Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » úte 19 srp, 2025 6:50 pm

terén!

vzal jsem si k srdci doporučené postupy a vyzkoušel:
- polystyren, nůž, ubrousek do herkulesu
- duvilax s perlitem
- ostafix NK

a vítězem je:

Duvilax s perlitem. Nasledován Ostafix na boky pro zatmelení děr a přechodů. Ubrousky nebrat, možná by lépe dopadl novinový papír. Ubrousky mají tendenci se různě krabatit. (alespoň u mne)

Na to pak RAL8011. Za mne dobrý.
IMG_0801 (2).jpeg

ubrousky ve stanici nějak zaonačím trávou a cestami.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 129
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » úte 19 srp, 2025 7:00 pm

Nu a když už bylo nádraží sestaveno, tak hned přijalo zvláštní výletní vlak německých turistů z DDR vedený BR81, kteří se vraceli z exkurze do Schindlerovy pletárny dámských punčoch v Shoene Linde.
IMG_0792.jpeg

Na třetí koleji pak u skladu vůz Z s nákladem příze pro místní tkalcovskou dílnu.

Aktivní fotograf také zachytil také připravenou soupravu vedenou lokomotivou 413, kterak zásobuje místní výtopnu černým uhlím.
IMG_0793.jpeg


Fotograf si soupravy všimnul už na příjezdu do stanice Herrnwalde, jdouce na procházku na vyhlídku Wolfsberg, kde mu vlak zkřížil cestu na železničním přejezdu. Maje už tehdy moderních technologií, dokázal zachytit tento okamžik "ze vzduchu".
IMG_0803.jpeg


PS: v případě, že by zaujatý divák postřehl, že součástí soupravy jest i služební vůz ČSD, nechť jest zpraven, že výkazy výkonů vozové výpomoci se vyúčtovávají vždy ke konci čtvrtletí v kanceláři v Rumburgu.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 129
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » čtv 28 srp, 2025 10:03 am

otázka do skupiny znalců situace na dráze v dvacátých letech dvacátého století:

z předchozího příspěvku: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=42&t=15154&p=348202#p348202

... Přejezd dřevěný? nebo jen pískovým mlatem sypaný?
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 129
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod HonzaV » čtv 11 zář, 2025 12:41 pm

testuji dál slepé uličky a tak jsem nahnal četu na přímý úsek vyzkoušet podsypat svršek.
IMG_1038 (2).jpeg


není to ono. Jak jdete na štěrk vy?

A ano, rez chybí. bude štětcem.
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 129
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Zlámalík » čtv 11 zář, 2025 1:08 pm

Nasypu lžičkou, rozetřu štětečkem (od děcek z výtvarky). Nepřeplnit, na staré koleji štěrk spíš chybí. Poklepem lžičky na kolejnici se štěrk usadí. Můžeš vytvarovat kopečky štěrku po stranách pražců, někdy to tam je vyhrnuté pluhem. Navlhčím z rozprašovače vodou. Zakapu (kapátkem) ředěným Herkulesem (nejčastěji) nebo Balfixem, dříve i Sportakrylem, vše ředím cca 1:1 s vodou a přidám pár kapek saponátu nebo lihu. Jestli kapat doprostřed koleje a nebo po stranách, už uvidíš, jak to bude vzlínat.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2778
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod rawen » čtv 11 zář, 2025 1:47 pm

Tak, tak. V dolní části štěrk evidentně chybí, pata (nového, nezarostlého) štěrkového lože má zhruba trojnásobnou šířku než je rozchod kolejí. Je na to určitě norma a v jedné knize MF kompletně popsaný řez. (Vstal jsem od kompu, Plány kolejišť II, str. 142)

Jinak nejdelší na štěrkování je to umetání štětečkem a v mém případě prolití lepidlem z inj. stříkačky mezi každé pražce (3x, po půl dni).

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1910
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 11 zář, 2025 4:56 pm

Bacha, šitoké kolejové lože je spíš moderní záležitost. Za první republiky se na lokálkách šetřili na tloušťce i šířce.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2541
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Zlámalík » čtv 11 zář, 2025 5:33 pm

Výkres svršku je u kolegy Mcx na Parostroji, ale Michal má pravdu, s ohledem na období to bude chtít přizpůsobit.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2778
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod tomkanka » čtv 11 zář, 2025 7:03 pm

rawen píše:...pata (nového, nezarostlého) štěrkového lože má zhruba trojnásobnou šířku než je rozchod kolejí. Je na to určitě norma ...

Těch norem bylo několik, a spousta vedlejších tratí měla ještě výjimku. :wink:
tomkanka
 
Příspěvky: 274
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 11 zář, 2025 8:36 pm

Jojo, výkresy na Parostroji jsou z 60. let. Někde v knížce jsem viděl popis i výkres lokálkového svršku, ale teď při hledání jsem našel jen řez mostem na trati Mladotice- Rakovník. Kóty jsou špatně čitelné, ale tloušťka lože je 0.40, šířka koruny lože asi 1.50
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2541
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod PaMi » čtv 11 zář, 2025 8:41 pm

HonzaV píše:testuji dál slepé uličky a tak jsem nahnal četu na přímý úsek vyzkoušet podsypat svršek.
IMG_1038 (2).jpeg


není to ono. Jak jdete na štěrk vy?

A ano, rez chybí. bude štětcem.


Vezmi trochu štěrku a lepidla do Týnce. Uděláme si po večeři 15 minut a zaštěrkujeme pár centimetrů.
Vezmu kapátko a ten správný štětec.
PaMi
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 510
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Ivan » pát 12 zář, 2025 5:48 am

Já sypu z malé mističky a takhle to vypadá před zásahem štětce. Štěrkování je o trpělivosti.

Jak píšou kluci, dříve se šetřilo, na šíři i tloušťce kolejového lože. Dnes je trend naopak dávat více kvůli snadnější údržbě podbíječky.
Pak se štěrk urovná hráběmi, aby nebyl na šroubech a pražcích. Když je ho moc, tak se shrabe ke středu koleje, ale ideálně by to nemělo být. Na kolejišti jsem takových pár míst naznačil, zejména v místech, kde jsem chtěl něco zamaskovat.

Kapu pipetou, tedy spíše kapátkem co má mnitka na eshopu. Stříkačka a další se mi moc neosvědčili.

Po prolití to občas štěrk vyplaví, tak zase dorovnam štětcem nebo párátkem.
Jojo, je to piplačka.

Ještě doporučuji, pakliže máš v plánu, natřít pražce ještě před štěrkem. Koleje natírám až po štěrkování, včetně šroubů na pražcích a když kousek ujede i na štěrk, tak to vůbec nevadí.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2152
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod petr2023 » pon 15 zář, 2025 7:44 am

Určitě nepatřím k místní elitě, ale dám sem pohled od nováčka. Štěrkování nebaví ani mne a tak jsem též hledal, jak si tuto činost, co nejvíce usnadnit a zkrátit. Výsledekm mého snažení je, že na předbarvené koleje sypu štěrk po stranách a uprostřed, který poté houbičkou strhnu do tvaru a poté štětcem poklepem na koleje. Poté vše proliji IPOU a následně známou emulzí: 1/3 disperze (Herkules), 2/3 voda s trochou Jaru, pomocí lahvičky od ECOLIQUID s integrovaným kapátkem.

Obrázek

Z výše popsaného tedy hlavní rozdíly oproti většině, je, že pro prvotní srovnání používám houbičku a ne štětec. S ním to jde opravdu neskutečně pomalu, takže ten využiji až ve finalizaci a případnému odstranění posledních kamínků z pražců. Lepidlo nenanáším pipetou ani stříkačkou, jelikož je to opět strašně pomalé a navíc se musí stále doplňovat, ale z lahvičky.

Na volné trati se dá tímto postupovat opravdu rychle, až po metrech za hodinu :)
Láska z dětství je silnější než jsem si myslel a tak po 20 letech znovu začínám.
Uživatelský avatar
petr2023
 
Příspěvky: 79
Registrován: úte 16 kvě, 2023 1:40 pm
Bydliště: PRAHA 13

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod jipol57 » pon 15 zář, 2025 8:46 am

Ještě jsem se ke štěrkování nedostal. ale jestli k tomu někdy dojde, tak mám uschované gumové kapátka, od nějakých kapek. Chtěl bych to nabastlit na větší lahvičku. Dobře se s tím dávkovalo.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... BBQcVzYA&s
jipol57
 
Příspěvky: 1439
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Re: Dopravna Panský TT - Herrnwalde k roku 1927

Příspěvekod Pavel-HP » pon 15 zář, 2025 10:23 am

Kapátko máš tak nejvejš na jeden pražec.
A než ti to nakape, tak si můžeš dát kávu.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1154
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník