táto nová generácia výhybiek ma zaujala, snáď sa dočkáme aj vo veľkosti stredu.


Pozor u miby je to tzv.křižovatková výhybka s vnějšími jazyky :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod greenery » úte 27 říj, 2009 9:40 am

...no vida, já mám výhybky ještě původní konstrukce, o inovacích nic nevím, no to je paráda.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Příspěvekod vape777 » úte 27 říj, 2009 11:47 am

milan ferdián píše:
Pozor u miby je to tzv.křižovatková výhybka s vnějšími jazyky :wink:


Áno v uvedenom odkaze je je znazornená križovatková výhybka typ"Baeseler", ale priamo v článku časopisu MIBA 11/2009 sú popísané konštrukčné rozdiely u všetkých výhybiek H0 Tillig Elite code 83 (EW1 až EW6, IBW, DKW I a II, EKW, stavebnice).
vape777
 
Příspěvky: 97
Registrován: sob 19 led, 2008 6:54 pm
Bydliště: Poprad

Příspěvekod radeksindy » úte 27 říj, 2009 3:01 pm

Na první pohled velká změna, ale v podstatě se zase tolik nemění. Dříve bylo nutno odepínat odlehlý jazyk, aby nemohlo docházet ke zkratům mezi opornici a jazykem. Teď už to nebude nutné, ale zase bude potřeba přepnout srdcovku, aby nedošlo ke zkratu tam. Výhoda je jen v tom, že místo dvojitého přepínače bude stačit jednoduchý. Lze sice srdcovku nechat bez napájení, ale ke spolehlivosti to nepřispěje.

Pokud u nových výhybek zmizela ta plastová část srdcovky a je nyní celokovová, tak to rozhodně pokrok je.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod michal_n_cz » čtv 29 říj, 2009 10:45 pm

greenery píše:Nevýhodou může být pro majitele starších modelů nižší výška temene kolejnice (daň za modelovost - zapomněl jsem jaký je to CODE) a jiná volba u Elite není, takže modely s většími okolky drncají. Ale týká se to opravdu jen těch starých s okolky z dnešního pohledu hračkovými. Třeba páry od Kleinmodellbahn projíždějí bez problémů.

To že je kolejivo s menším Code např. 83 generálně nesjízdné se staršími modely je jen mýtus. Tento problém se týká především komponentů systému RocoLine a pro Elite u aktuálně dodávaného provedení Flexi kolejí, které mají macaté upevňovadla a proto to "drncá" okolkama - Tady je jediné řešení - prostě Flexi Elite nebrat a kupovat jen samostatně kolejnice a rovná podloží, což je polotovar pro všechno.
Záleží tedy předevšim na tom, jak macatě je provedeno u daného kolejového systému drobné kolejivo/upevňovadla.
I to hračkové kolejivo Roco GeoLine nebo Maerklin/Trix C-Gleis (naprosto ideální pro dětičky na ježdění koberci - němci mají pro tyto modeláře výstižné pojmenování - "Teppichbahner" :-) ) - vemte šupleru - mají Code 83 - výška koleje 2,1mm. A Modely Maerklin mají okolky jak mexické klobouky...
Co se týká modelů Kleinmodellbahn - tady bývá spíše problém s rozkolím dvojkolí, které často bývá meně než 14,3mm a to bývá problém na srdcovce vyhýbky.
Naposledy upravil michal_n_cz dne pát 30 říj, 2009 12:20 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod michal_n_cz » pát 30 říj, 2009 12:17 am

George V. píše:Já začínám docela vážně uvažovat o Tillig Elite. Ty výhybky jsou prostě super. Navíc dělají i obloukové koleje/pražcové pásy. Akorát mi chybí trojcestná výhybka. Je PECO Code 83 kompatibilní s Tillig Elite?

Spojovat aby to bylo sjízné jde za určitých podmínek všechno, jde o to co má z praktického a estetického smysl. Doplňovat Elite systémem Peco Code 83 asi moc ne - je to relativně drahé a hlavně provedení upevňovadel a klad pražců je spíše amerika - nevidím v tom žádný přínos.
Elite systém bych doporučil doplňovat např.:
1. PECO Code75 - nebojte se nepatrně jiné výšky koleje, použijte speciální nebo upravené spojky. Opticky je důležitější hlavně stejná šířka hlavy koleje a mechanicky stejná rovina hlav kolejí. Sjednotit barvu kolejí a pražců. Typ na spojky - Piko A-gleis - mají oba druhy a lze na ně pěkně zespodu pájet.
2. Roco Line Code83 - jak píše výše rchlumecky. Zase doporučuji spojky Piko A-Gleis - Elite kolejnice mají jemnější patu a jsou v originál Roco spojkách moc volné - nespolehlivý kontakt! Roco profil jde do Piko spojky těžko, ale dá se to tam narvat. Opět sjednotit barvu kolejí a pražců. Upozorňuji, že systém Rocoline má nepatrně širší hlavu kolejnice a zároveň u většiny vyhýbek opronici tvoří něco co se nedá nazvat kolejovým profilem ale není to moc vidět. Jazyky se přestavují pražcem! Pozor na mokré procesy při štěrkování v okolí kloubu jazyků - nezalívat množstvím lepidla. Dá separátně napájet i ten jazyk extra drátkem samostatně - prozor hrozí tady odpájení čepu jazyka od jazyka, ale zkoušel jsem to - určitě se to vyplatí pro budoucí spolehlivost.
3. Použít pražcové rošty co vyrábí za relativně rozumný peníz http://www.g-weller.de - velice zajímavý a atraktivní sortiment, který doplňuje to co v Elite systému chybí. Je to primárně určeno právě pro profily Tillig Code83 a (různé angličany, trocestné, dvojité kolejové spojky atd.)
4. Individuální stavba - jako podklad použít by se daly právě pdf-ka co jsou na výše uvedeném odkazu.
Podotýkám, že vše nemusí přesně pasovat co se týká úhlu odbočení vyhýbek pro konkrétní zhlaví nebo více vyhýbek za sebou, ale v určitém rozsahu se dá úhel u vyhýbek mezi koncem a hrotem srcovky upravovat, např. EW3 má Elite originál na srdcovce 9°, na konci 12° a se dá hýbat v rozsahu 10-12° takže k tomu lze použít např 10° angličan od RocoLine, flexi vyhýbky Elite lze různě transormovat, dělat různé asymetrické, obloukové apod. - xxx-možností.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod George V. » pát 30 říj, 2009 5:31 am

michal_n_cz píše:Co se týká modelů Kleinmodellbahn - tady bývá spíše problém s rozkolím dvojkolí, které často bývá meně než 14,3mm a to bývá problém na srdcovce vyhýbky.


...existují dvojkolí, kterými by se dala bez problémů nahradit dvojkolí Kleimodelbahn?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod michal_n_cz » pát 30 říj, 2009 8:32 am

George V. píše:
michal_n_cz píše:Co se týká modelů Kleinmodellbahn - tady bývá spíše problém s rozkolím dvojkolí, které často bývá meně než 14,3mm a to bývá problém na srdcovce vyhýbky.


...existují dvojkolí, kterými by se dala bez problémů nahradit dvojkolí Kleimodelbahn?

Upřesním - to rozkolí mívají špatně hlavně modely Kleinbahn, u Kleinmodelbahn to není tak kritické a na Elite vyhýbkách to jezdí, problém se projevil např. se čtyřkolákem na DKW od Shinohary.
U lokomotiv to jednoduše nahradit nejde - musíš to pomocí přípravku roztáhnout. Do vagónů dělá dvojkolí s roztečí 23,9mm http://www.luck-feinmechanik.de - normální NEM i RP25, na burze to prodává tuším Žitný. Já jsem dával do Kleinmodelbahn vozů dvojkolí RP25 od f. Weinert co jsou určená pro modely Fleischmann - rozteč hrotů 24mm - šlo to tam a mají lépe provedené disky než Luck.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod George V. » pát 30 říj, 2009 8:34 am

...nevíš, kdo u nás Weinerta prodává?
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod michal_n_cz » pát 30 říj, 2009 9:06 am

George V. píše:...nevíš, kdo u nás Weinerta prodává?

Standartně a stabilně asi nikdo. Já jsem je kupoval kdysi když jeden dodavetel přes Weinerta ještě brával přestavníky Fulgurex, tak se to spojilo. Aktuálně je asi nejschůdnější objednávat zde www.puerner.de . Objednat a pak až tam někdo jede vyzvednout.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod George V. » pát 30 říj, 2009 9:59 am

...takže nic pro mne...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod greenery » pát 30 říj, 2009 11:14 am

michal_n_cz píše:3. Použít pražcové rošty co vyrábí za relativně rozumný peníz http://www.g-weller.de - velice zajímavý a atraktivní sortiment, který doplňuje to co v Elite systému chybí. Je to primárně určeno právě pro profily Tillig Code83 a (různé angličany, trocestné, dvojité kolejové spojky atd.)
Michal N.


Pochopil jsem to dobře, že mi po objednání a zaplacení předem přijde pražcové pole, stáhnu pdf-ko, nakoupím profily CODE 83 a postavím si výhybku? Vypadá to zajímavě....
Máš (nebo někdo další) s tímto výrobcem zkušenosti? Přece jen, posílat peníze předem aníž dotyčného znám....
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Příspěvekod Yarda » pát 30 říj, 2009 11:54 am

greenery píše: Vypadá to zajímavě....


Zajímavé, ale zajímavější mi připadá stavba výhybek přímo z flexi podloží Tillig Elite, viz http://www.muekubahn.de/dokumente/model ... eiche.html
Tillig vyrábí 2 druhy flexi podloží: pro úhel srdcovky 9° a 11°, výhodou je, že si můžeš tvar výhybky přizpůsobit, což weller neumožňuje... A cenově jednoznačně vítězí Tillig (cca 50Kč/ks) oproti Welleru (od 6€/ks výše).
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Kolejivo

Příspěvekod Dominik » pát 30 říj, 2009 6:14 pm

Já mám dobré zkušenosti s kolejivem Roco 8)
S pozdravem Dominik
Uživatelský avatar
Dominik
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát 30 říj, 2009 6:02 pm
Bydliště: Beroun

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků