Posouzení plánku - Ondras

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod ondras » ned 23 srp, 2009 12:54 pm

Petře díky :D
Doopravil jsem ty míry.Pak jsem upravil všechny koleje do PECO CODE 100.
Zde je zprozatimní verze:
Obrázek

Říkejte co byste když tak změnili.
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod petrh » ned 23 srp, 2009 1:18 pm

Ahoj Ondro:) mam zvydavou otazku na tebe ne planek:) ze svych zkusenosti vim, jak je tezke dotahnout kolejiste apod, mas uz financni predstavu? a pokud to bude prvni pokus o stavbu, nechci te odrazovat, ale zkusit nejdriv ten modul s trati, byt treba jen 50 cm siroky? ja mam pidi kolejiste zatim v prvni fazi pripravy, ale uz ted jsme vyhodil treti pokus o diorama...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod ondras » ned 23 srp, 2009 2:15 pm

petrh píše:Ahoj Ondro:) mam zvydavou otazku na tebe ne planek:) ze svych zkusenosti vim, jak je tezke dotahnout kolejiste apod, mas uz financni predstavu? a pokud to bude prvni pokus o stavbu, nechci te odrazovat, ale zkusit nejdriv ten modul s trati, byt treba jen 50 cm siroky? ja mam pidi kolejiste zatim v prvni fazi pripravy, ale uz ted jsme vyhodil treti pokus o diorama...

Ano finanční představu mám.Řídím se tímto:Komu se nelení,tomu se zelení !! .Určitě toto není stavba na měsíc,ale na delší dobu.Mimochodem lokomotivy,vozy,budovy atd. si kupuji za své a vždy nové.Kromě Vánoc a nerozenin a pod.
Mám pár kousků dioramat za sebou a teď pracuji na jednom větším cca 50 x 25 cm , ale pozastavilo se to díky kupu 555.0 od ROCA s dekodéram.Zatím jsou hotovy stromy + keře a terén.Chybí jen travní koberec (v Ostravě se to prostě nedá sehnat :!: :cry: :cry: )
Stromky pomalu vyrábím i nějaké doplňky - třeba popelovou jámu.
Já bych stejně na tom ''segmentišti či modulišti'' udělal i menší koncovou sstanici a tou bych možná začal,protože na výrobu točny se necítím (jedna se mi už nepovedla :cry: ) a na kup ( ROCO 42615 - http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... cna-250mm/ )zatím nejsou finanční prostředky.
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 23 srp, 2009 2:36 pm

No, udelej si planek celeho "segmentiste" a pak si udelej dva male segmenty - az tam das vsechny stromy, travu (foliaze sezenes prece pres net...) a jine drobnosti, poznas sam jestli to je ono nebo ne! Budes to mit lepsi nez pak pracne predelavat vetsi celek protoze po par mesicich zjistits ze se ti to nelibi.... Tu tocnu a depo bych být tebou dělal az uplne nakonec....
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod ondras » ned 23 srp, 2009 3:16 pm

Petr Zatrepalek píše:No, udelej si planek celeho "segmentiste" a pak si udelej dva male segmenty - az tam das vsechny stromy, travu (foliaze sezenes prece pres net...) a jine drobnosti, poznas sam jestli to je ono nebo ne! Budes to mit lepsi nez pak pracne predelavat vetsi celek protoze po par mesicich zjistits ze se ti to nelibi.... Tu tocnu a depo bych být tebou dělal az uplne nakonec....


Na celém '' modulišti a segmentišti '' se pilně pracuje.
Vím,že si foliáže můžu koupit přes net,ale bylo by pro mě lepší,aby to bylo k nakoupení v Ostravě.Jde to jen přes objednávku ... .
Ano,začal bych na něčem menším,abych věděl a vyzkoušel si jak na to a jestli se mi to bude líbit tak se bude pokračovat dál.
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Jarda H. » ned 23 srp, 2009 5:40 pm

Pár poznámek k depu, i když tu část budeš dělat až nakonec - krátký úryvek z knihy p.Zusky - okopčeno z příspěvku Michala Š. v jiném linku :

"Po příjezdu se vysype popelník a vymete dýmnice nad popelovou jámou, přitom se doplní zásoby vody (vodní jeřáb bývá hned vedle popel. jámy) Pak je třeba doplnit zásoby uhlí a písku. Pak byla lokomotiva odstavena do remízy, nebo se vracela do stanice (případně byla otočena na točně do správného směru). Pokud se čety střídaly, nastupující četa si lokomotivu prohlídla (případně i na prohlídkové jámě) a převzala. Pak před výjezdem z depa lokomotivní četa nafasovala maziva (lokomotivy, zejména rozvody se totiž promazávaly i během delších stání ve stanicích). Depa se většinou stavěly tak, aby na sebe jednotlivé procedury navazovaly bez zbytečného přejíždění sem a tam. "

Členění tvého depa by znamenalo pojíždění lokomotivy sem a tam, z jednoho konce na druhý ! Promysli to ještě. Co zkusit kompletní zázemí depa pro párovky udělat na dvou kusých kolejí vpravo (popelová jáma, vodní jeřáb, pískárna, olejovna, skládka uhlí) ?! O depech tady bylo konstatováno již dost, i když na druhou stranu do dneška si třeba já nejsem jist, jak sporávně depo napojit do stanice ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Janek » ned 23 srp, 2009 8:34 pm

zde pod odkazem je obrázek jednoho moc pěkného depa v Kořenově na trati 036 Tanvald - Harrachov, škoda že dneska jsou z něj již jen trosky... jinak pokud by něko chtěl více foto rád poskytnu...

PS: ta staniční kolej na kterou vyúsťuje depo je slepá... tudíž do depa se zajíždělo úvraťově :shock:
Dále mne na tom fascinuje další věc, že rotunda měla jen dvoje vrata a přitom ve skutečnosti oproti schematu 4 stání (na schematu jsou jen 3 stání)
http://kolejiste.kvalitne.cz/files/depokorenov.jpg

http://kolejiste.kvalitne.cz/akce/korenov/index.php - fotky z depa Kořenov
Naposledy upravil Janek dne pon 24 srp, 2009 4:47 pm, celkově upraveno 1
H0 - DCC - PC - ŽELEZNICE - ELEKTRO
http://kolejiste.blogspot.cz
Uživatelský avatar
Janek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 27 črc, 2009 7:09 pm
Bydliště: Hrochův Týnec

Příspěvekod Myšpulín » pon 24 srp, 2009 7:23 am

Co je to za tu vnitřní kolej na levém zhlaví? Je to vlečka nebo zaústění vedlejší tratě? Pokud to druhé, tak takhle z provozních důvodů určitě ne.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod ondras » pon 24 srp, 2009 8:12 am

Myšpulín píše:Co je to za tu vnitřní kolej na levém zhlaví? Je to vlečka nebo zaústění vedlejší tratě? Pokud to druhé, tak takhle z provozních důvodů určitě ne.

Má to být zaústění vedlejší tratě.Vím (asi) kam míříš.
Zde úprava:
Obrázek
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Domba » pon 24 srp, 2009 11:06 am

Pokud někdo má zájem tak mám doma fotky toho depa v Kořenově, nedávno jsem tam byl fotit, a někde doma se mi válí tušim i fotky za provozu , ale to bych se musel podivat přesně co mám.
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 srp, 2009 12:51 pm

Jarda H. píše:Pár poznámek k depu, i když tu část budeš dělat až nakonec - krátký úryvek z knihy p.Zusky - okopčeno z příspěvku Michala Š. v jiném linku :

"Po příjezdu se vysype popelník a vymete dýmnice nad popelovou jámou, přitom se doplní zásoby vody (vodní jeřáb bývá hned vedle popel. jámy) Pak je třeba doplnit zásoby uhlí a písku. Pak byla lokomotiva odstavena do remízy, nebo se vracela do stanice (případně byla otočena na točně do správného směru). Pokud se čety střídaly, nastupující četa si lokomotivu prohlídla (případně i na prohlídkové jámě) a převzala. Pak před výjezdem z depa lokomotivní četa nafasovala maziva (lokomotivy, zejména rozvody se totiž promazávaly i během delších stání ve stanicích). Depa se většinou stavěly tak, aby na sebe jednotlivé procedury navazovaly bez zbytečného přejíždění sem a tam. "

Členění tvého depa by znamenalo pojíždění lokomotivy sem a tam, z jednoho konce na druhý ! Promysli to ještě. Co zkusit kompletní zázemí depa pro párovky udělat na dvou kusých kolejí vpravo (popelová jáma, vodní jeřáb, pískárna, olejovna, skládka uhlí) ?! O depech tady bylo konstatováno již dost, i když na druhou stranu do dneška si třeba já nejsem jist, jak sporávně depo napojit do stanice ?!


Jarda má opět pravdu,jinak při konstrukcí zhlaví ,třeba zachovat i úspornost při vkládaní výhybek, při navrhování modelového kolejiště,to platí dvakrát :!: Osobně bych lokomotivní depo,koncipoval jinak.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod ondras » pon 24 srp, 2009 3:35 pm

Jarda H. píše:Po příjezdu se vysype popelník a vymete dýmnice nad popelovou jámou, přitom se doplní zásoby vody (vodní jeřáb bývá hned vedle popel. jámy) Pak je třeba doplnit zásoby uhlí a písku. Pak byla lokomotiva odstavena do remízy, nebo se vracela do stanice (případně byla otočena na točně do správného směru) ...

Ano pravda.Takto mi to navrhl Petr Zatřepálek a já to neměnil.Já těm depům rozumím jen málo.Upravil jsem to aby to trochu odpovídalo:Obrázek
Vjezd do území depa přes úvrať -> popelová jáma s doplněním vody -> doplnění písku -> doplnění uhlí -> ''nafasování'' maziv -> odstavení do remízy nebo návrat do stanice ... .
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 24 srp, 2009 4:30 pm

Ondráši, to co tam ale máš ode mne kreslené teď, není úvrať, to bys nesměl mít tam toho angličana, ale najet z trati na kusou kolej a teprv z té pak pravostrannou výhybkou jet na tu horní kusou kolej a z ní pak do depa. Viz ten odkaz na plánek depa Kořenov co ti sem dal Janek. Jinak ten námět Kořenova by stál za úvahu - zkus poprosit Milana Ferdiana jestli by ti neporadil - je to Pan Znalec!

A když si vezmeš sám ten Kořenov za inspiraci, můžeš to do svého plánku v pohodě namalovat i sám ....
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod ondras » pon 24 srp, 2009 5:41 pm

Tak jsem zkusil dát do toho plánu něco jako je Kořenov.
Obrázek
Lokomotiva odstavila vozy a jede přes úvrať do depa jako první si vyčistí kotel nad popelovou jámou a přitom se doplnila voda.Mašina vjela na točnu a otočila se na další kolej.Tam doplnila zásoby písku a uhlí.Vjela zpěd na nádraží zapojila vozy a jen čeká na odjezd ...
Co říkáte na to depo.Máte návrhy či připomínky ???Sem s nimy.
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod milan ferdián » pon 24 srp, 2009 5:50 pm

Lokomotivní depo se konečně podobá originálu,sice napravo nemá tu kusou kolej ,ale budiž.Jenže to napojení na stanici :? Já vím ,ono se mi to rozumuje :wink: ,stáhnu ten tvůj plánek a uvidím co mi Gimp udělá.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník