vyhybky Tillig

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod harmi » stř 13 kvě, 2009 10:41 am

Mate niekto odskusane EW2 s Litomyskeho memwire prestavnikom? Na http://www.litomysky.cz/mat/mwzk.htm je sice napisane, ze EW2 potrebuje silu okolo 40g a to memwire stiha, ale "nezavislejsiu" recenziu som nenasiel a zjavne bol pisany asi skor nez hotovy prestavnik MW90 http://www.litomysky.cz/mat/mwprestavnik.htm uzrel svetlo sveta. Memwire prestavnik od pana Litomyskeho je sice uz objednany, ale este ho stale nemam :( . Aj tu na fore je memwire naposledy spominany na zaciatku 2008 s domacimi prestavnikmi, nie MW90. Pripadne poprosim vasu skusenost s MW90 aj s inymi vyhybkami EW1/3 alebo anglicanmi.

A este porovnanie anglicanov - 83391 Baeseler stoji o dost viac nez 83300, ma sice kovove srdcovky a vyzera lepsie, je aj skoro o 4cm dlhsi, uhol 15 maju oba rovnaky. Na http://www.railnet.sk/view.php?nazevcla ... 2007040004 som nasiel upravu 83300, ktora asi dost pomoze. Stoji teda ten drahsi 83391 za tie peniaze alebo nie, pripadne aky iny rozdiel je medzi nimi?

Dakujem.
TT moduly, Wintrack (aj cz).
harmi
 
Příspěvky: 125
Registrován: pon 09 bře, 2009 6:48 pm
Bydliště: Marianka, SK

Příspěvekod VoVo » stř 13 kvě, 2009 11:10 am

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:45 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Prosím o radu

Příspěvekod chameleon » čtv 27 srp, 2009 9:56 pm

Ahoj. Bohužel jsem si zde popsané vaše špatné zkušenosti s EW1 výhybkami přečetl až teď, po tom co jsem se dostal nejspíš do průšvihu :?
Na mou stavbu jsem nakoupil na viditelnou část EW2+motor.přestavníky Tillig. Do skrytého nádraží jsem se rozhodl kvůli jednoduchosti instalace pro výhybky EW1+el.mag. přestavník Tillig. 2 přestavníky ze 7 špatně přestavují (často se zaseknou a pak vůbec nefungují), což by se dalo opravit jednoduchou výměnou kus za kus. Ale ty EW1 - pravé zhlaví je v pořádku, ale na levém dochází na všech 3 výhybkách k jiskření/zkratu při přejezdu jak loko tak vagónků (nových - tedy asi s kovovými koly). Zkrat je podle mě nežádoucím spojení opačných kolejnic za plastovým dílem výhybky, viz:
http://jirkovott.rajce.idnes.cz/Stavba_ ... C_0748.JPG
Lokomotiva se při přejezdu trápí - cuká, zastavuje, vůbec nejede, atd. Výhybky jsem kupoval nové v obchodě, sestavené.

Prosím, poraďte mi - je nějaká šance o jednoduchou nápravu? Nebo raději vytrhat a vyměnit za EW2, které mám připravené pro hl. nádraží?
Mám o víkendu volno, tak jsem plánoval jít o patro výš :wink: , ale říkám si, jestli raději neinvestovat čas do "náročné" výměny za EW2 a zbavit se problému teď jednou pro "vždy". Ale než to provedu, prosím napište mi váš názor. Díky! :)
Naposledy upravil chameleon dne pát 28 srp, 2009 8:02 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Pája » pát 28 srp, 2009 5:21 am

To vypadá na chybné zapojení výhybek.Už je divné,že to dělá komplet celé levé zhlaví.Máš je zapojené tak,že když postavíš výhybku na pravým zhlaví pro kolej např. č.1,přehodí se ti i výhybka pro tuto kolej na levém zhlaví?Nejsem si jistej (k pokládce kolejí se dostanu až v zimě),ale nemaj se odstranit ty propojky zespoda výhybek?Určitě to někdo ví a poradí.Jak máš napájené jazyky výhybek?Jak a čím to přepínáš......Máš jednotlivé staniční koleje rozdělené na úseky?A na kolik?.....Možností udělat systémovou chybu zapojení je hodně.Rozhodně to projdi s chladnou hlavou znovu a nejlépe s někým dalším co tomu rozumí,protože druhé oči si všimnou snáze toho co jsi zřejmě přehlídl.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Patrik Novák » pát 28 srp, 2009 5:36 am

z fotek toho není moc poznat , a nemám tolik času to študovat , ale mě se zdá že jsi na levé straně vytvořil smyčku , je vše dobře zapojené ? jsou dost dlouhé úseky dělení kolejí ?
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod radekkrupka » pát 28 srp, 2009 7:01 am

Z obrázku není moc poznat, ale podle šipky usuzuju, že problém ti nastává ve styku vnitřních kolejnic u srdcovky... je to divné, tobě kolo vozu propojí ty 2 kolejnice s opačnou polaritou?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod chameleon » pát 28 srp, 2009 7:53 am

Pája píše:To vypadá na chybné zapojení výhybek.Už je divné,že to dělá komplet celé levé zhlaví.
Nakresil jsem, jak jsem zapojoval DCC: http://jirkovott.rajce.idnes.cz/diskuze ... roblem.jpg
Pája píše:Máš je zapojené tak,že když postavíš výhybku na pravým zhlaví pro kolej např. č.1,přehodí se ti i výhybka pro tuto kolej na levém zhlaví?
Nemám, každé zhlaví je zvlášť, a zatím jsem žádné vazby nedělal, to teprve až připojím kolejiště k PC. Teď mám výhybky adresované 1-7 a ručním ovladačem je přepínám..
Pája píše:Nejsem si jistej (k pokládce kolejí se dostanu až v zimě),ale nemaj se odstranit ty propojky zespoda výhybek?
Tak to se přiznám mě nenapadlo, jak jsem ji origo vybalil, tak jsem ji přilepil :?
Pája píše:Rozhodně to projdi s chladnou hlavou znovu
OK, doma zkusím - předtím, než je v záchvatu šílenství vyškubu ven :lol:

Patrik:smyčka přecvakává. Při přejezdu sergejem na pravém bezproblémovém zhlaví v poho, na levém zlobí ale podle mě kvůli té první výhybce, která začíná hned za smyčkou.. Délky úseků v nádraží jsou 1,2 - 1,8 metru, smyčka má 3 metry (jeden úsek) Vše jsem zapojoval dle návodů... A správnost propojení jsem kontroloval měřákem.. :?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod chameleon » pát 28 srp, 2009 7:56 am

radekkrupka píše:Z obrázku není moc poznat, ale podle šipky usuzuju, že problém ti nastává ve styku vnitřních kolejnic u srdcovky... je to divné, tobě kolo vozu propojí ty 2 kolejnice s opačnou polaritou?
Radku přesně tak to také vidím. Při přejezdu v těch místech blýská. A když tam ručně pomalounku jedu nebo zastavím, tak samozřejmě mi vypne centrála kvůli zkratu...

Jo, a když se ze smyčky přiřítím lokomotivou max. rychlostí, tak ty výhybky přejede, spíš proletí a jede dál - ale nepřijde mi ideální takto to provozovat v budoucnu :)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod PaMi » pát 28 srp, 2009 8:00 am

Nepájel jsi ty koleje u vyhýbky anebo nenasazoval jsi je příliš velkou silou?
To vypadá, že ty dvě krátké, které se sbíhají u srdcovky se nějak posunuly a jsou příliš blízko sebe. To mohlo vzniknout nahřátím anebo při spojování se trochu posunuly blíž srdcovce a při přejezdu se zkrátka sebe dotknou a tím vznikne zkrat. Zkontroluj, jestli nejsou příliš blízko a případně je něčím od sebe odehni.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod chameleon » pát 28 srp, 2009 8:16 am

PaMi píše:Nepájel jsi ty koleje u vyhýbky anebo nenasazoval jsi je příliš velkou silou?
Kolejové spojky nepropájívám (to je ale slovo). Jen za studena lepím koleje k překližce balakrylem. Pak troška štěrku a herkules, takové zkoušení jak se štěrk chová... Sílu se také snažím nepoužívat..
PaMi píše:Zkontroluj, jestli nejsou příliš blízko a případně je něčím od sebe odehni.
:idea: zkusím - ale nebude lepší než je ohýbat (a asi tedy měnit rozchod), tak že bych je kousek kolejí odfrézoval a dolepil do díry po kolejnici nějaký plastový implantát?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod PaMi » pát 28 srp, 2009 8:29 am

chameleon píše:zkusím - ale nebude lepší než je ohýbat (a asi tedy měnit rozchod), tak že bych je kousek kolejí odfrézoval a dolepil do díry po kolejnici nějaký plastový implantát?

Nejdříve je potřeba najít příčinu, jestli to opravdu tento problém. Následně je možno začít hledat nejvhodnější způsob nápravy.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod radekkrupka » pát 28 srp, 2009 8:49 am

chameleon píše:
radekkrupka píše:Z obrázku není moc poznat, ale podle šipky usuzuju, že problém ti nastává ve styku vnitřních kolejnic u srdcovky... je to divné, tobě kolo vozu propojí ty 2 kolejnice s opačnou polaritou?
Radku přesně tak to také vidím. Při přejezdu v těch místech blýská. A když tam ručně pomalounku jedu nebo zastavím, tak samozřejmě mi vypne centrála kvůli zkratu...

Jo, a když se ze smyčky přiřítím lokomotivou max. rychlostí, tak ty výhybky přejede, spíš proletí a jede dál - ale nepřijde mi ideální takto to provozovat v budoucnu :)

A to ti dělá jedna výhybka nebo všechny výhybky na zhlaví?

Vem si jeden vagon s kovovými soukolími, zkus s ním přejíždět přes srdcovku a proměř si nějak, jestli se ti vodivě propojují ty 2 kolejnice... pokud se to přes soukolí nějak propojí je to blbý... EW1 je celá vodivě propojená vespod, jsou stále napájené všechny kovové části, čili vznikne ti tam zkrat. Je to zvláštní... to by muselo kolo zasahovat hodně vně kolejnice...protože okolek je na opačné straně, uvnitř...

Já mám EW1 taky a zatím jsem se s tímhle nesetkal, i když zatím jenom stavím.... ale jízdu přes zhlaví mám vyzkoušenou
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Pája » pát 28 srp, 2009 9:14 am

Zkus to přejet samotným 2osým vagónem bez sběru napětí a tipuji že bude vše OK.
Znova pokud ti to dělá jen levé zhlaví a na všech vývybkách,něco je jinak než v pravém zhlaví.
Ještě zkus projet to levé zhlaví pokud : všechny výhybky na pravém i levém zhlaví postavíš stejně,co to udělá...A pak bych zkusil to samý,ale odpojit celý úsek za levým zhlavím,co to udělá.
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod krakora » pát 28 srp, 2009 10:06 am

Tento problem jsem take resil a stacilo trosku odbrousit hlavy kolejnic smerem k vedlejsi kolejnici.
Staci na to par tahu jehlovym pilnikem a kontrolovat nejakym vozem, jestli se kolecko uz nedotyka protejsi kolejnice, nebo posunout koleje dal od srdcovky,ale tím vznikne delsi usek bez napajeni a kratsi lokomotivy a 2ose motoraky by mohly mit pri pomale jizde problemy, na to u ew1 bohate staci nevodiva srdcovka.
Kdyz to udelas s citem tak si toho nikdo nevsimne ani na viditelne casti kolejiste pokud ho na to neupozornis.
krakora
 
Příspěvky: 98
Registrován: úte 10 říj, 2006 7:55 am

Příspěvekod chameleon » pát 28 srp, 2009 10:15 am

Kluci díky všem, vyzkouším vše večer a pak dle Krákory zbrousím, a snad to bude jen tenhle "triviální" problém... Pak už jen se potrápit s těmi nespolehlivými přestavníky (resp. risknu a koupím další nový..)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků