Mě to trochu leželo v hlavě už od začátku a zkusil jsem zkreslit jeden nápad. Teď přijde od Rimoda výzva - to skoro vypadá jako bychom se domluvili. Ale není to tak.
Byl bych ho zveřejnil už včera, ale ještě jsem dopisoval legendu. V noci se mi to povedlo, tak sem s ní.
Kostelec4. epocha
Velikost: H0, kolejivo Tillig Elite / Pilz
Rozměry: 3,25/1,5m – tvar UKolejiště bylo navrženo především pro příznivce posunu ve stanici. Kostelecká stanice je skutečným středobodem celého dění. Je zde vytvořený menší nákladový obvod a malá strojová stanice (depo). Zbytek kolejiště provozně doplňuje stanici v podobě trati klesající do skrytého nádraží (SN) a lokálky do koncové stanice Bíloves.
Ve skryté části se počítá se „šuplíkovým SN“. Samozřejmě je možné nahradit šuplík klasickým SN, ale šuplík umožní výrazně prodloužit užitečné délky odstavných kolejí na úkor zhlaví. Šuplík má též podstatně menší nároky na výšku – v případě problémů není nutno dosáhnou někam dozadu, stačí si šuple vytáhnout. Kostelec je okresní město kdesi v Sudetech. Je to skutečně centrum celého kraje, kam se lidé sjíždějí do škol, úřadů, samozřejmostí je okresní nemocnice. Ve městě je i několik průmyslových podniků, ale jde spíš o menší textilní podniky, strojírenský podnik a papírnu. Ovšem jedná se menší podniky, z nichž žádný nemá vlastní vlečku. Vzhledem k tomu, že zboží vyvážejí do celé republiky i za hranice, především po železnici, velmi výrazně využívají k nakládce zboží prostory místní stanice.
Stanice byla kdysi odbočkou. Neúprosné dějiny, díky kterým se uzavřela státní hranice, ač je za ní oficiálně spřátelená lidová Rzecpospolita, přetnuly bývalou mezinárodní trať kousek za Kostelcem. Takže tu dnes v Kostelci trať končí, ale přece jen něco z puncu bývalé hlavní trati zbylo, tak sem dodnes zajíždějí rychlíky z vnitrozemí.
Okolní krajina je místo, kde se mírné kopečky mění v hory, tomu odpovídají i sklony tratí, které překračují 20%0 u hlavní trati a 30 %0 u lokálky.
Místní trať vycházející z Kostelce dále do hor, byla kdysi odbočkou, které vedla též přes hranici. Zmar trati dokončila armáda, která poblíž hranice zřídila výcvikový prostor, a díky tomu byla lokálka utnuta za Bílovsí. Nicméně i na tomto kousku trati je poměrně hustý provoz. Osobní vlaky zajišťují M152.0 + Baafx. Ve špičkách je k vidění souprava ve složení M152.0+Baafx+M152.0. Mimo špičky jezdí motorák sólo.
Nákladní dopravu vytěžuje především odvoz štěrků z vlečky lomu, zboží pro Bíloves a přilehlé obce a občas ji zpestří nějaký vojenský transport. V případě zájmu je možné doplnit kusou kolej k sýpce nebo ZZN.
Kostelecká Stanice má 4 dopravní koleje č.1-4 . Koleje 1,2, mají dlouhá nástupiště, kolej č. 4 u výpravní budovy má krátké nástupiště pro motorové vlaky z lokálky. Kolej č. 3 slouží pro nákladní vlaky. Na straně výpravní budovy je manipulační kolej č.6 /6A, u které stojí původní skladiště s rampou. Sem se vozí především kusové zboží pro nepravidelné zákazníky. Kusou kolej 6A využívají především uhlíři.
Na druhé straně stanice je novější nákladový obvod, kterému dominuje velké skladiště s bočními i čelními rampami. U volné skládky na koleji 7B jsou odstaveny vozy Raj/Uacs s cementem, ze kterých se čerpá cement do nákladních aut. Na koleji 7A stojí dvojice kotlových vozů které dovezly LTO. Koleji 5B vede ke skladišti a čelní rampě. U koleje 3B je krátká boční rampa. Jednotlivá místa využívají k nakládce výše zmíněné průmyslové podniky.
Strojová stanice obhospodařuje motoráky M152.0 a přívěsné vozy Baafx. Doma jsou zde i motorové lokomotivy zajišťující staniční zálohu a nákladní dopravu na lokálce.
Obrázek nám zachycuje kolejiště ve chvíli, kdy na 4.k přijel Orchestrion s vlekem z Bílovsi. Na 1.koleji čeká na odjezd Brejlovec s čtyřvozovým rychlíkem. Jen co přestoupí cestující z Motoráku vyrazí do Týniště, kde k rychlíku připojí další vozy, Brejlovce vystřídá Bobina a bude s ním pokračovat do Hradce a Prahy.
Po odjezdu rychlíku, ale bude ve stanici stále čilo. Motorák musí objet, aby měl připravený další vlak do Bílovsi. Tranzistor si dojede do depa doplnit naftu a Pn vlak ze třetí koleje bude rozposunován. Z vozů ve stanici záloha (zatím v remíze) sestaví nový Pn vlak do vnitrozemí.
I v Bílovsi stanici to žije. Posunovači vyskákali z hytláku ( Dsk) a odpojili lokomotivu i vozy. Hektor objede, vozy odstaví na kusou kolej a dojede si na vlečku pro plné sypáky (Sas/ Faccs). Po připojení služebního vozu bude mít připravený Mn vlak zpět do Kostelce. Ten ovšem vyrazí až poté co na první kolej přijede MOs..
Tak tohle bych si klidně postavil a dovedu si představit, že by mě ani provoz neomrzel. Samozřejmě je to pro aktivní modeláře, protože kochání se jízdou kroužící soupravy se tady realizuje obtížně

Až budete mít púřečteno, doplním obrázek, ale předtím Vás musím trochu napnout

Drawing coming soon
