České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » sob 27 črc, 2024 6:14 pm

Tak třeba pomůže aspoň tohle.
Str_domek_c50_420x297mm.jpg

Str_domek_c50.jpg

(První výkres je zřejmě z nějakého drážního archívu. Autor druhého výkresu je na němu uveden.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6733
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » sob 27 črc, 2024 6:17 pm

Taky na těch stránkách bylo tohle:
Zst_Hevlin_zachodky_A4.jpg
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6733
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Adam96 » pon 29 črc, 2024 6:47 am

Milan, Hank: pánové, oběma vám děkuji :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 524
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Střelec » pon 29 črc, 2024 11:21 am

Hajzlíky z Hevlína dělala Igra a byly si dokonce podobný...
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » pon 29 črc, 2024 1:31 pm

Střelec píše:Hajzlíky z Hevlína dělala Igra a byly si dokonce podobný...


Ostatní pozemní stavby z Hevlína nabízí Bubi model. Na základě vlastní zkušenosti doporučuji vyhnout se jim širokým obloukem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6733
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Zlámalík » pon 29 črc, 2024 9:53 pm

Kubická parabola byl web Ľubomíra Beňáka z klubu Moduly Brno. Takže by mohl pomoct přímý dotaz: https://www.modulybrno.cz/, případně mail uvedený na uložené stránce v archivu.
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2714
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod Bw_Ig » úte 13 kvě, 2025 4:06 am

Vážení kolegové, chci se zde s vámi podělit o archivní nález.
Jeho rozsah je daleko větší něž podklady pro místní dráhy, přesto jej musím dát sem protože se to dotýká i lokálek. A pro modeláře zabývající se stavbou železničních vozů, nebo tramvají, tak toho je tam dost.
Jedná se o zveřejněnou digitalizovanou sbírku výkresové a technické dokumentace uložené v Technickém muzeu Brno. Když jsem tam byl před 35 lety, tak prý nic nemají, ať neobtěžuji. A to jsem hledal jen Královopolskou strojírnu. A hle, po 35 letech to digitalizovaly a co tam toho je.
Zde odkaz, na jednu tématickou stránku:
https://sbirkytmb.museion.cz/?kolekce=150600786
A co se tam dá najít - u sekce železniční výkresy, je tam třeba kompletní sbírka normálií vodáren kategorie M od kkStB - to už jsem v tématu místních drah. Pak výkresy vozů nákladních i cisternových produkce Královopolská, Györ i Simmering (sice toho moc není, ale to málo stačí). I výkresy výstavních pavilónů na Světové výstavě v Paříži a Miláně, kde byla přítomna Královopolská i Simmering, včetně rozmístění vozidel. Též vozové a lokomotivní točny. Zařízení a budovy železničních dílen a vodáren. Pokud zadáte i jiný pojem - tramvaj - tak je tam kompletní sbírka všech typů a druhů tramvají, ale ne z Brna, jsou to tramvaje v Praze.
V neželezniční sekci technické a konstrukční výkresy parních kotlů a parních strojů převažují výkresy Královopolské (od roku 1892), strojírny Brand-Lhuillier, atd. Z produkce Královopolské strojírny to jsou výkresy celých zařízení ropných rafinérií co se vyráběly pro Rumunsko. Atd.
No kdo chce tak tam dost najde. Vyhledávání už nechám na Vás.
A výkresy jsou ke stažení v dost dobré kvalitě. Až na rastr Technické muzeum Brno. No někomu by to mohlo vadit, ale... je to jen studijní materiál. Tak to stačí.
Děkuji za pozornost.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 237
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » úte 13 kvě, 2025 5:38 am

Bw_Ig: Díky.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6733
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod kokr » stř 03 zář, 2025 8:48 pm

Prosím víte číselné označení vozů, které se pohybovaly za první republiky na trati do Starého města pod Sněžníkem? Dělám stanici Štíty a odhaduji, že se tam někdy mohli podívat. Jde mi o předlohu na nové modely od Pojezdy PG, kdy bych rád znal konkrétní čísla vozů lehké stavby BCl a Cl r.v. 1904/05. Předem děkuji.
Přílohy
výřez z pohledu Staré město.jpg
Výřez z pohledu
kokr
 
Příspěvky: 90
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:41 am

Re: České a moravskoslezské lokálky 1895-1910

Příspěvekod hank » stř 03 zář, 2025 10:53 pm

kokr píše:Prosím víte číselné označení vozů, které se pohybovaly za první republiky na trati do Starého Města pod Sněžníkem? Dělám stanici Štíty a odhaduji, že se tam někdy mohli podívat.


Za I. republiky nejspíš nemohly.

Vozy z prvního přídělu dostaly v r. 1925 u ČSD následující čísla:
Hytlák - DFl 6-9068.
BCl byl ještě před r. 1925 degradován na Cl, takže v r. 1925 byly oba staroměstské vozy vedeny jako Cl a přečíslovány na Cl 4-5956 a 4-5968. V r. 1933 byly převedeny mezi přípojné vozy pro motorovou trakci (což zřejmě souviselo se zahájením zkušebního provozu M 122.009 v r. 1934) a přeznačeny na Clm 4-5822 a 4-5825. Úpravy pro motorový provoz spočívaly obvykle v odstranění parního topení, sací brzdy a olejového/plynového osvětlení, dosazení kompletní výstroje tlakové brzdy, kamen na tuhá paliva a elektrického osvětlení. Kolik toho však najezdily, není úplně jasné; v polovině 30. let byla pořízena na mostě přes Krupou tato fotografie:
most_krupa.jpg

(Nekvalita kopie snímku je způsobena nekvalitní předlohou.)

Do Štítů 4okeňáky - aspoň pokud vím - nikdy nejezdily.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6733
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník