Jednokolejná elektrifikovaná trať - velikost N

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Jednokolejná elektrifikovaná trať - velikost N

Příspěvekod Mufmuf » úte 21 črc, 2009 2:49 pm

Zdravím pánové,
rád bych tu zveřejnil svůj návrh kolejiště. Je to asi už dvacátá varianta. :-)

Velikost kolejiště : 180x80 cm - je pevně dána možným prostorem
Modelová velikost: N 1:160
Epocha: V. - přelom čsd/čd
Kolejivo: ROCO, minimální poloměr R2(228,2mmm); vyhybky 15 st./R5(362,5mm).
Námět: Jednokolejná elektrifikovaná trať (25Kv/50Hz) se dvěma dopravnami, v popředí stanice A, vzadu výhybna B.
Předloha: inspirací my jsou tratě Plzeň-Cheb a Veselí-Jihlava, obecněji řekněme hlavní elektrifikovaný jednokolejný tah v členitém terénu s velkým množstvím oblouků.
Popis: Trať vychází se skryté smyčky do nádraží A, jedná se o 5-ti kolejnou stanici se dvěma nástupišti, čtyřmi dopravními kolejemi a jednou manipulační. Vlevo dole je skládková kolej, vpravo dole pak koleje pro odstavení souprav vlaků, které zde končí jízdu nebo tam bude vlečka. Ještě nevím. Trať pokračuje stoupáním do nejvyšší dopravny na trati, kde je výhybna s dvěma kolejemi. Dále trať klesá do tunelu, kde je druhá skrytá smyčka. Ve stanici A světelná návěstidla typu AŽD, ve výhybně B sv.náv. typu CCCP.
Ovládání: Lokomotivy DCC, vyhybka a návěstidla ještě nevím.
Provoz: Rychlíky loko+4-5vozů; Osobáky loko+2-3vozy; loko 230,242,363

Co se mi stále nelíbí jsou sklonové poměry na trati , vychází to kolem 4-5cm na 1m, což je hodně.
Vím, že to trochu připomíná vlakodrom (hodně zamotaná jedna trať), ale má to být spíše "relaxačí" kolejiště pro sledování vlaku v krajině seztvárněním provozu na tomto typu trati. Proto v návrhu jsou prohřežky jako že trat nadjede sama sebe, na levém zhlaví stanice A přímá kolej je manipulační, poloměr oblouků je minimální apod.

A teď již obrázky ......

http://mufmuf666.rajce.idnes.cz/Rajce/#album

....a teď jsem zvědavý na vaše komentáře

Díky

Petr
Mufmuf
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 04 zář, 2008 4:30 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod chameleon » úte 21 črc, 2009 4:18 pm

Neboj, zas tak hrozný vlakodrom to není :wink: Osobně by mi stačilo o jednu trať v terénu méně a ty nádraží podél okrajů... Nee, jak píšeš, na relaxaci naprosto v poho. I nádraží máš hezky sestavené a správně (myslím). :) Takže hurá do stavby? :)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Jednokolejná elektrifikovaná trať - velikost N

Příspěvekod chameleon » úte 21 črc, 2009 4:38 pm

Mufmuf píše:na levém zhlaví stanice A přímá kolej je manipulační

Petře ještě jsem na to zhlaví koukal, nejsem N-kař a neznám N geometrii, ale opravdu jsou tam ty koleje za obloukovou výhybkou těsně na sobě a trochu je to zhlaví celé nějak divné... Pravé zhlaví je podle mě supr... Počkal bych ale co na to řeknou profíci :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 21 črc, 2009 5:41 pm

Se snahou co nejvíce natáhnout trať jsi udělal takový divný prokříženec (?!), ani se nedivím, že máš problémy se stoupáním. Krajina ti celkově sice rozbíjí trať, takže jako úplný vlakodrom to nevypadá, ale přece jenom - vpravo se ti dvě trati křižují výškově, cca po 150 - 155 cm se ti ty samé trati křižují výškově opět, ale opačně ?! Ta co byla dole je nahoře a naopak. Proto ty problémy se stoupáním :wink: že ?
Až na tohle by to šlo. Když ti zkrátka stoupání vyjde, aby to bylo v pohodě, zřejmě bych i já u toho plánku už zůstal.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Jednokolejná elektrifikovaná trať - velikost N

Příspěvekod Mufmuf » stř 22 črc, 2009 3:46 am

chameleon píše: ale opravdu jsou tam ty koleje za obloukovou výhybkou těsně na sobě a trochu je to zhlaví celé nějak divné...


Jsou blízko sebe, ale sestavit to jde, zkoušel jsem to v reálu. Je to samozřejmně kvůli natažení staničních kolejí :wink: a také jsem se trochu snažil opticky "schovat" tu přímou kolej, aby na první pohled nebylo vidět, že nepokračuje jako dopravní.
Je to prostě kompromis, asi jako každé domácí kolejiště. :cry:

Jelikož se plánkem zabývám již pár měsícu a nemám už dostatečný odstup vidět to jinak, tak bych uvítal i návrh na zcela jiné zpracování tématu pokud máte :) .
Mufmuf
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 04 zář, 2008 4:30 pm
Bydliště: Praha


Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník