Původní myšlenka byla vyrábět samostatné pražce s přídržnicemi pro úzkou TT. Pražce měly být z kuprextitu s předleptanými plochami pro letování přídržnic a s reliéfem dřeva. Bohužel se nepodařilo nalézt optimální technologii pro dělení kuprextitu na malé pražce ve velkém množství. Pražec by vyšel na hodně. No a ty přídržnice - musím říct velmi zdařilé, se pro použití musí ještě upravit v raznici, aby do ní šla zasouvat kolej. Vše bylo připraveno na sériovou výrobu, ale cena za jeden pražec z kuprextitu osazený dvěma vytvarovanýmy přídržnicemi by vyšla hodně přes pět korun.
Pane Košťál, omlouvám se jestli jsem vyzradil tajemství, ale i ty samotné přídržnice by mohly být dobrý artikl pro domácí výrobu výhybek a atyp kolejí i z použitím velmi dobrého lepidla a balsy. A to jak pro úzkou, tak standard

Pokud někdo vynaleznete levnou metodu, jak dělit ve velkém kuprextit, aby jeden pražec vyšel pod 1kč, tak jste vyhráli boj o výrobu kolejiva pro úzkou ve střední evropě. Pozn. řezání, frézování, stříhání, laser ani vodní paprsek to není.

Možná pomůže čas. Je už vynalezen plast místo textitu s měděnou vrstvou, ale pro běžné použití je zatím nedostupný. Tohle je už dost stará story, třeba se technologie pohnuly dál. Pokud někdo dokážete produkovat levné pražce, na které půjde pájet, mám k dispozici nachystané osazování SMD technologií těch podkladnic ve velkém (lepit je to z hlediska velkovýroby ptákovina). Navíc lze metodu pájení použít pro zkryté spojování a přívody.