Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 19 lis, 2006 6:17 pm

Mravec píše:Ako riesite problem s potlacou na lokomotivach?


Tenhle dotaz sem tematicky nepatří ! Proto jsem zase založil nové téma s Tvou otázkou.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 19 lis, 2006 6:47 pm

Zdenek Valter píše:
Michal Dalecky píše:Specializované téma pro databázi základních parametrů lokomotiv vhodných pro přestavbu. Udávejte pouze MĚŘÍTKO, VÝROBCE, KAT.Č., ŘADA, VZDÁLENOST ČEPŮ PODVOZKŮ, ROZVOR DVOJKOLÍ, MOTOR (3P/5P) + VAŠE POZNÁMKA.


Mně by v takovém seznamu chyběl ještě průměr kol, jejich typ (NEM či RP25 nebo RP25 FS) a zda má či nemá rozhraní pro dekodér :wink:

Ale abych jen nekritizoval pro naše dieselové lokomotivy:

H0, Atlas, 8070, S-2, 78,6 mm, 27,6 mm !!!, 5P, -prumer kol 11,5 mm !! RP25 , rozhraní pro DCC nemá


Další zajímovou loko vhodnou k přestavbě, byť podvozek úplně neodpovídá, je elektrická lokomotiva BLS Ae4/4 jejíž části podvozků byly licenčně převzaty pro E499.0
Originál má o 80 mm kratší rozvor podvozků a o 80 mm delší vzdálenost otočných čepů. Ovšem vzdálenost krajních kol je shodná tak jako délka rámu i délka přes nárazníky, včetně shodného průměru kol s loukotěmi. Model odpovídá v přepočtu. 80 mm ve zkutečnosti odpovídá přibližně 1 mm na modelu.

H0, ROCO, 63885, BLS Ae4/4, 95.3mm, 37.3mm, 14.23mm, NEM (1 náprava s bandáží), Rozhrani DCC NEM 652,
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Pivrnec78 » pon 20 lis, 2006 5:55 am

Zdenek Valter píše:
Zdenek Valter píše:
Michal Dalecky píše:Specializované téma pro databázi základních parametrů lokomotiv vhodných pro přestavbu. Udávejte pouze MĚŘÍTKO, VÝROBCE, KAT.Č., ŘADA, VZDÁLENOST ČEPŮ PODVOZKŮ, ROZVOR DVOJKOLÍ, MOTOR (3P/5P) + VAŠE POZNÁMKA.


Mně by v takovém seznamu chyběl ještě průměr kol, jejich typ (NEM či RP25 nebo RP25 FS) a zda má či nemá rozhraní pro dekodér :wink:

Ale abych jen nekritizoval pro naše dieselové lokomotivy:

H0, Atlas, 8070, S-2, 78,6 mm, 27,6 mm !!!, 5P, -prumer kol 11,5 mm !! RP25 , rozhraní pro DCC nemá


Další zajímovou loko vhodnou k přestavbě, byť podvozek úplně neodpovídá, je elektrická lokomotiva BLS Ae4/4 jejíž části podvozků byly licenčně převzaty pro E499.0
Originál má o 80 mm kratší rozvor podvozků a o 80 mm delší vzdálenost otočných čepů. Ovšem vzdálenost krajních kol je shodná tak jako délka rámu i délka přes nárazníky, včetně shodného průměru kol s loukotěmi. Model odpovídá v přepočtu. 80 mm ve zkutečnosti odpovídá přibližně 1 mm na modelu.

H0, ROCO, 63885, BLS Ae4/4, 95.3mm, 37.3mm, 14.23mm, NEM (1 náprava s bandáží), Rozhrani DCC NEM 652,


A pro kterou že to loko je vhodné? Pro Bobinu nebo i pro jiné?
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 20 lis, 2006 11:03 am

Pivrnec78 píše:H0, ROCO, 63885, BLS Ae4/4, 95.3mm, 37.3mm, 14.23mm, NEM (1 náprava s bandáží), Rozhrani DCC NEM 652,

A pro kterou že to loko je vhodné? Pro Bobinu nebo i pro jiné?


Přesně pro E499.0, .1, E469.1, .2, .3, E479
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Pivrnec78 » pon 20 lis, 2006 2:43 pm

Zdenek Valter píše:
Pivrnec78 píše:H0, ROCO, 63885, BLS Ae4/4, 95.3mm, 37.3mm, 14.23mm, NEM (1 náprava s bandáží), Rozhrani DCC NEM 652,

A pro kterou že to loko je vhodné? Pro Bobinu nebo i pro jiné?


Přesně pro E499.0, .1, E469.1, .2, .3, E479


Můžete to prosím napsat v nových číslech? ... že E499.0 je 140, E499.1 - 141, to vím, ale E469 mi nic neříká a E479 je 130 nebo 131?
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 20 lis, 2006 2:57 pm

Pivrnec78 píše:
Zdenek Valter píše:Přesně pro E499.0, .1, E469.1, .2, .3, E479


Můžete to prosím napsat v nových číslech? ... že E499.0 je 140, E499.1 - 141, to vím, ale E469 mi nic neříká a E479 je 130 nebo 131?


To máš ode mne peška ! :cry:
Mně zase nic neříkaji ty nová čísla UIC. IV epochu moc nemusím a V jak by smet. 469 je tuším 121 122 123. 479 vůbec nevím.:cry:

Mátě někdo hoši převodní tabulky ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod MaHa » pon 20 lis, 2006 5:38 pm

Zdenek Valter píše:
Pivrnec78 píše:
Zdenek Valter píše:Přesně pro E499.0, .1, E469.1, .2, .3, E479


Můžete to prosím napsat v nových číslech? ... že E499.0 je 140, E499.1 - 141, to vím, ale E469 mi nic neříká a E479 je 130 nebo 131?


To máš ode mne peška ! :cry:
Mně zase nic neříkaji ty nová čísla UIC. IV epochu moc nemusím a V jak by smet. 469 je tuším 121 122 123. 479 vůbec nevím.:cry:

Mátě někdo hoši převodní tabulky ?


To víš Zdenku "stará škola značení" mě zase nic neříkají nová čísla, akorát vim že 810 je M152. :lol: :lol: a vůbec mě to netrápí.
E 479.0 je "velbloud" nebo "hrboun" a E469.0 je nákladní "bobina".
Nicméně ta prvotní informace je velmi zajímavá.
Naposledy upravil MaHa dne pon 20 lis, 2006 6:00 pm, celkově upraveno 2
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Pivrnec78 » pon 20 lis, 2006 5:40 pm

MaHa píše:
Zdenek Valter píše:
Pivrnec78 píše:
Zdenek Valter píše:Přesně pro E499.0, .1, E469.1, .2, .3, E479


Můžete to prosím napsat v nových číslech? ... že E499.0 je 140, E499.1 - 141, to vím, ale E469 mi nic neříká a E479 je 130 nebo 131?


To máš ode mne peška ! :cry:
Mně zase nic neříkaji ty nová čísla UIC. IV epochu moc nemusím a V jak by smet. 469 je tuším 121 122 123. 479 vůbec nevím.:cry:

Mátě někdo hoši převodní tabulky ?


To víš Zdenku "stará škola" mě zase nic neříkají nová čísla, akorát vim že 810 je M152. :lol: :lol: a vůbec mě to netrápí.
E 479.0 je "velbloud" nebo "hrboun". 8) .


Dobře ... E479.0 (velbloud) nebo E479.1 (dvojče ŽSSK)? Nebo pro obojí?
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Pro Pivrnce

Příspěvekod MaHa » pon 20 lis, 2006 5:48 pm

E 499.0 a E479.0 by měly být na podvozcích a rámech rozměrově stejné.
Jak je tomu u "dvojčete", na to je potřeba kouknout na MO-NA-KO u mě v odkazech nebo: http://www.mo-na-ko.net/
v sekci žel.modelářství.
PS: Pane Pivrnec Vy jste strašně rychlý, já ten předchozí přízpěvek ještě nedopsal. :?
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Re: Pro Pivrnce

Příspěvekod Pivrnec78 » pon 20 lis, 2006 5:59 pm

MaHa píše:E 499.0 a E479.0 by měly být na podvozcích a rámech rozměrově stejné.
Jak je tomu u "dvojčete", na to je potřeba kouknout na MO-NA-KO u mě v odkazech nebo: http://www.mo-na-ko.net/
v sekci žel.modelářství.
PS: Pane Pivrnec Vy jste strašně rychlý, já ten předchozí přízpěvek ještě nedopsal. :?


Ad. ŽM Atlas lokomotiv 1.díl ...
130 (E479.0) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
131 (E479.1) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
Takže jsou stejné ... je třeba si projít dokumentaci, než zase učiním nějaký dotaz ... a taky si vzpomenout, kde ji mám ... :roll:
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Databáze lokomotiv vhodných pro stavbu a přestavbu

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 20 lis, 2006 6:21 pm

MaHa píše:To víš Zdenku "stará škola značení" mě zase nic neříkají nová čísla, akorát vim že 810 je M152. :lol: :lol: a vůbec mě to netrápí.
E 479.0 je "velbloud" nebo "hrboun" a E469.0 je nákladní "bobina".
Nicméně ta prvotní informace je velmi zajímavá.

Šmarijááá a co jsem psal já - nové značení dle UIC mi nic neříká ani na našich či cizích mašinách :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pro Pivrnce

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 20 lis, 2006 6:46 pm

Pivrnec78 píše:
MaHa píše:E 499.0 a E479.0 by měly být na podvozcích a rámech rozměrově stejné.
Jak je tomu u "dvojčete", na to je potřeba kouknout na MO-NA-KO u mě v odkazech nebo: http://www.mo-na-ko.net/
v sekci žel.modelářství.
PS: Pane Pivrnec Vy jste strašně rychlý, já ten předchozí přízpěvek ještě nedopsal. :?


Ad. ŽM Atlas lokomotiv 1.díl ...
130 (E479.0) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
131 (E479.1) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
Takže jsou stejné ... je třeba si projít dokumentaci, než zase učiním nějaký dotaz ... a taky si vzpomenout, kde ji mám ... :roll:


To je divné - E479.0 je velbloud (Hrboun to je trochu jiná mašinka 375.0 pára dělá ROCO a je to typická II epocha ;-)
ten by měl mít jiné rozměry podvozku shodné s bobinou.

E479.1 je dvojče, ale to je jiná modernější loko. Její pojezd je použit na ES499.2 (Bastard 372) E499.3 (162).

Ty rozměry cos poslal odpovídají té poslední modernější řadě loko.
Tam ovšem není co řešit tam máme pojezd PIKO 372
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pro Pivrnce

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 20 lis, 2006 9:10 pm

Našel jsem:
Technické údaje řady 130 (E479.0)
Uspořádání pojezdu : Bo´ Bo´
Regulace : odporová
Napájecí soustava : 3000 V ss
Trvalý výkon : 2040 kW
Hodinový výkon : 2340 kW
Maximální tažná síla : 228 kN
Trvalá tažná síla : 143,5 kN
Maximální rychlost : 100 km/h
Hmotnost : 86,8 t
Délka přes nárazníky : 17210 mm
Výška se staženými sběrači : 4640 mm
Šířka lokomotivy : 2940 mm
Průměr dvojkolí : 1250 mm
Rozvor podvozku : 3200 mm
Vzdálenost otočných čepů : 8170 mm
Minimální poloměr oblouku : 120 m
Počet vyrobených kusů : 54

Technické údaje řady 121 (E469.1)
Uspořádání pojezdu : Bo´ Bo´
Regulace : odporová
Napájecí soustava : 3000 V ss
Trvalý výkon : 2032 kW
Trvalá tažná síla : 157 kN
Maximální tažná síla : 270 kN
Maximální rychlost : 90 km/h
Hmotnost : 88 t
Délka přes nárazníky : 16140 mm
Výška se staženými sběrači : 4500 mm
Šířka lokomotivy : 2950 mm
Průměr dvojkolí : 1250 mm
Rozvor podvozku : 3330 mm
Vzdálenost otočných čepů : 8170 mm
Minimální poloměr oblouku : 120 m
Počet vyrobených kusů : 85

Technické údaje řady 140 (E499.0)
Uspořádání pojezdu : Bo´ Bo´
Regulace : odporová
Napájecí soustava : 3000 V ss
Trvalý výkon : 2032 kW
Trvalá tažná síla : 110 kN
Maximální tažná síla : 212 kN
Maximální rychlost : 120 km/h
Hmotnost : 80 1 t / 80 2 t / 82 3 t / 82 4 t
Délka přes nárazníky : 15600 1 mm /
15800 2 mm / 15740 3 mm / 16400 4 mm
Výška se staženými sběrači : 4500 mm
Šířka lokomotivy : 2950 mm
Průměr dvojkolí : 1250 mm
Rozvor podvozku : 3330 mm
Vzdálenost otočných čepů : 8170 mm
Minimální poloměr oblouku : 120 m
Počet vyrobených kusů : 100

Technické údaje řady 363 (ES499.1)
Uspořádání pojezdu : Bo´ Bo´
Regulace : tyristorová pulsní
Napájecí soustava : 3 kV / 25 kV, 50 Hz
Výkon na ss systému : 3480 kW
Výkon na st systému : 3060 kW
Trvalá tažná síla : 182,5 1 kN / 176,5 2 kN
Maximální tažná síla : 292 1 kN / 300 2 kN
Maximální rychlost : 120 km/h
Hmotnost : 87 1 t / 88 2 t
Délka přes nárazníky : 16800 mm
Výška se staženými sběrači : 4625 mm
Šířka lokomotivy : 2940 mm
Průměr dvojkolí : 1250 mm
Rozvor podvozku : 3200 mm
Vzdálenost otočných čepů : 8300 mm
Minimální poloměr oblouku : 120 m
Počet vyrobených kusů : 181

Pro srovnání Ae 4/4
Délka přes nárazníky : 15600 mm
Výška se staženými sběrači : 4500 mm
Průměr dvojkolí : 1250 mm
Rozvor podvozku : 3250 mm
Vzdálenost otočných čepů : 8250 mm
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Pro Pivrnce

Příspěvekod Pivrnec78 » úte 21 lis, 2006 6:21 am

Zdenek Valter píše:
Pivrnec78 píše:
MaHa píše:E 499.0 a E479.0 by měly být na podvozcích a rámech rozměrově stejné.
Jak je tomu u "dvojčete", na to je potřeba kouknout na MO-NA-KO u mě v odkazech nebo: http://www.mo-na-ko.net/
v sekci žel.modelářství.
PS: Pane Pivrnec Vy jste strašně rychlý, já ten předchozí přízpěvek ještě nedopsal. :?


Ad. ŽM Atlas lokomotiv 1.díl ...
130 (E479.0) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
131 (E479.1) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
Takže jsou stejné ... je třeba si projít dokumentaci, než zase učiním nějaký dotaz ... a taky si vzpomenout, kde ji mám ... :roll:


To je divné - E479.0 je velbloud (Hrboun to je trochu jiná mašinka 375.0 pára dělá ROCO a je to typická II epocha ;-)
ten by měl mít jiné rozměry podvozku shodné s bobinou.

E479.1 je dvojče, ale to je jiná modernější loko. Její pojezd je použit na ES499.2 (Bastard 372) E499.3 (162).

Ty rozměry cos poslal odpovídají té poslední modernější řadě loko.
Tam ovšem není co řešit tam máme pojezd PIKO 372


Ne, ne, podle mojí dokumentace jsou E479.0 a E479.1 stejné ... E499.2, E499.3, ES499.0, ES499.1, ES499.2 jsou taky stejné, ale jsou jiné vůči prvním dvěma jmenovaným ... až budu mít doma čas, tak se na to mrknu ...
Uživatelský avatar
Pivrnec78
 
Příspěvky: 166
Registrován: úte 10 říj, 2006 6:02 pm
Bydliště: Fulnek

Re: Pro Pivrnce + Z. Valtera

Příspěvekod MaHa » úte 21 lis, 2006 7:52 am

Zdenek Valter píše:
Pivrnec78 píše:Ad. ŽM Atlas lokomotiv 1.díl ...
130 (E479.0) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
131 (E479.1) DPN 17.210 mm, Vzdál. otoč.čepů 8.170 mm, Rozvor podvozků 3.200 mm, Prům.nových kol 1.250 mm
Takže jsou stejné ... je třeba si projít dokumentaci, než zase učiním nějaký dotaz ... a taky si vzpomenout, kde ji mám ... :roll:


To je divné - E479.0 je velbloud (Hrboun to je trochu jiná mašinka 375.0 pára dělá ROCO a je to typická II epocha ;-)
ten by měl mít jiné rozměry podvozku shodné s bobinou.


Některý moderní lid železničářský neznající II epochu a do ní spadající páru 375.0 nazývá E479.0 také "Hrbounem". :wink:
Jinak co se týče rozvorů podvozků, tak všechny masky (u odlitků) jsou dělány(stav z roku 98 ) na skutečný rozvor 3500 mm - podle E11, E42 a E44 resp. podle ES 499.0 z býv. NDR (VEB PIKO Sonneberg). :? Tak holt už to je :!:
Takže do odlitků by se také hodila E44 od ROCA, která je myslím o něco lacinější než zmiňovaná SBB Ae4/4. :wink:
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník