Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
TTmili píše:Tak teď ze sebe udělám negramotu a tak ale nemůžu si pomoc, prostě mi nějak asi nedošlo co je to ta věž o který se Patrik zmiňuje. Kdo mi to vysvětlí?
A co se týče toho řízení, tak to svatá pravda, já bych taky nechtěl automatizovaný řízení kolejiště, není nad to řídit si provoz sám. Ale u tý točny mám prostě obavy z toho že bych se do toho točení tak zažral že bych nic jinýho nedělal, navíc uřídit bez nějaký automatizace (aspoň ta točna, návěstidla nebo aspoň cílový zastavování což sem slyšel že taky de) střední kolejiště je pro jednoho člověka moc, dyť ani ve skutečnosti neřídí jen jeden člověk všechno, nebo ne?
alexander píše:Aby to nebola len teoretická dišputa, tak jeden praktický návrh:
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... -tocna.asp
alexander píše:To nie je moja konštrukcia, link som sem dal preto, aby to nebolo len suché teoretizovanie. A ani netuším či autor projekt aj realizoval.
Moja točňa je úplné samo-domo, a tiež sa trápim s pohonom. Momentálne laborujem so servom, z ktorého som vykuchal potenciometer na snímanie polohy a nahradil ho externým viacotáčkovým a celé to riadim uhlenbrock dekodérom pre servá. Funguje to celkom obstojne akurát treba doladiť prevody (ozubené kolečká mám zo starej tlačiarne!). A samozrejme neriešim polohovanie, pretože moja točňa je len na otáčanie, teda potrebujem zabezpečiť iba otočenie o 180°.
Osobne si myslím, že ak staviam rozsiahle koľajisko, ktoré bude riadené napr. TrainControllerom, tak finančná náročnosť je tak vysoká, že položka za firemnú točňu je zanedbateľná.
V prípade "nízkonákladového" projektu a amatérskej stavby točne je riešenie " a la Houmr" ideálne.
marekiss píše:Tak zdravím všechny příznivce našich stránek. ( http://www.dcckoleje.kx.cz )
Velice nás těší vaše přízeň a jen abych uvedl na pravou míru náš záměr.
Tak ten je takový, že stačí zadat o kolik poloh se má točna otočit a ona provede.
Nutností je Krokový motorek pod točnou a přenos bez vůle.
Tak hodně zdaru při stavbě točen.
marekiss píše:Ano přesně tak.
Proto je třeba nemít vůli v převodech, protože následně tato výhoda padá.
Zdenek Valter píše:marekiss píše:Ano přesně tak.
Proto je třeba nemít vůli v převodech, protože následně tato výhoda padá.
Tomu rozumím. Jak ale určíte kde se točna nachází (například po zapnutí) ?
Z nějaké 0 polohy přeci vyjít musíte ?
Jak se to bude programovat pro různé mechanické konstrukce - převod na šnek, ozubený řemen atp.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků