Otázky z železniční historie ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod milan ferdián » pát 08 srp, 2025 6:18 am

hank píše:Na internetu jsem narazil na tvrzení, že nákladní motorové vozy M 140.1 se kromě rozvážení denního tisku používaly i ke svozu mléka. Je to nějak spolehlivě doloženo?


Byly používány jen pro rozvoz tisku. Zdroj: Železniční motorové vozy z TATRY Kopřivnice/Hynek Palát/Albatros media/2017/
-m-
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12147
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Bw_Ig » pon 18 srp, 2025 5:53 pm

Ad. Železniční motorové vozy z TATRY Kopřivnice/Hynek Palát/Albatros media/2017/
- to ale není příliš odborná literatura založená na studiu archivních zdrojů.
Pravda se ukrývá ve spisech MŽ a MD. A jsou tam i ty konve s mlékem.
Bw_Ig
 
Příspěvky: 237
Registrován: pát 01 led, 2016 6:10 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Petr S. » pon 18 srp, 2025 6:55 pm

Mléko byla specialita pro M 134.0 Škoda - neoficiálně první hybridní vozidlo na ČSD . Atlas lokomotiv 2 " Mlíkaře " vynechal , ale Železniční modelářství IV - Kotnauer Maruna , popisuje na stranách 148 až 163 stručnou historii + foto + výrobní dokumentaci pro model v H0 .
Petr S.
 
Příspěvky: 561
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod jipol57 » úte 19 srp, 2025 8:14 am

Asi nesu dříví do lesa, ale kdyby náhodou...
V jednom dobovém dokumentu je zachycený nákladní vagon Z v době protektorátu. Označení BMB-ČMD. Nebylo to dlouhé období. Takhle to vypadalo.
CMD.jpg
jipol57
 
Příspěvky: 1422
Registrován: pát 06 dub, 2018 5:18 pm

Předchozí

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků