Vojenské transporty/převozy - Podrobnosti

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Příspěvekod Tax » čtv 21 kvě, 2009 7:05 am

Yarda píše:
Charlie píše:Žádné vojenské verze osobních vozů nebyly. A v transportech jezdily běžně i rybáky.

... Pro přepravu mužstva ve voj. transportech byly průběžně vyčleňovány rybáky a staré Baiky, vyřazované z civilního provozu. Jediná změna spočívala ve změně režimu (první dvě číslice ve 12místném označení), označení "Jen pro vojenské účely" a v dosazení kamen na tuhá paliva. Žádné speciální rozmístění ostatních nápisů ani jiné vybavení obvykle neměly.

Možno sa mýlim, ale hmlisto si pamätám, na rybákoch bolo ešte stanovenie max. povolenej rýchlosti ( 50 alebo 80 km/h). Nuž a presné radové označenie - u osemdverového Bai sa zmenilo tuším na By-z ale u rybáku a štvordverového Bai neviem. Preto by som radšej videl fotku z obdobia ČSD, na tejto fotke http://img132.imageshack.us/img132/3909/222195.jpg z Balkové Lhoty sa dá tušiť zatretý nápis pochádzajúci zrejme z tohoto obdobia.
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Yarda » čtv 21 kvě, 2009 7:26 am

Změna označení z Bai na By(-z) nesouvisela s převedením do voj. přeprav, ale se změnou systému označování v r.83. Viz přehled zpracovaný Ivo Mahelem http://zeleznice.e-metro.cz/osvozy/vyznam_pismen.htm
Jinak fotky vojenských transportů z doby ČSD asi těžko seženeš. To už opravdu hrozilo prokurátorem.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Příspěvekod Tax » čtv 21 kvě, 2009 7:40 am

Yarda píše:... Jinak fotky vojenských transportů z doby ČSD asi těžko seženeš. To už opravdu hrozilo prokurátorem.

To ano, ale celkom určite by sa našiel vojak, čo má skupinovú fotečku pri vagóne - fotili sme sa predsa všade, kde sa len dalo, ja sám mám takú "prokuratúrnu" fotku z vstupu do utajeného bunkra v širšom centre Prahy, ale aj iné 8) ... Ďalej by takéto fotky mohli byť zo zväzarmovských či armádnych časopisov, z dennej tlače ...
Kurník, kedysi boli tieto vagóny bežné aj neďaleko môjho bydliska, aj fotiť sa dali, akurát človeku nenapadlo fotiť to - kdeže boli digitály či mobily :evil:
Dikes za link - preštudujem
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Charlie » čtv 21 kvě, 2009 10:30 am

No jednu fotku bych měl, a dokonce barevnou, kolem roku 1983, s barčou mezi stanicemi Luka nad Jihlavou a Bítovčicemi, ale je to focený z dost velký dálky, takže popisy nehrozí. Fotka má spíš výtvarnou hodnotu, nicméně, částečně vypovídá o tom jak to vypadalo. Neumím sem vložit fotku, takže kdyby byl někdo ochoten to tady vystavit, pošlu mu ji.
ČSD, H0, H0e, DCC LENZ LZV200 z ovládacího pultu a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 393
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Příspěvekod Tax » čtv 21 kvě, 2009 6:26 pm

Charlie píše:No jednu fotku bych měl, a dokonce barevnou, kolem roku 1983 ...

Charlie poslal sľúbenú fotku, tak sa na ňu môžete pozrieť. Kliknutím na ňu sa vám otvorí v novom okne celá, neorezaná:

Obrázek
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod MirekTT » čtv 21 kvě, 2009 8:44 pm

Tohle jsem našel na model fóru, ale jsou to ruské věci.
http://www.o5m6.de/60-ton_4-axle_flatcar.html
Samozřejmě jsou tam i další zajímavosti.
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » pát 22 kvě, 2009 6:28 am

Něco málo,co se zatim vyštrachalo

http://ukazto.com/?id=10408035&klic=M3bmVrav&overall=1
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod George V. » ned 24 kvě, 2009 6:18 am

Jako doprovodné vozy k vojenským transportům se používaly ještě vozy Bam (původně přípojné k M284.0-1). Ještě v osmdesátých letech jich byly spousty k vidění na nádraží v Chomutově. Servisovaly se v místní ŽOS-ce.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Tax » ned 24 kvě, 2009 7:20 am

George V. píše:Jako doprovodné vozy k vojenským transportům se používaly ještě vozy Bam (původně přípojné k M284.0-1). Ještě v osmdesátých letech jich byly spousty k vidění na nádraží v Chomutově. Servisovaly se v místní ŽOS-ce.

Jaký mali náter ... Že by ich premalovali nazeleno ? Alebo khaki ? Skús si pls. spomenúť :roll:
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod George V. » ned 24 kvě, 2009 10:44 am

Byly normální červeno krémové, možná některé i celé hnědočervené, ale to už vařím z vody... V Chomutově jsem vídával jenom červeno krémové, bo se tam opravovaly jen přípojné vozy k motorákům (Bix, Bnp, Bmx a tyto Bam).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Příspěvekod Jarda H. » pon 25 kvě, 2009 3:01 pm

Aktuálně :lol: nový článek o vojenské přepravě vlakem, na K-reportu - článek s několika fotkami (i když ze současnosti) :

http://www.k-report.net/clanky/vojenska ... ati-c-132/
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod marek kubík » pát 29 kvě, 2009 11:42 am

Fotka nočního vojenského tramsportu: http://www.k-report.net/ukazobrazek.php ... &stranka=1
marek kubík
 
Příspěvky: 49
Registrován: stř 03 pro, 2008 2:38 pm
Bydliště: Stochov okr.Kladno

Příspěvekod Jarda H. » pát 26 čer, 2009 3:57 pm

A další nový článek s fotkami o vojenském transportu na železnici :

http://www.k-report.net/clanky/vojenske ... ske-draze/
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Lubomír Dudek » pát 26 čer, 2009 5:58 pm

Velice velice dobře Jardo.
Tyto koleje přepravily už tisíce tun oceli :lol:
Co nedaleké Vojkovice?Tam je vykládka techniky hned u hlavní trati.Tam si dokážu představit i větší akci,než svagónování dvou tankovejch praporů... :lol: V modelu by to byla paráda.
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Příspěvekod hank » pát 26 čer, 2009 8:31 pm

Převozy praporu chemické ochrany + roty chemického průzkumu z Liberce do Podbořan v l. 1979 - 80 na tzv. vyvedení do VVP Doupov 2x ročně (léto - zima) v délce 1 - 2 týdny.

rota:
4 OT BRDM 2rch (rota měla 3 čety po 3 OT + 1 OT pro velitele, ale jen 1 četa + velitel měli provozní vozidla, která vyjížděla pravidelně)
P V3S valník s plachtou (proviant) + přívěs polní kuchyně
P V3S skříň ACHL (chemická laboratoř)
UAZ 452 sanitka
UAZ 469 velitelský
P V3S štábní
T 805 skříň radiovůz

prapor:
2 - 3 P V3S ARS (rozstřikovač)
P V3S skříň PAD (pojízdná autodílna) + přívěs kompresor
T 111 valník + PDP2 (parní dezinfektor)
T 138 (odmořovací zařízení na bázi tryskového motoru)
několik P V3S (řádově 5x valník s plachtou) s materiálem pro stavbu pracovišť chem. očisty (stany, chemický spotřební materiál apod.) a pro stavbu ubytovacích stanů - tyto V3S pak sloužily pro převozy vojska po VVP
T 138 cisterna pro motorovou naftu
P V3S skříň + přívěs skříň štábní
ZIL 152 skříň radiovůz
P V3S valník s plachtou proviant + polní kuchyně
3xUAZ 469 velitelský

2 vozy Bam (červenokrémové) nebo Bai pro záklaďáky, 1 Rybák pro furťáky, Ds pro vlakvedoucího

Vidíte, že pásová vozidla nebyla, většinou se vozilo na Na/Nas/Pa/Pao/Px/Pxx po 2 - 3 vozidlech. Takže nám to vychází asi 30± vozidel, tj. asi 12 - 15 vozů.

Hnací vozidla: Z Liberce do Děčína-východu přes Č. Lípu T 478.3, z Děčína přes Ústí západ do Obrnic E 469.2/3, z Obrnic přes Žatec západ do Podbořan T 679.1, T 478.3 nebo ještě i 556.0. Vlaky byly vedeny jako rušicí Pn, sice plánované v GVD, ale nevím, jestli se časy dodržovaly, při tehdejším provozu spíš ne.

Tož tak.

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6704
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron