Přeznačení loko z DR na CSD

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod HonzaV » pon 14 dub, 2025 9:03 am

Děkuji vám pánové za odpovědi, které nutí k sebezamyšlení.

Přechod od nováčka k začátečníkovi není nikdy jednoduchý. Omlouvám se vám všem za naivní otázky. Možná jste je zde již několikrát odpověděli. Nevím. Neb často nevím, jak se mám zeptat a co hledat. Asi to tak mají všichni nováčci. Omlouvám se. Je to moje chyba.

Děkuji Colonel32 za odpovědi, které mi pomáhají srovnat myšlenky a posouvají mne.
Nejblíže bylo B - vídám více modelů DR než CSD, v Sudetech docházelo k převzetí DR strojů, a tak to byla první myšlenka, která mne napadla a vedla k založení tohoto vlákna.
a vyhrává asi E - nemám zatím dostatečný rozhled, tedy zřejmě neumím najít, co nevím, že hledám. Děkuji, podívám se po těchto modelech. Myslím, že tímto toto téma můžeme uzavřít.
A - přestavbu BTTB modelů jsem již zavrhnul. Na začátku, během objevení tohoto fóra jsem si myslel, že BTTB na U profilech oživím. Kontakt s realitou a kvalitou provedení současných modelů mne z této iluze probudil. BTTB zůstanou jako vzpomínka na dětství ve vitríně.


PS: Pokusím se polepšit a nepokládat začátečnické otázky, ale na nějakou větší změnu jsem už také asi starý. Děkuji
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Colonel32 » pon 14 dub, 2025 10:13 am

Ještě navážu na Hanka a jeho konstatování, že z lokomotiv BTTB připadá v úvahu pro přestavbu v podstatě jen BR86 -> 455.2

HekTTor nabízí konverzní sadu:

https://hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m ... &kod=12051

dvoustupňový kompresor:

https://hekttor.biz/index.php?lng=CZE&m ... &kod=12031

pak je tam ještě sada doplňků

https://www.hekttor.biz/index.php?lng=C ... &kod=12078

ale u té je uvedeno, že aktuálně není dostupná. Nevím proč, muselo by se ověřit. Také je tam několik odkazů, i když ne všechny jsou funkční.

Pokud má smysl něco konvertovat, myslím si, že je vhodné začít u BR86 BTTB primárně proto, aby se to člověk naučil na něčem levnějším, protože je pravděpodobné, že člověku, který něco dělá poprvé, se to úplně nepovede.
Naposledy upravil Colonel32 dne pon 14 dub, 2025 7:07 pm, celkově upraveno 1
Colonel32
 
Příspěvky: 992
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Ivan » pon 14 dub, 2025 10:35 am

HonzoV, když cituješ moji odpověď, která se ti nelíbila, mám ještě malý komentář. Cílem mého příspěvku opravdu nebylo tě urazit či odradit, ale rozhoupat k vlastnímu pátrání. Vím, že se tu nehledá snadno a i já, když jsem se sem cca před 10ti lety zaregistroval, jsem měl stejný problém. Začátek je těžký a trvá, ale bez vstřebání nějakých základů to moc nejde.
Myslím si, že se orientovat začínáš. Taky jsem měl na začátku trochu BTTB, dvě páry na aukro dokoupil a zjistil jsem, že v porovnání s dnešní produkcí neudělají zdaleka tolik radosti, ale spíš trápení.
Více psát nebudu, kolegové to rozebrali dopodrobna.

Co se týče kořistních loko, tak je tu hodně příspěvků od hanka k různým řadám, na hledání však teď bohužel čas nemám.

Rád sleduji toto viewtopic.php?f=42&t=12897&hilit=DRG
Třeba najdeš inspiraci, která tě bude zajímat.

Mimochodem, stavbu Pánského sleduji a držím palce, věřím, že to bude pěkné kolejiště.
TTmini Jizerka III/IV ep. (1.3m2, DR5000, Z21 a MM) ... hlavně že mne to baví!
Uživatelský avatar
Ivan
 
Příspěvky: 2073
Registrován: ned 06 říj, 2013 8:06 am
Bydliště: Praha

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Petr Barchánek » stř 16 dub, 2025 8:37 am

Jestli chceš mít "Loko BTTB, přeznačenou na ČSD v roce 1927 na lokálce v Panském", tak je to tolik podminek najednou, že je tam nulový průnik.


BTTB/Zeuke stavěli mašiny výrazně mladší, BR 81 byly stavěné těsně před válkou a po válce zůstaly všechny u DB v depu Paderborn. BR 86 je taky výrazně mladší, BR 35 je s rokem výroby 1958 jedna z nejmladších parních mašin v Evropě. Starší mašiny se k nám vůbec nedostaly (BR 92) nebo sice dostaly ale až po válce (BR 56). BR 01 u nás nebyly, jsou z konce třicátých let a na lokálku přes Panský by se nikdy nepodívaly kvůli přechodnosti.


Pokud jsi ochotný trochu snížit požadavky, nebo pokud jsi ochotný přiložit ruku k dílu (a manuálně zručný jsi, to je vidět na příspěvcích ze stavby kolejiště), tak se nabízí následující možnosti.

1. BR 94.5. / 537.0505 výrobce Kuehn byla u ČSD až po II. válce, dá se koupit, např., v Pragomodelu jí mají skladem. Jezdí hezky , vypadá hezky, na Panské nejezdila, dáš na koleje jezdíš, nic neřešíš, ale není to rok 1927 a už vůbec ne Panský.
2. BR 55 (G7.1)/ 413.0 výrobce Piko byla u ČSD už od roku 1918, dá se stále koupit, v Pragomodelu jí mají skladem, jezdí hezky, vypadá hezky, na Panské ale nejezdila, nicméně doneseš z obchodu,dáš na koleje a jezdíš, je to rok 1927, ale ne na Panským.
3. Z Lokomotivy BR 35 vezmeš kastli, z lokomotivy BR 56 vezmeš pojezd tendru a u pana Šafránka si koupíš 3D tisk karoserie 365.0 s tendrem, vezmeš vrtačku, nejlépe Proxxonku, dá se koupit třeba v Bauhausu nebo v každé větší prodejně pro modeláře a kutily, k ní si koupíš sadu řezných, brusných, vrtacích a frézovacích nástrojů, dále surfacer, hodně jemný šmirgl a černou barvu ve spreji. Po troše broušení spojíš karoserie tendru s pojezdem tendru BR86 a karoserii mašiny s pojezdem BR35, páječkou přepájíš drátky sběračů tendru a vyřešíš spojení tendru s mašinou, nic složitého. Máš 365.0, v roce 1927 prakticky novou mašinu pro osobáky. Sice na Panském nejezdila, ale bude to rok 1927.
4. Z lokomotivy BR81 nebo BR 92 vezmeš pojezd, z BR 86/56 přední a zadní běhoun, od pana Šafránka si koupíš karoserii 423.0 s baňatým komínem a spasuješ to. 423.0 sice na Panském jezdila, a v roce ještě ne 1927, bohužel.
5. Stejný postup jako výše, ale přidáš ještě jedno hnací dvojkolí, koupíš si kastli 524.102 a vysocháš si jí. 524.102 tam jezdila ještě v roce +-1978, ale ne v roce 1927.
6. Z BR 86 vyhodíš první hnací dvojkolí a nahradíš ho běhounem z BR 86/56, uřízneš první část spojnice a upravíš sběrací plíšky. U pana Šafránka koupíš kastli 354.1 s baňatým komínkem, bude to vypadat perfektně. Některé 354.1 byly z výroby zelené jako Mikáda, třeba nešťastná 354.109 co se později utopila v rozvodněné řece Smědá u Frýdlantu a zrovna tuhletu verzi pan Šafránek vyrábí. https://www.strojvedouciplzen.cz/index. ... e&id=13098. Na severu v roce 1927 jezdila, do Panského tou dobou asi ne, ale přes Krásnou Lípu a Rumburk ano.
7. Podobným způsobem si můžeš zkusit vysochat za použití dílů BR 81/92 a běhounů a tendrů BR 56/86 a karoserií p. Šafránka ještě třeba 434.2, 523.0, 334.0 a další.
8. Místo BTTB se poohlídneš po mašinách Tillig. Vezmeš 2 kusy řady T3/BR 89, od pana Šafránka si koupíš 3D tisky mašin 313.4 a 310.0, tyto napasuješ na pojezdy T3/BR89 a máš dvě mašiny, co na Panském prokazatelně jezdily v roce 1927. O tom, jak podobná akce probíhá v H0 se dozvíš vedle: viewtopic.php?f=3&t=15149 a když kontaktuješ pana Střelce, až si bude zadávat do výroby obtisky, tak se třeba můžete zkusit dohodnout na společném postupu, abyste je nechali vytisknout jak v H0 pro Střelce, tak v TT pro sebe.
9. U Martina Dráždila https://md-modely.wz.cz/category/vozidla/hnaci-vozidla/ si koupíš stavebnici Věžáku M120.3. a postavíš jí podle návodu, takže splníš podmínku Panský, ale až o nějaký ten rok pozdějc.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 333
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Střelec » stř 16 dub, 2025 4:49 pm

Obtisky na uvedené stroje jsem zatím neřešil (netuším, jak ve II. epoše popisky vypadaly a dostupné fotky nejsou pro tohle moc použitelné), řadové tabulky jsem objednával u paní Bankové. Nejbližší uzávěrku na objednávky tabulek má 30. dubna. U prodávaných kastlí je otázkou, jestli jsou dělané na konkrétní pojezd, nebo na upravený. V H0 (pojezd FLM) vychází pojezd delší, takže ho bylo nutno na obou koncích ubrat (v řádu milimetrů, v součtu něco přes půl centimetru). Při práci s tisky je nutno brát v potaz jejich křehkost, nejsou zdaleka tak pružné, jako odlitky a občas je také problém odlišit, co je součástka a co jen podpěra.
Střelec
 
Příspěvky: 1864
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod JuraHT » čtv 17 dub, 2025 12:34 pm

Petr Barchánek píše:J:
3. Z Lokomotivy BR 35 vezmeš kastli, z lokomotivy BR 56 vezmeš pojezd tendru a u pana Šafránka si koupíš 3D tisk karoserie 365.0 s tendrem, vezmeš vrtačku, nejlépe Proxxonku, dá se koupit třeba v Bauhausu nebo v každé větší prodejně pro modeláře a kutily, k ní si koupíš sadu řezných, brusných, vrtacích a frézovacích nástrojů, dále surfacer, hodně jemný šmirgl a černou barvu ve spreji. Po troše broušení spojíš karoserie tendru s pojezdem tendru BR86 a karoserii mašiny s pojezdem BR35, páječkou přepájíš drátky sběračů tendru a vyřešíš spojení tendru s mašinou, nic složitého. Máš 365.0, v roce 1927 prakticky novou mašinu pro osobáky. Sice na Panském nejezdila, ale bude to rok 1927.
4. Z lokomotivy BR81 nebo BR 92 vezmeš pojezd, z BR 86/56 přední a zadní běhoun, od pana Šafránka si koupíš karoserii 423.0 s baňatým komínem a spasuješ to. 423.0 sice na Panském jezdila, a v roce ještě ne 1927, bohužel.

Když já tomu nerozumím. Nač bude kastle BR 35 a BR 86 měla tendr?
No ale hlavně jsem se chtěl zeptat, nepodařilo se mi to najít. Martin Šafránek už skutečně nabízí 365.0? To by byla skvělá zpráva.
JuraHT
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 24 srp, 2021 12:01 pm

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Colonel32 » čtv 17 dub, 2025 10:02 pm

Occamova břitva predikuje, že nejlogičtějším vysvětlením jsou překlepy. Zvlášť, když začátek jasně mluví o tendru od BR56.
Colonel32
 
Příspěvky: 992
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod JuraHT » pát 18 dub, 2025 7:24 am

Colonel32 píše:Occamova břitva predikuje, že nejlogičtějším vysvětlením jsou překlepy. Zvlášť, když začátek jasně mluví o tendru od BR56.

Ano, a pak je možno příspěvek opravit.
Nicméně, především mě zajímá ta 365 od Martina.
JuraHT
 
Příspěvky: 75
Registrován: úte 24 srp, 2021 12:01 pm

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 18 dub, 2025 1:16 pm

To první je překlep - 5 a 8 jsou na numerické klávesnici nad sebou, dokonce jsem přesvědčený, že jsem ho i při korekci textu opravoval, ale neuložilo se to.

To druhé je asi chyba, nebo špatná paměť. 365.0 z BR 35 mám, ale není od Šafránka, ale pěkně postaru od Molaty nebo Číže. Každopádně to vůbec nevypadá zle.


Teď stavím 354.1 z BR 86 výše popsaným způsobem, celkem to jde. Ze Schirmerovy BR 64 by asi vypadala líp, ale co už. Když se dá z BR 86 stavět Cekulova 464.0 se většími dvojkolími jako 354, tak proč ne.
Největší zádrhel byl zjistit, co za 354 to vůbec je. Prodává se jako 354.195, ale není to ona. Nakonec to bude 154 z depa Turnov, kresleé je to pravděpodobně podle 157 z depa Louny. Mohla by to být i 147 z Nových Zámkov před reko na Giesel v roce 1965.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 333
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod HonzaV » ned 20 dub, 2025 9:50 pm

@PetrB. Oh, dekuji za pěknou vyčerpávající odpověď. Asi jsem si ji zasloužil. Zatím jsem o kombinatorice nad pojezdy, karoseriemi a tendry vůbec nepřemýšlel. Vlastně jsem si chtěl ulehčit práci a “jen” přeznačit. Neb čas zatím chci věnovat kolejím, budovám, a možná i nějaké krajině. Aby vůbec bylo po čem si zajezdit. A po kolejích nechci jezdit jen Brejlovcem… ale raději párou.

Z tvé odpovědi se zatím vydám cestou dvě - 413 od Piko, která se ale dodává dle jistých ukazatelů (dynamo třebas) ve variantě po válce. Takže ji lehce odstrojím, a jsme znovu u přeznačení… potřebuji černo-bronzové tabulky. Červeno-bílé nejsou ep.II. Jednu 413 už jsem si koupil, asi koupím ještě jednu. Ať není sama.

Do budoucna mi bod osm přijde velmi zajímavý a rozhodně o něm budu přemýšlet.

Děkuji velmi pěkně za krásný seznam možností dalšího rozvoje.
Honza
Staví TT modulovku - Herrnwalde k roku 1927
ČERVENÁBÍLÁMODRÁ

A zdědil krabici BTTB a vystavil si ji ve vitríně.
HonzaV
 
Příspěvky: 114
Registrován: sob 12 srp, 2023 7:51 pm
Bydliště: Praha 9

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Jirkátor » pon 21 dub, 2025 5:32 pm

Vím, že to není přesně to co hledáš a i to, že to není úplné, ale někomu by to mohlo trochu pomoct.
https://1-2-8.net/mwva/nex/modely/H0-csd.htm
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1232
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod nexus » pon 21 dub, 2025 6:43 pm

To je kopie mých, dnes již dávno neexistujících, stránek. Samozřejmě už tam mnoho chybí, ale hlavně je to přehled H0 modelů, nikoliv TT.
Uživatelský avatar
nexus
 
Příspěvky: 172
Registrován: čtv 29 lis, 2007 9:16 am
Bydliště: Nový Bydžov

Re: Přeznačení loko z DR na CSD

Příspěvekod Jirkátor » čtv 24 dub, 2025 4:24 pm

nexus píše:..., ale hlavně je to přehled H0 modelů, nikoliv TT.

Toho jsem si vědom a proto jsem napsal to, co jsem napsal. Pokusme se ale připustit i to, že to bude číst i někdo jiný, koho zajímá, jaké lokomotivy lze přeznačit Nya ČSD.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1232
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Předchozí

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník