Chladící vůz Ibops (Lp)

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Chladící vůz Ibops (Lp)

Příspěvekod Martin HO » čtv 05 úno, 2009 7:24 am

Vážení kolegové máte někdo informaci o existenci předlohy tohoto vozu na ČSD ? Já jsem narazil pouze na zmínku o vozech bez barevného nátěru (firmy) a v barevném provedení Prazdroj.

Předlohu k modelu ROCO v provedení ČSD Československé mrazírny a Správa státních rybníků v Třeboni jsem nedohledal. Myslím, že by to mohlo zajímat víc účastníků fóra a proto předem děkuji za poskytnuté informace.
Martin HO
 

Příspěvekod George V. » ned 29 bře, 2009 6:17 am

...no dovolil bych si tvrdit, že se jedná o výmysly, obzvláště Správa rybářství v Třeboni, viz. velmi zajímavý údaj o délce vozu, který je vytištěn na skříni...To už by se lépe hodil mrazák, který vloni Roco udělalo v akci nákladních vozů DB IV. epochy.
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3263
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Lp / Ibops

Příspěvekod Tax » sob 09 kvě, 2009 9:11 pm

Zaujímalo by ma, ktoré konkrétne nápisy sa u vozov Lp / Ibops používali. Názory sú moc nejednotné, jediné, čo viem je, že mali nápisy Prazdroj, Budvar a Staropramen.

Našli by sa nejaké spesňujúce fotky alebo údaje ? Nerád by som vyprodukoval haluz.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Hekttor » ned 10 kvě, 2009 7:16 am

Konkrétně Staropramen by měl vypadat takto:
Obrázek
Vozidla do MSTS či Trainz také nejsou zaručeným zdrojem podkladů pro modeláře. Prazdroj, Budvar a Staropramen potvrzuji, o Zlatém Bažantu pochybuji.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod milan ferdián » ned 10 kvě, 2009 10:27 am

Kluci s těmi nápisy opatrně,mám pocit,že vše je jen reklama a potištěné chladící vozy jsou jen výmysl a slouží jen k odbytu .Teď se hrabu v archívu a zatím jsem našel jen tyto údaje a snímky.
Model vozu pro přepravu živých ryb Zr 520001 (1:15/Antonín Quadrát)
Ostatní údaje se týkají vozu řady La.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Hekttor » ned 10 kvě, 2009 10:55 am

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Tentokrát se Milane mýlíš. Určitě bych na svůj model nedal něco, co je vycucáno z prstu. Tyhle konkrétní Lp 5 (typ EKB2 Wagonbau Dessau) skutečně měly tři provedení barevných reklamních nápisů, podklady jsou z Maruny - Kotnauera. Je pravda, že si je stejně mnozí tvůrci modelů, včetně těch 3D, přizpůsobují k obrazu svému.
Ty věci z Tvého archívu, jak píšeš, by mě dost zajímaly....
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Tax » ned 10 kvě, 2009 12:12 pm

Hekttor píše:...Vozidla do MSTS či Trainz také nejsou zaručeným zdrojem podkladů pro modeláře. Prazdroj, Budvar a Staropramen potvrzuji, o Zlatém Bažantu pochybuji.

Dikes za názor. Ono ten model Staropramen a fotka skutočného vagónu si navzájom v detailoch odporujú.
Tie modely pre MSTS robím ja, takže budú také, ako pozbieram podklady. Preto nejaký model H0 alebo TT pre mňa nie je smerodatný, ten býva často prikrášlený či výrobcom, či už veľkým, alebo aj malosériovým, často sa reklamy malovali aj na nevhodný model - viz pivné reklamy na voze L/Icoqs ... Smerodatné sú dobové fotografie.
Čo sa týka podkladov pre osobné vagóny, tam sa mi veľmi dobre spolupracovalo s p. Ing. Ivo Mahelom, ovšem na kopu vecí, ako napr. staršie motorové vozy a nákladné vagóny je žalostne málo dôveryhodných dokumentov a poväčšine ak aj niekto má, ťažko sa to z neho doluje. O to si viac cením spolupráce s ľuďmi, ktorí sú ochotní podeliť sa o svoje často unikátne dokumenty. Spomedzi tých ochotných patrí moje poďakovanie najmä už spomínanému p. Mahelovi, ale aj J. a Vl. Bekovi, p. Kratochvílovi, Z. Michlovi, p. Cekulovi a kolegom - modelárom, ktorí sa venujú aj MSTS.
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod milan ferdián » ned 10 kvě, 2009 12:43 pm

Jiří,o to mi nejde,jestli mám pravdu :wink: .Je mi jasné,že máte k dispozici lepší podklady než já.Dovolím si zde jen otisknout jen některé články a snímky z ex časopisu ŽELEZNICE,kde se zde o tom psalo.Všimněte si u předposledního obrázku vozu Lp napravo, od Bořivoje Gryce.

ObrázekObrázekObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Hekttor » ned 10 kvě, 2009 12:56 pm

Tak to je fajn a osobně mě to těší, Taxi, že si s tím lámete hlavu a snažíte se odpovědně sehnat podklady :-) .
Já to Milane myslel tak, že obecně vzato se dá pochopit podezření, že ty pomalované chlaďáky nejsou reálné, ale v tomto případě tomu tak není. Drtivá většina nabízených "piváků" v obchodech totiž buď je použití správného popisu na nesprávném voze, nebo použití nesprávného popisu na správném (pivním) voze, nebo obojí dohromady. Věrohodné (modelové) dřevěné piváky se dají sehnat v TT u DK - Model, v H0 BV - Model. No a správný pivní "plecháč" v TT už taky existuje - dovolil bych si, z vlastní zahrádky :-)
http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m=1&act=katt&kat=2&kod=12073
Zatím foto prototypu a zatím Staropramen, další dva popisy (viz. výše), následují.
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Příspěvekod VoVo » ned 10 kvě, 2009 6:18 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 4:45 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod radeksindy » ned 10 kvě, 2009 7:20 pm

U nově dodaných vozů Lp (voz.sk. 25) platí to, co je napsáno v Železničním modelářství IV, tedy Staropramen, Budvar a Plzen + bezreklamní varianta. Model B.Gryce nese reklamu Skuhrovského pivovaru, což je pivovar nacházející se na kolejišti KŽM Brno :-)

U starších vozů byly reklamních verzí desítky variant. V H0 vyrábí model BV-model a o jeho kvalitě by se daly vést dlouhé diskuze. Záleželo by hodně na tom co od něho očekáváte. Většina nápisových variant je bohužel špatná.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Jarda H. » ned 10 kvě, 2009 7:36 pm

VoVo píše:Jak dlouho vydržely vozy Ibops v provozu někdo prosím nevíte?


Dovolím si tipnout, že část vozů až do 90.let :wink: neboť na parostroji se lze dočíst :

1) vozy Lp přeznačeny v r.1968 na Ibops a Ibopqs (s elektr.kabelem)
2) v roce 1982 mají vozy (nový) jiný interval
3) parostroj uvádí : " .... docházelo u dvounápravových chladících vozů k odebírání průběžného kabelu elektr. topení, průběžného potrubí parního topení a dalším úpravám. V roce 1994 byly stanoveny pravidla přeznačení takto upravených vozů: vozy Ibopqs 805 9 na Ibops 806 05, ....!

Takže minimálně Ibopqs se devadesátých let dožily !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Tax » ned 10 kvě, 2009 8:22 pm

Jarda H. píše: ... 3) parostroj uvádí : " .... docházelo u dvounápravových chladících vozů k odebírání průběžného kabelu elektr. topení, průběžného potrubí parního topení a dalším úpravám. V roce 1994 byly stanoveny pravidla přeznačení takto upravených vozů: vozy Ibopqs 805 9 na Ibops 806 05, ...


To, že boli stanovené pravidlá na preznačenie pre vozy Ibops ešte neznamená, že nejaké boli ešte v "činnej službe". U ČSD bol pomerne bežný jav, že sa administratívne stanovilo nové značenie, hoci už v prakticky nebolo na čo - napr. M131.1 na 801 :D

Ináč ďakujem všetkým zúčastneným za pomoc :wink:
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Tax » pon 11 kvě, 2009 11:31 pm

Takto nejako som sa s tým spolu s kolegom vysporiadal:

Obrázek

Tak mi napadá, mali aj vozy L a La nejaké reklamné nápisy ? Laz mal na bočnici nápis Československé mrazírny s ľadovým medveďom, ale nikde som nevidel vozy L a La s nejakými nápismi okrem nejasného nápisu Československý průmysl masný Praha na voze L. Jedine čo sa vyskytuje u výrobcov modelovej železnice, ale to je pravdepodobe naozaj len z reklamých dôvodov na zvýšenie predajnosti modelu :?

PS: Ďakujem Hekttorovi aj p. Ferdiánovi za pomoc.
Uživatelský avatar
Tax
 
Příspěvky: 191
Registrován: sob 12 led, 2008 12:16 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Hekttor » úte 12 kvě, 2009 11:24 am

Nooo, tyhle už vypadají mnohem líp :-)
Hekttor
 
Příspěvky: 340
Registrován: pon 30 dub, 2007 4:37 pm
Bydliště: Havířov

Další

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků