Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » úte 19 srp, 2025 6:50 pm

terén!

vzal jsem si k srdci doporučené postupy a vyzkoušel:
- polystyren, nůž, ubrousek do herkulesu
- duvilax s perlitem
- ostafix NK

a vítězem je:

Duvilax s perlitem. Nasledován Ostafix na boky pro zatmelení děr a přechodů. Ubrousky nebrat, možná by lépe dopadl novinový papír. Ubrousky mají tendenci se různě krabatit. (alespoň u mne)

Na to pak RAL8011. Za mne dobrý.
IMG_0801 (2).jpeg

ubrousky ve stanici nějak zaonačím trávou a cestami.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » úte 19 srp, 2025 7:00 pm

Nu a když už bylo nádraží sestaveno, tak hned přijalo zvláštní výletní vlak německých turistů z DDR vedený BR81, kteří se vraceli z exkurze do Schindlerovy pletárny dámských punčoch v Shoene Linde.
IMG_0792.jpeg

Na třetí koleji pak u skladu vůz Z s nákladem příze pro místní tkalcovskou dílnu.

Aktivní fotograf také zachytil také připravenou soupravu vedenou lokomotivou 413, kterak zásobuje místní výtopnu černým uhlím.
IMG_0793.jpeg


Fotograf si soupravy všimnul už na příjezdu do stanice Herrnwalde, jdouce na procházku na vyhlídku Wolfsberg, kde mu vlak zkřížil cestu na železničním přejezdu. Maje už tehdy moderních technologií, dokázal zachytit tento okamžik "ze vzduchu".
IMG_0803.jpeg


PS: v případě, že by zaujatý divák postřehl, že součástí soupravy jest i služební vůz ČSD, nechť jest zpraven, že výkazy výkonů vozové výpomoci se vyúčtovávají vždy ke konci čtvrtletí v kanceláři v Rumburgu.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » čtv 28 srp, 2025 10:03 am

otázka do skupiny znalců situace na dráze v dvacátých letech dvacátého století:

z předchozího příspěvku: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=15154&p=348202#p348202

... Přejezd dřevěný? nebo jen pískovým mlatem sypaný?
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » čtv 11 zář, 2025 12:41 pm

testuji dál slepé uličky a tak jsem nahnal četu na přímý úsek vyzkoušet podsypat svršek.
IMG_1038 (2).jpeg


není to ono. Jak jdete na štěrk vy?

A ano, rez chybí. bude štětcem.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 127
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Zlámalík » čtv 11 zář, 2025 1:08 pm

Nasypu lžičkou, rozetřu štětečkem (od děcek z výtvarky). Nepřeplnit, na staré koleji štěrk spíš chybí. Poklepem lžičky na kolejnici se štěrk usadí. Můžeš vytvarovat kopečky štěrku po stranách pražců, někdy to tam je vyhrnuté pluhem. Navlhčím z rozprašovače vodou. Zakapu (kapátkem) ředěným Herkulesem (nejčastěji) nebo Balfixem, dříve i Sportakrylem, vše ředím cca 1:1 s vodou a přidám pár kapek saponátu nebo lihu. Jestli kapat doprostřed koleje a nebo po stranách, už uvidíš, jak to bude vzlínat.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2742
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod rawen » čtv 11 zář, 2025 1:47 pm

Tak, tak. V dolní části štěrk evidentně chybí, pata (nového, nezarostlého) štěrkového lože má zhruba trojnásobnou šířku než je rozchod kolejí. Je na to určitě norma a v jedné knize MF kompletně popsaný řez. (Vstal jsem od kompu, Plány kolejišť II, str. 142)

Jinak nejdelší na štěrkování je to umetání štětečkem a v mém případě prolití lepidlem z inj. stříkačky mezi každé pražce (3x, po půl dni).

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1908
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 11 zář, 2025 4:56 pm

Bacha, šitoké kolejové lože je spíš moderní záležitost. Za první republiky se na lokálkách šetřili na tloušťce i šířce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2531
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Zlámalík » čtv 11 zář, 2025 5:33 pm

Výkres svršku je u kolegy Mcx na Parostroji, ale Michal má pravdu, s ohledem na období to bude chtít přizpůsobit.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2742
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod tomkanka » čtv 11 zář, 2025 7:03 pm

rawen píše:...pata (nového, nezarostlého) štěrkového lože má zhruba trojnásobnou šířku než je rozchod kolejí. Je na to určitě norma ...

Těch norem bylo několik, a spousta vedlejších tratí měla ještě výjimku. :wink:
tomkanka
 
Příspěvky: 274
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 11 zář, 2025 8:36 pm

Jojo, výkresy na Parostroji jsou z 60. let. Někde v knížce jsem viděl popis i výkres lokálkového svršku, ale teď při hledání jsem našel jen řez mostem na trati Mladotice- Rakovník. Kóty jsou špatně čitelné, ale tloušťka lože je 0.40, šířka koruny lože asi 1.50
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2531
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod PaMi » čtv 11 zář, 2025 8:41 pm

HonzaV píše:testuji dál slepé uličky a tak jsem nahnal četu na přímý úsek vyzkoušet podsypat svršek.
IMG_1038 (2).jpeg


není to ono. Jak jdete na štěrk vy?

A ano, rez chybí. bude štětcem.


Vezmi trochu štěrku a lepidla do Týnce. Uděláme si po večeři 15 minut a zaštěrkujeme pár centimetrů.
Vezmu kapátko a ten správný štětec.
PaMi
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 510
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Ivan » pát 12 zář, 2025 5:48 am

Já sypu z malé mističky a takhle to vypadá před zásahem štětce. Štěrkování je o trpělivosti.

Jak píšou kluci, dříve se šetřilo, na šíři i tloušťce kolejového lože. Dnes je trend naopak dávat více kvůli snadnější údržbě podbíječky.
Pak se štěrk urovná hráběmi, aby nebyl na šroubech a pražcích. Když je ho moc, tak se shrabe ke středu koleje, ale ideálně by to nemělo být. Na kolejišti jsem takových pár míst naznačil, zejména v místech, kde jsem chtěl něco zamaskovat.

Kapu pipetou, tedy spíše kapátkem co má mnitka na eshopu. Stříkačka a další se mi moc neosvědčili.

Po prolití to občas štěrk vyplaví, tak zase dorovnam štětcem nebo párátkem.
Jojo, je to piplačka.

Ještě doporučuji, pakliže máš v plánu, natřít pražce ještě před štěrkem. Koleje natírám až po štěrkování, včetně šroubů na pražcích a když kousek ujede i na štěrk, tak to vůbec nevadí.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2123
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník