Moderátor: Michal Dalecký
vorisekml píše:Já používám kombinaci. Protože modeluji Saské úzkorozchodky v ep.IV musím zpodobnit poměrně solidní a bytelné kolejivo. Takže potřebuji mít pražce poměrně blízko u sebe. Tomu odpovídá Tillig. Jenže výhybky od Tilliga mají pražce poměrně dost řidké jsou dost prudké, výhodou je jejich částečná flexibilita. Zkusil jsem tedy Peco vyhybky, tam je potíž právě s lehkou lokomotivou. Pružinová aretace výhybky způsobuje mírné nadzdvihnutí jazyků a lok ztrácí kontakt a zastavuje. Vyzkoušel jsem i Bemo výhybky a tam mě nehyhovuje geometrie. Ani pražce nejsou pro mě vhodné. Nakonec jsem zkusil Roco a ty se ukázaly jako vyhovující, ale pražce mě taky nesedí. Vlastní stavbu neriskuji. Přestavníky mám Tillig. Mají zpětný ohlas. Žádný výrobce H0e kolejiva nemá v nabídce "angličana" křížovou výhybku. Mě to dost omezuje. Škoda.
Od Peco používám "šturcy" mají je hezké.
JanoH0e píše:Stúpanie záleží od viacerých faktov. Hmotnosť a výkon lokomotívy, hmotnosť vagónov v súprave, dĺžka súpravy, stúpanie v oblúku a rovine. Všeobecne platí, čim ťažšia loko, tým lepšie. Doporučujem najprv vyskúšať na nečisto najťažšiu a najdlhšiu súpravu na stúpani v rovine a oblúku. Odpor vozidiel v oblúku vzrastá. Preto záleží aj od polomeru oblúku.
760mm píše:JanoH0e píše:Stúpanie záleží od viacerých faktov. Hmotnosť a výkon lokomotívy, hmotnosť vagónov v súprave, dĺžka súpravy, stúpanie v oblúku a rovine. Všeobecne platí, čim ťažšia loko, tým lepšie. Doporučujem najprv vyskúšať na nečisto najťažšiu a najdlhšiu súpravu na stúpani v rovine a oblúku. Odpor vozidiel v oblúku vzrastá. Preto záleží aj od polomeru oblúku.
To je určitě pravda, ale spíše jsem očekával odpověď, že na svém kolejišti vám uveze Mh6 4 osobní čtyřosé vozy do stoupání 40 promile v oblocích o poloměru 25 cm s přehledem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků