Railjet ČD

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Railjet ČD

Příspěvekod kpt.Budha » pon 20 říj, 2025 7:15 pm

Já jsem návod četl, ale nějak jsem to z toho nepochopil - "poškození náprav a DG krytů", pod tím jsem si nedokázal nic představit. Ale moc děkuji za varování a všechny rady, začínám aspoň trochu tušit.
kpt.Budha
 
Příspěvky: 28
Registrován: pát 08 led, 2021 8:54 pm

Re: Railjet ČD

Příspěvekod Zlámalík » pon 20 říj, 2025 7:22 pm

No to je otázka co tím myslí, DG-kryt je Drehgestell-blende, tedy asi maska podvozku. Podle toho by to vypadalo, že se někde vyzkratuje napětí a přes hroty náprav přenese proud, který tu masku roztaví... :D
Každopádně obecně platí, že model pro analog se nesmí dávat na koleje s DCC. Jednak je tam obvykle vyšší napětí, jednak je střídavé. Odejít můžou různé LED, v mašině motor atd.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2814
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Railjet ČD

Příspěvekod kpt.Budha » pon 20 říj, 2025 7:43 pm

Mě nějak nenapadlo, že když se vlastně jedná o vagóny, tak může být s digitálem také problém.
kpt.Budha
 
Příspěvky: 28
Registrován: pát 08 led, 2021 8:54 pm

Re: Railjet ČD

Příspěvekod fulda » úte 21 říj, 2025 7:05 am

kpt.Budha píše:Mě nějak nenapadlo, že když se vlastně jedná o vagóny, tak může být s digitálem také problém.

Moc nesleduji tohle téma, ale pro některé vagóny se dají použít vhodné analogové propojky. Ale pochopitelně je to celkem statické řešení.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5202
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Railjet ČD

Příspěvekod Michal Dalecký » úte 21 říj, 2025 7:45 am

V tomto případě připomínám rok - dva starou anabázi kdy se řídicí vozy stahovaly z trhu protože v DCC s analogovou propojkou "hořely a tavily se". Takže pro DCC 100% určitě dekodér do řídícího vozu na stejné adrese jako lokomotiva a čelní osvětlení se přepíná podle směru.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1869
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Railjet ČD

Příspěvekod Rudolf » úte 21 říj, 2025 9:49 am

Michal Dalecký píše:V tomto případě připomínám rok - dva starou anabázi kdy se řídicí vozy stahovaly z trhu protože v DCC s analogovou propojkou "hořely a tavily se". Takže pro DCC 100% určitě dekodér do řídícího vozu na stejné adrese jako lokomotiva a čelní osvětlení se přepíná podle směru.


Tam byl problém v tom, že analogová propojka měla na sobě kondenzátor připojený přímo paralelně ke kolejím. Pokud se vyjmul, fungovalo to normálně (jako na analogu).

Ruda
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 983
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Railjet ČD

Příspěvekod fulda » úte 21 říj, 2025 10:47 am

Čili to byla spíš "nevhodná" analogová propojka. Což je v rozporu s tím co jsem napsal.

U druhého dekodéru je trochu mrzuté, že přepínání směru není úplně synchronní. Zejména pokud člověk používá nějaké rozjezdové a dobržďovací křivky.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5202
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Railjet ČD

Příspěvekod Aleson » úte 21 říj, 2025 3:15 pm

Hm. Pokud jde o přepínání světel (tedy funkčního dekodéru v řídícím voze současně s dekodérem pro ovládání hnacího vozidla se stejnou adresou, tak rozjezdové křivky s těmi světly nemají nic společného. Pokud nebudou světla záměrně naprogramována např. pro zapínání se zpožděním, budou reagovat na změnu směru prakticky okamžitě.
Aleson
 
Příspěvky: 453
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Railjet ČD

Příspěvekod Rudolf » úte 21 říj, 2025 5:04 pm

Rudolf píše:
Michal Dalecký píše:V tomto případě připomínám rok - dva starou anabázi kdy se řídicí vozy stahovaly z trhu protože v DCC s analogovou propojkou "hořely a tavily se". Takže pro DCC 100% určitě dekodér do řídícího vozu na stejné adrese jako lokomotiva a čelní osvětlení se přepíná podle směru.


Tam byl problém v tom, že analogová propojka měla na sobě kondenzátor připojený přímo paralelně ke kolejím. Pokud se vyjmul, fungovalo to normálně (jako na analogu).

Ruda


Pardon, možná jsme mlžil, tohle se týkalo přípojných vozů k M 152.0 Roco.

Rua
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 983
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Předchozí

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník