Úprava kolejiště..

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod miroussm » čtv 25 čer, 2009 11:08 pm

Depo v Trutnově je asi pro můj účel až moc velký, chtěl sem tím naznačit jen styl toho depa (čili ne rotunda, viz http://www.mapy.cz/#x=136448512@y=13766 ... _149899137 )

Jestli to dobře chápu, tak modrá barva znázorňuje tunel, to znamená, že trať která vede pod mostem by byla schovaná, a část která je teď na mostě by vedla na tom tunelu? Jinak díky za krásnej popis..
miroussm
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Příspěvekod Jarda H. » pát 26 čer, 2009 6:03 am

Pokud jsem psal " ... depo nééé ...", myslle jsem tím depo na způsob velká rotunda atd. to co se zde několikrát objevilo, že v malé stanici chtěl někdo depo velké jako .... :!:
Proti remíze a základnímu vybavení nic nemám, to je i logické ! Bohužel původně jsem to napsal tak, že to vypadalo, že jsem proti jakémukoliv depu, tímto se snažím situaci ujasnit.
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 26 čer, 2009 7:26 am

Já bych jako první věc po naplánování plánku vyměnil kolejivo.Sice píšeš že jsi studen a že ti to tvůj rozpočet nedovoluje,ale dát 120kč za 1m flexky je nic v porovnáním co bude kolejiště stát dál,aby se uvedlo do provozuschopného stavu...to je můj názor
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 26 čer, 2009 10:14 am

miroussm píše:Depo v Trutnově je asi pro můj účel až moc velký, chtěl sem tím naznačit jen styl toho depa (čili ne rotunda, viz http://www.mapy.cz/#x=136448512@y=13766 ... _149899137 )


Koukám, že jsem ještě popletl Trutnov a Turnov :?
miroussm píše:Jestli to dobře chápu, tak modrá barva znázorňuje tunel, to znamená, že trať která vede pod mostem by byla schovaná, a část která je teď na mostě by vedla na tom tunelu? Jinak díky za krásnej popis..

No tak nějak, jen prosím ne trať vedenou po tunelovém portálu. Možná by stálo za to celou trať za "dolní" stanicí "zakopat", aby to nebyl takový vlakodrom. POkud net, tak tunel. portál posadit kousek dopředu a udělat kopec, pak teprve horní trať.
Jinak úprava byla myšlena tak, že trať za "dolní" stanicí by vlastně byla část smyčky (fakt bude lépe ji schovat pod terén). Vlak z koncové stanice přejede nad tunelem (viz výše) a levým obloukem začne klesat až vjede do tunelu. Zde pokračuje podél okraje a do dolní stanice vjede zleva. Trať dále pokračuje do malého skrytého nádraží a je ukončena smyčkou.
Možná by stálo za to udělat v "podzemí" přední části nového dílu nějaké odstavné koleje jako "zásobárnu vlaků". Upravil jsem obrázek takže zoukněte znovu na
http://suhys.rajce.idnes.cz/Navrhy_kolejist/#pln2.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod miroussm » pát 26 čer, 2009 10:38 am

Tomáš: no dát 100 korun za metr kolejí by nebylo zas tak hrozný, ale dát 5 tisíc za výhybky už hrozný je..bohužel

Michal: Turnov nebo Trutnov - to zní podobně :-D. Už chápu jak to myslíte, nejspíš by to takhle šlo udělat, ještě musim vymyslet nějak vejšky, z tý koncový stanice by to na úroven spodní stanice bylo hrozný klesání, ale s tim už si pohraju, každopádně díky všem za rady..!

Určitě pak po prázdninách přinesu fotky..
miroussm
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 26 čer, 2009 12:16 pm

Vždyť to klesání tam už vlastně je. Ty výhybky přeci nemusí být až úplně dole.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod miroussm » pát 26 čer, 2009 10:11 pm

Špatně sem se vyjádřil, myslel sem klesání od současný koncový stanice k tý budoucí, čili druhou stranu..
miroussm
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Příspěvekod Michal Šuhajda » ned 28 čer, 2009 8:56 pm

A proč bys klesal? Naopak bude lepší, když nová stanice s okolím bude v jiné výškové úrovní (buď trať o něco málo vystoupá, nebo zklesá) než zbytek kolejiště. Nechal bych pokračování trati mírně stoupat. Pokud budeš stavět rám v úrovni sterého kolejiště, a nechceš dělat odstavné kolejiště, polož na něj patřičnou vrstvu materiálu (polystyren) nebo vytvoř dutinu.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Změna je život..

Příspěvekod miroussm » ned 28 čer, 2009 11:28 pm

Takže nakonec bude vše úplně jinak..nevim jestli bych ted nemel založit nové téma, už to není úprava ale komplet všechno nový.

Původně sem kolejiště nechtěl bourat, asi kvůli dedovi který ho budoval. Jenže o víkendu jsem byl u něj a sám mě řek at ho udelám komplet nový. A tak jsem řešil plánek nového kolejiště. Jelikož mě na tohle chybí trocha fantazie, použil jsem vydání malé železnice, kde jsem tento plánek okoukal, a trochu upravil.
Ještě možná pak vytvořím skryté nádraží v jednom tunelu..

Prosil bych tedy odborníky o zhodnocení..

Obrázek
miroussm
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 čer, 2009 2:53 am

Nádraží 1 dopilovat a to oko mi připomíná Alpy. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 29 čer, 2009 7:04 am

Platí ty rozměry uvedené v předchozích příspěvcích? tedy cca 180x100 (původní) a 100x150 (nový) Jestli jo, před začátkem navrhování by stálo za to upravit si tvar kolejiště blíž ke skutečnosti.
Podstatmné už napsal Milan, tu smyčku opravdu ne, radší zakroutit trať do tvaru S. Co mají být odstavné koleje? Budou vidět jako další nádraží, nebo budou skryté?
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod miroussm » pon 29 čer, 2009 9:01 am

Obrázek

Tak sem udelal esko..ty odstavný koleje..dlouho sem přemýšlel jak to udelat, nakonec jsem se rozhodl asi pro nějakou malou staničku, zastávku s pár kolejema, ve skutečnosti na nich bývají odstavené nákladní vagony..něco takovýho, takže skrytý ne, nechci moc tunelovat, pak by 80% trati bylo v tunelu a videt by nebylo nic..kdybych to delal podle původního plánu, ano rozměry toho první panelu zůstávají stejné, toho druhého ještě nevim, mám to na chalupě takže ted nemám možnost si to proměřit, ale přibližně budou takové...
miroussm
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Příspěvekod Jarda H. » pon 29 čer, 2009 5:00 pm

Zkus to namalovat v měřítku, protože ti to takhle myslím nevyjde, zvláště ta "vlnovka" na trati do koncové stanice (šíře původního panelu je 100 cm a ty tam máš dva půloblouky, kus trati do stanice a ještě trať na oválu a okraj panelu. Stanice by ti vyšla o dost kratší !! Už takhle ji máš stěží 50-55 cm, vyjdu-li z rozměrů panelu).
Kreslení od oka snese hodně, ale v měřítku už geometrie kolejí ukáže, co se dá postavit !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 čer, 2009 5:38 pm

Jaké kolejivo a výhybky použiješ pro stavbu kolejiště? Ty původní od dědy nebo jses rozhodl pro nové?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » pon 29 čer, 2009 6:06 pm

Ještě jednou zasáhnu do diskuze - koukám na to esíčko a nějak se mi to nezdá ?! Jen tak počty od oka - pokud bys dal nejmenší poloměr R=286 mm (pomíjím, jaké kolejivo použiješ), tak esíčko jak máš namalované ti zabere více než metr ! A při délce (výšce) přidaného panelu 1,50 m ti vlastně nezbyde místo na stanici ?!

Musel bys dát výhybky vjezdového zhlaví už na první půloblouk nebo použít to, co se klukům nelíbí (Milanovi to připomíná dokonce Alpy :o ), ale já bych se to třeba naopak vzhledem k prostoru nebál použít / věc názoru a pohledu /, vypadá to pak třeba pro porovnání takhle, je to plánek N, zmiňovaný v jiném vláknu :
http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#P ... likost.JPG

No, zkus to zmalovat nebo složit in natura (máš-li staré koleje, které použiješ) a uvidíš sám :lol: !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník