Pojezdy

Fórum pro stavitele z mosazi (i dalších kovů) a leptů. Technologie obrábění kovů v modelářství, CNC apod....

Moderátoři: Michal Dalecký, Hekttor

Příspěvekod Popopo » pon 29 čer, 2009 5:25 pm

Motor Mashima M14/20 na svém místě. Uvidím, jestli nebude potřeba výkonější motor... Mám pořízené i plastové masky podvozků, ale Hekttorovy leptané jsou super... už žádné zbytečné plasty :)

Obrázek Obrázek

Takhle už to vypadá zajímavě. Schůdky na ochoz se mi moc nepovedly, chce je to instalovat už při ohýbání a pájení rámu, jakmile je rám spájený, nemusí tam sednout... budu to muset ještě poladit.

Obrázek Obrázek

Není to moc vidět, ale kabina je volná od podlahy až nahoru...
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Zdenek Valter » pon 29 čer, 2009 5:57 pm

Popopo píše:Což o to, Zdeněk má zuby HSS... to beru :)

Honzo, mé srdce patří H0 :) a stavím jen to, co chci mít sám. Vyjímka je MUVka v TT, tu jsem slíbil.
Do TT se vrhat nebudu, je to vývoj od začátku, nestačí jen "zmenšit" H0. Můj směr je parní loko od A do Z v H0, uvidím, kde skončím :shock:

Hektor ještě nejezdil, doufám, že mi to budete moct pochválit i potom, co do toho pustím proud... Zatím to vypadá slibně.


Osičku bych okousával (řezal) řeznými kotoučky ;-) Hss je tak no mosaz ;-)

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

O víkendu pošlu i jak, zejména musím konečně dodělat rest pro Hekttora ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Hekttor » pon 29 čer, 2009 6:03 pm

Jé, to jsem rád :-)
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Popopo » úte 30 čer, 2009 6:55 am

Osicky jsem si okousaval reznym kotouckem sam, frezou HSS jsem hlodal do mosazneho ramu elegantni obloucek pred loziskem pastorku...
v CADu jsem na to nejak zapomnel :)
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » pát 03 črc, 2009 11:40 am

"Sériová" verze pojezdu pro M131.1 je hotová.

Na http://picasaweb.google.cz/Pavel.Gulich/NavodM1311# je obrázková příloha k návodu

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod radeksindy » pát 03 črc, 2009 1:36 pm

Musím říct, že jsem zklamán. Způsob jakým jsou vloženy nápravy do rámu považuji za "nešťastný". Nemožnost jednoduše vyjmout nápravu mne osobně odrazuje.
Před třemi týdny se mi dostal do ruky T435.0 od CSTrain, který měl něco najeto a majitel moc údržbě nedal. Vyčistit podvozky od namotaných vlasů je skoro nemožné, podívat se do převodovky také.
Při sestavování pojezdu je skoro jisté, že je budu chtít vyjmout a něco seřídit. Správné sestavení dvojkolí je mnohem složitější operace než složení leptu a spoustu lidí to asi odradí. Ať už samotná nutnost složení či výsledná nedělitelnost pojezdu.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Popopo » pát 03 črc, 2009 2:28 pm

Ano, kola a oz. kolo se z nápravy musí stáhnout aby se náprava dala vyjmout. Na druhou stranu toho tam na seřizování moc není. V leptane mosazi by byla alternativa dělené ložisko (to by muselo být vyrobené na míru) a převodovka třeba sešroubovaná. Na sestavování z nuly to také není nejjednodušší a vyžaduje to místo.
Když jsem udělal chybu při sestavování, díly jsem prohřál a oddělil, na výslednou kvalitu to nemá vliv.

Čistění je možné zvrchu převodovky po sundání krytky, která není připájená. Převodovka jde i vyndat celá a vykoupat, jen je pak lepší si připravit nové struny.

Stavět pojezdy tímto způsobem není pro každého. Pokud to ale člověk chce, dá se to zvládnout. Já jsem svůj první pojezd postavil před rokem a půl. Předtím jsem si taky říkal, že to nejde...
S vybavením a časem, který mám k dispozici mi tenhle způsob vyhovuje. Ale pojezdy dělám teprv rok a něco, za rok budu zase dál....
Naposledy upravil Popopo dne sob 04 črc, 2009 1:20 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod Popopo » pon 06 črc, 2009 8:15 pm

Zítra se uvidí, jak to jezdí...

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 386
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Příspěvekod TTmili » pon 06 črc, 2009 8:30 pm

No jak už sem psal škoda že to nebude do TT. Jinak se chci zeptat na motor. To že to je Mashima vidím, ale konkrétně jaká, a odkud kupovaná. De mi o to že ty motory stojej normálně určitě míň než ty co prodává Tillig ve svým shopu za 25,56€, a pochybuju že setrvačníky vyjdou na pomalu 10 a víc Euro.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 07 črc, 2009 7:18 am

TTmili píše:No jak už sem psal škoda že to nebude do TT. Jinak se chci zeptat na motor. To že to je Mashima vidím, ale konkrétně jaká, a odkud kupovaná. De mi o to že ty motory stojej normálně určitě míň než ty co prodává Tillig ve svým shopu za 25,56€, a pochybuju že setrvačníky vyjdou na pomalu 10 a víc Euro.


Mashima motory se prodávají na pražké burze ve srovnatelnách nebo menších.
Relacích cca 370 až 490 Kč podle velikosti.
Setrvačníky na zakázku bych určitě udělal i já. ;-) a nebudou stát 10 EUR ;-)
Vidím to tak od 30 do 35 kaček za kousek ;-)
Při větším množství by šla i sleva ;-).
Co ale může být problém jsou kardany a kardanová pouzdra.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod vvitty » úte 07 črc, 2009 7:18 am

Kupovana jeste v Anglii :-)

Jestli nejakou Mashimu chces, mohu nabidnout tyto:

MHK-1015
MHK-1020
MHK-1024
M-16K
MH-1220
MH-1224
MH-1620
MH-1624
MH-1628
MH-1632
MH-1830

Vsechny mam tady v Praze. Konkretni informace (tj. rozmery, nakresy, ceny...) budou k dispozici na mem webu nejpozdeji v nedeli :-)

Setrvacniky se urcite daji sehnat u Satka... a nebo pochopitelne v zahranici, otazkou je jestli kvalitativni prinos vyvazi vyznamny rozdil v cene...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod TTmili » úte 07 črc, 2009 8:49 am

Tak co se týče setrvačníků tak není problém abych si je udělal i sám. Mě šlo jen o to jestli se dá sehnat Mashima i jinak než přímo u Tilliga za víc jak 600Kč. A taky jaká je jejich skutečná cena. Takže díky za info jak to s nima je protože občas si člověk nemůže věřit ani vlastní nos mezi očima, ale když to řekne víc lidí tak se tomu už věřit dá. Jinak si myslím že na těch motorech se domluvíme. Jenom jedna věc, jakej materiál byste mi na setrvačníky doporučily, asi mosaz nebo něco podobnýho, pevnýho a těžkýho.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod vvitty » úte 07 črc, 2009 9:44 am

mosaz, nejlepsi pomer cena/hmotnost/obrobitelnost.

Mashimy budou k dispozici jak behem prazdnin, tak potom na burze.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 07 črc, 2009 10:06 am

vvitty píše:mosaz, nejlepsi pomer cena/hmotnost/obrobitelnost.


Přesně.

Jak jsem tu ve fóru ještě psal ideální by bylo zlato ;-)
To jste ale všici zavrhli kvůli ceně ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod jiri739 » úte 07 črc, 2009 1:39 pm

Docela by se mi líbilo sundat kastli z loko a mít tam 1 nebo 2 setrváky ze zlata :D :D :D
HO DCC
Uživatelský avatar
jiri739
 
Příspěvky: 125
Registrován: pát 16 led, 2009 10:53 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Železniční modely vytvářené přesnými technologiemi (hekttor.biz)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník