Mcx píše:Dovi píše:A dokonce i u slovenského ze VI. epochy s datem revize 17.12.2022...
No navíc podle fotky je tam popis 59V, problém je v tom, že nikdy 59V pod Ds/Daa/Daa-k nebyla ... protože to technicky nejde - poněkud jiné rozměry pro vedení dvojkolí. Kdyby to šlo, měly by to již dávno všechny tyto služebáky, protože opravovat 45V ... to je opruz.
Přitom hned o kousek níž (dole na ložiskových skříních) to mají označeno
45V:

- uložení_45V_ČSD.jpg (15.81 KiB) Zobrazeno 608 krát
Jak k těmto rozporným nápisům (současně jak
45V, tak i
59V) u Roco přišli, čert ví.
Ale zřejmě jim k tomu musel někdo dát nějaký "věrohodný" podnět (ideálně asi fotku nebo video)... (?)
Díval jsem se proto znovu na všechny 3 modely - a ty nápisy
(59V) má jenom slovenský vůz.
Na československém ani na českém nejsou.
Že by se někdo na Slovensku zaobíral myšlenkou na náhradu původního uložení (45V za 59V ?), už to tak rovnou nechal v dílně i označit na bočnicích a na nosnících, a teprve až pak by se zjistilo a rozhodlo, že je to marná snaha?
Nebo se nabízí ještě další možné vysvětlení této záhady:
Technicky vzato, ono vlastně to horní označení není
59V, ale ozávorkované
(59V) - a ty závorky by při troše dobré vůle mohly znamenat skoro cokoliv. Třeba vzájemnou podobnost průběžné údržby, např. s ohledem na četnost kontrol, na předepsaný typ a množství maziva apod.
___
Jinak ještě info pro případné zájemce, jak zde byl před časem dotaz a povzdech u ČSD služebáku ohledně
vyznačení Severozápadní dráhy (období trvající čtvrt století - od roku 1963 až skoro do konce 80. let)..
Tady jsou když tak všechny tři vozy plus jejich domovské stanice a případně i vozová depa:
Ds-k 940 7024-9
ČSD (Roco 6200141) domovská stanice: Jičín
depo: Hradec Králové
Daa-k 940 8004-0
ČD (Roco 6200142)
domovská stanice: CHRUDIM M.
depo: ČESKÁ TŘEBOVÁ
Daa-k 93-04 016-0
SK - ZSSKC (Roco 6200177) domovská stanice: LEVICE
(bez depa)