Jestli chceš mít "
Loko BTTB, přeznačenou na ČSD v roce 1927 na lokálce v Panském", tak je to tolik podminek najednou, že je tam nulový průnik.
BTTB/Zeuke stavěli mašiny výrazně mladší, BR 81 byly stavěné těsně před válkou a po válce zůstaly všechny u DB v depu Paderborn. BR 86 je taky výrazně mladší, BR 35 je s rokem výroby 1958 jedna z nejmladších parních mašin v Evropě. Starší mašiny se k nám vůbec nedostaly (BR 92) nebo sice dostaly ale až po válce (BR 56). BR 01 u nás nebyly, jsou z konce třicátých let a na lokálku přes Panský by se nikdy nepodívaly kvůli přechodnosti.
Pokud jsi ochotný trochu snížit požadavky, nebo pokud jsi ochotný přiložit ruku k dílu (a manuálně zručný jsi, to je vidět na příspěvcích ze stavby kolejiště), tak se nabízí následující možnosti.
1. BR 94.5. / 537.0505 výrobce Kuehn byla u ČSD až po II. válce, dá se koupit, např., v Pragomodelu jí mají skladem. Jezdí hezky , vypadá hezky, na Panské nejezdila, dáš na koleje jezdíš, nic neřešíš, ale není to rok 1927 a už vůbec ne Panský.
2. BR 55 (G7.1)/ 413.0 výrobce Piko byla u ČSD už od roku 1918, dá se stále koupit, v Pragomodelu jí mají skladem, jezdí hezky, vypadá hezky, na Panské ale nejezdila, nicméně doneseš z obchodu,dáš na koleje a jezdíš, je to rok 1927, ale ne na Panským.
3. Z Lokomotivy BR 35 vezmeš kastli, z lokomotivy BR 56 vezmeš pojezd tendru a u pana Šafránka si koupíš 3D tisk karoserie 365.0 s tendrem, vezmeš vrtačku, nejlépe Proxxonku, dá se koupit třeba v Bauhausu nebo v každé větší prodejně pro modeláře a kutily, k ní si koupíš sadu řezných, brusných, vrtacích a frézovacích nástrojů, dále surfacer, hodně jemný šmirgl a černou barvu ve spreji. Po troše broušení spojíš karoserie tendru s pojezdem tendru BR86 a karoserii mašiny s pojezdem BR35, páječkou přepájíš drátky sběračů tendru a vyřešíš spojení tendru s mašinou, nic složitého. Máš 365.0, v roce 1927 prakticky novou mašinu pro osobáky. Sice na Panském nejezdila, ale bude to rok 1927.
4. Z lokomotivy BR81 nebo BR 92 vezmeš pojezd, z BR 86/56 přední a zadní běhoun, od pana Šafránka si koupíš karoserii 423.0 s baňatým komínem a spasuješ to. 423.0 sice na Panském jezdila, a v roce ještě ne 1927, bohužel.
5. Stejný postup jako výše, ale přidáš ještě jedno hnací dvojkolí, koupíš si kastli 524.102 a vysocháš si jí. 524.102 tam jezdila ještě v roce +-1978, ale ne v roce 1927.
6. Z BR 86 vyhodíš první hnací dvojkolí a nahradíš ho běhounem z BR 86/56, uřízneš první část spojnice a upravíš sběrací plíšky. U pana Šafránka koupíš kastli 354.1 s baňatým komínkem, bude to vypadat perfektně. Některé 354.1 byly z výroby zelené jako Mikáda, třeba nešťastná 354.109 co se později utopila v rozvodněné řece Smědá u Frýdlantu a zrovna tuhletu verzi pan Šafránek vyrábí.
https://www.strojvedouciplzen.cz/index. ... e&id=13098. Na severu v roce 1927 jezdila, do Panského tou dobou asi ne, ale přes Krásnou Lípu a Rumburk ano.
7. Podobným způsobem si můžeš zkusit vysochat za použití dílů BR 81/92 a běhounů a tendrů BR 56/86 a karoserií p. Šafránka ještě třeba 434.2, 523.0, 334.0 a další.
8. Místo BTTB se poohlídneš po mašinách Tillig. Vezmeš 2 kusy řady T3/BR 89, od pana Šafránka si koupíš 3D tisky mašin 313.4 a 310.0, tyto napasuješ na pojezdy T3/BR89 a máš dvě mašiny, co na Panském prokazatelně jezdily v roce 1927. O tom, jak podobná akce probíhá v H0 se dozvíš vedle:
viewtopic.php?f=3&t=15149 a když kontaktuješ pana Střelce, až si bude zadávat do výroby obtisky, tak se třeba můžete zkusit dohodnout na společném postupu, abyste je nechali vytisknout jak v H0 pro Střelce, tak v TT pro sebe.
9. U Martina Dráždila
https://md-modely.wz.cz/category/vozidla/hnaci-vozidla/ si koupíš stavebnici Věžáku M120.3. a postavíš jí podle návodu, takže splníš podmínku Panský, ale až o nějaký ten rok pozdějc.