Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod marian_r » čtv 02 říj, 2025 9:20 am

312-8500.jpg
marian_r
 
Příspěvky: 466
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » čtv 02 říj, 2025 12:30 pm

Střelec píše:Nebyly by nějaké informace a obrázky k lokomotivám řady 312.9?


Takže:
Jediná lokomotiva řady 312.9 ČSD byla vyrobena v r. 1924 v lokomotivce ČKD jako tovární typ 59, Cm2t, výrobní číslo 942, výr. číslo kotle 2651, na objednávku Ministerstva národní obrany pro normálně rozchodné vojenské vlečky. Zákazníkovi byla dodána v září 1924. U železničního pluku v Pardubicích dostala číslo 312.001, změněné v dubnu 1938 na 312.901. ČSD ji odkoupily od ČSLA v listopadu 1965 pro topírenský posun v LD Nymburk. ČSD na ní provedly úpravy podle svých zvyklostí (výměna baňatého komína za hladký s jiskrojemem v dýmnici, nesací napáječe pod budkou místo sacích v budce, trubkové nárazníky, samočinná a přímočinná tlaková brzda Westinghouse s brzdičem Škoda N/O, hlavní vzduchojem pod dýmnicí, plnicí kapsa na uhlí na zadní stěně budky). Lok. byla vyřazena v listopadu 1969.

Typový výkres:
312_901.jpg

Tovární snímek ČKD:
312_9.jpg
Naposledy upravil hank dne čtv 02 říj, 2025 12:45 pm, celkově upraveno 3
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6786
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » čtv 02 říj, 2025 12:39 pm

Ještě tu mám provozní snímky lok. 312.901 ČSD v LD Nymburk z atlasů parních lokomotiv.

312_9_2.jpg


312_9_3.jpg


312_9_4.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6786
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Střelec » pát 03 říj, 2025 4:34 am

Díky! Takže solitér. Fotka v kalendáři je datovaná 1967 v Nymburce, vedle stojí 434.2320 a ještě kus vedle patrně Všudybylka (jsou vidět jen dvě kola a kus kotle).
Zajímavé je, že 312.9 po úpravách má zřejmě dva uhláky - jeden jako hrb na boudě a druhý nastavovaný na levé "vaně" před ní (pokud nejde jen o zvednuté víko nějakého úložného prostoru, ale tomu neodpovídá šikmé nýtování na boku). Rovný komín je dost krátký, což nevypadá moc esteticky, zaplechovaný válec na plošině před kotlem bude asi od brzdy (při pucování dýmnice z něj byli asi opravdu nadšení :evil: ). Tak nějak si říkám, že by to byl zajímavý freelance model na pojezdu Br80, ale zaručeně by vycházel moc velký.
Střelec
 
Příspěvky: 1895
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » pát 03 říj, 2025 8:25 am

Ano, zásoba uhlí byla skutečně rozdělena do dvou částí. O tom "válci" nad čelníkem jsem se už zmínil, to je hlavní vzduchojem tlakové brzdy.

Přestavba z BR 80 DRG nepřichází v úvahu. Hlavní rozměry jsou (v mm, v pořadí) délka - rozvor - průměr kol u 312.901 8200 - 2x1250 - 850, u BR 80 9670 - 2x1600 - 1100.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6786
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod jafobe » ned 05 říj, 2025 9:13 pm

Neměl by prosím někdo starší plány ke stanici Dolní Bousov? Jedná se mi hlavně o kusé koleje na Sobotecko Kopidlnském zhlaví jejichz část tam je dodmes na straně Kopidlnské tratě. zarostlá v trávě vedle zhlaví a jeden průjezdný profil koliduje s nově postavenou budovou zabezpečovacího zařízení, a u nichž se jedna jeví že vedla dál mimo prostor nádraží. Zaůstěné byli přes společnou vyhybku do manipulační koleje před VB, a rozvětvovali se zhruba v místě odkud je požízena tato fotka..

Dolní Bousov.jpg


Předem děkuji za jakékoli info.
Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 747
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Adam96 » úte 11 lis, 2025 10:01 pm

Dám sem dotaz, který snad nebude úplně od věci a kdekdo by mohl vědět - Odkdy přesně se v V. epoše začaly používat pro název stanice modré cedule s bílým písmem?
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 525
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » stř 12 lis, 2025 12:13 am

jafobe píše:Neměl by prosím někdo starší plány ke stanici Dolní Bousov?


Bohužel nedatováno:

dol_bousov.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6786
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Martin1980 » stř 19 lis, 2025 1:03 pm

Je tu někdo znalejší, kdo by věděl o jaký typ výtahu jde?
Sháním spíš fotografii z lepšího úhlu pohledu. Popřípadě plánek.
Výtah se nacházel ve strojové stanici Kyjov.
Předem díky za jakékoliv informace.
Přílohy
kyjov.jpg
Martin1980
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 08 říj, 2025 6:23 am

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod jafobe » stř 19 lis, 2025 4:08 pm

hank píše:
jafobe píše:Neměl by prosím někdo starší plány ke stanici Dolní Bousov?


Bohužel nedatováno:

dol_bousov.jpg


Moc děkuji.

Jaromír
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 747
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » stř 19 lis, 2025 4:25 pm

Adam96 píše:Dám sem dotaz, který snad nebude úplně od věci a kdekdo by mohl vědět - Odkdy přesně se v V. epoše začaly používat pro název stanice modré cedule s bílým písmem?


Označení stanic a zastávek v epochách V a VI upravuje norma TNŽ 73 6390, která poprvé vyšla 22. dubna 1994. Její aktuální znění platí od 10. dubna 2018.

Na webu SŽ je sice dostupné platné znění normy zde
https://www.spravazeleznic.cz/documents ... 180410.pdf
ale bez příloh... Nicméně lze z toho získat tuto základní info:
3.3.1 Písmena jsou psaná výhradně fontem ARIAL Bold, shodně malá i velká abeceda. Použití hůlkového písma není povoleno.
3.3.2 Písmena velké abecedy bez diakritických znamének v základním provedení jsou vysoká 360 mm, ve zmenšeném provedení jsou 140 mm. Uvedený rozměr určuje výšku nejvyššího písmene daného fontu bez diakritiky obsaženého v příslušném nápisu.
Na webu SŽ je nicméně ještě jedna praktická pomůcka, a to grafický manuál:
https://www.spravazeleznic.cz/stavby-za ... ke-stazeni

OT: Ještě předtím platila ON 73 6390 z r. 1975. Její znění sice nejsem schopen na netu dohledat, ale trochu snad pomůže třeba toto:
https://ys-common.s3.eu-central-1.amazo ... 2912de.pdf
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6786
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod hank » stř 19 lis, 2025 4:46 pm

Martin1980 píše:Je tu někdo znalejší, kdo by věděl o jaký typ výtahu jde?
Sháním spíš fotografii z lepšího úhlu pohledu. Popřípadě plánek.
Výtah se nacházel ve strojové stanici Kyjov.
Předem díky za jakékoliv informace.


To vypadá na nějakou samo-domo úpravu na principu šikmého výtahu Abert.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6786
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod milan ferdián » stř 19 lis, 2025 5:48 pm

hank píše:
Adam96 píše:Dám sem dotaz, který snad nebude úplně od věci a kdekdo by mohl vědět - Odkdy přesně se v V. epoše začaly používat pro název stanice modré cedule s bílým písmem?


Označení stanic a zastávek v epochách V a VI upravuje norma TNŽ 73 6390, která poprvé vyšla 22. dubna 1994. Její aktuální znění platí od 10. dubna 2018.

Na webu SŽ je sice dostupné platné znění normy zde
https://www.spravazeleznic.cz/documents ... 180410.pdf
ale bez příloh... Nicméně lze z toho získat tuto základní info:
3.3.1 Písmena jsou psaná výhradně fontem ARIAL Bold, shodně malá i velká abeceda. Použití hůlkového písma není povoleno.
3.3.2 Písmena velké abecedy bez diakritických znamének v základním provedení jsou vysoká 360 mm, ve zmenšeném provedení jsou 140 mm. Uvedený rozměr určuje výšku nejvyššího písmene daného fontu bez diakritiky obsaženého v příslušném nápisu.
Na webu SŽ je nicméně ještě jedna praktická pomůcka, a to grafický manuál:
https://www.spravazeleznic.cz/stavby-za ... ke-stazeni

OT: Ještě předtím platila ON 73 6390 z r. 1975. Její znění sice nejsem schopen na netu dohledat, ale trochu snad pomůže třeba toto:
https://ys-common.s3.eu-central-1.amazo ... 2912de.pdf

TNŽ 73 6390
Přílohy
TNŽ - kopie.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 12164
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Požadavky na podklady - fotky, plány, ...

Příspěvekod Martin1980 » čtv 20 lis, 2025 5:40 am

hank píše:
Martin1980 píše:Je tu někdo znalejší, kdo by věděl o jaký typ výtahu jde?
Sháním spíš fotografii z lepšího úhlu pohledu. Popřípadě plánek.
Výtah se nacházel ve strojové stanici Kyjov.
Předem díky za jakékoliv informace.


To vypadá na nějakou samo-domo úpravu na principu šikmého výtahu Abert.


Nejdřív jsem si myslel že je to nějaká očesaná verze Teudloffova výtahu. Rád bych použil ji jako předlohu do kolejiště.
Ještě zvažuji i typ Abert. Zkrátka použít něco, co má málo kdo v kolejišti.
Martin1980
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 08 říj, 2025 6:23 am

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník