Třinecké železárny.
Další stavbou bude třínápravový kotlový vůz.
Fotka údajně je datována do roku 1923 a provedl jsem i detail kotlového vozu.


Pak jsem hledal, podle čeho se dá model postavit, a našel jsem rozměrový náčrtek kotlového vozu, který byl provozován u MÁV. Podle vzhledu rámu se možná jedná o podobný vůz a i léta vzniku vozu odpovídají době. Na fotce je pak jiná jímka a brzdařská budka je buď schovaná, nebo je odebraná, ale přesto vůz má brzdařskou plošinu.

Nejprve jsem postavil základ rámu vozu a to podle rozměrového náčrtku. Vůz podle fotky má jiné rozsochy a krajní dvojkolí bude brzděné. I dvojkolí budou jiná. Oblouky projíždí dobře.


Ano, vím, že model kotlového vozu a i tím pádem i některé předešlé modely jsou stavěny tak, aby aspoň vzhledově byl model totožný, jako je na fotkách. Bohužel v rozměrech nebo v určitých detailech jsou nepřesnosti, ale s tím musím počítat, protože jiné informace o vozech se už nedají v součastné době sehnat.
Možná, že ještě někde v rodinných albech, nebo na půdách v krabicích se pořád schovávají zažloutlé dobové fotky. Většinou tohle vše končí v popelnici.
Dále je ještě mnoho fotek v muzeích a v archívech, které nejsou ještě zpracovány a dlouho nebudou ke studiu použity.