Nalezl jsem skoro hotový plánek u sebe ve složce, takže jsem ho dočáral:
Celé je to navržené na MP1, malá reálátka na 12 V, časové relé (Drátek.cz a další - bez trigru - jen vžy na nastavený čas sepne a zase po nastaveném čase rozepne), čidla SN1D (spínají -12V) - je jim to ušito na míru, (přestavníky MP1 - rychlé a aby mohly zůstat pod napětím)
Zároveň opravuji své tvrzení, je to šest relátek a jedno časové...

Pozor, po zapnutí je třeba iniciovat jedno z čidel SN1D - relátka R1+R2 fungují jako bistabilní obvod a potřebují úvodní impuls, ať se chytnou. Já to řeším zastíněním jedné z diod na opačném konci než kam jsem postavil na začátek mašinu, ale v případě konstrukce, kde by nebylo možné sahat nad čidlo bych dal tlačítko paralelně k prvnímu čidlu SN1D jako iniciační. Pak už to jede samo. V reálném zapojení jsem přidal ještě třípolohový přepínač 1-0-1, který v klidové poloze pouští jeden směr, v jedné krajní poloze druhý a v druhé krají poloze připojí časové relé.
Na konce všech větví jem pak říznul kolejnici a přidal diodu tak, aby mašiny nemohly přejet konec koleje (takže až se jednou nějaká zkratuje, vyjede mi motorák ven, neb jsem tam další zarážku už nedal). Použité MP1 jsou natolik rychlé, že po přepólování kolejnic čidlem SN1D přijíždí motorák k již přehozené výhybce (takže úspěch)
V případě potřeby se ozvi přes SZ, snad k tomu z hlavy ještě něco poskládám.
TT, V. - VI. epocha, ČD
- kolejiště realizovaná na malých plochách neškodí v jakémkoli množství -