DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod hank » čtv 27 úno, 2025 7:28 am

Trainmaniak: Děkuji.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod trainzjohny » sob 01 bře, 2025 3:57 pm

Koukal jsem, že tillig chystá jako novinku set tří patrových vozů od Alexe (set 01104). V minulosti už pár hodně freelance modelů dělal, půjde tentokrát o skutečné modely, nebo zase jen nějaké přebarvené patra (alespoň už správně s dvěřmi v NP části) ? Bohužel jsem nikde podrobnější info nenašel :(

Líbilo se mi, jak dřív vozil Alex vozil jedno patro jako NP vůz v soupravě, což bych chtěl mít na kolejišti, tak přemýšlím, zda set koupit, nebo zkusit spíš někde sehnat jen jeden vůz, nebo to neřešit, protože je to zase mimo.
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod TTmili » sob 01 bře, 2025 6:46 pm

Také mě mrzí, že není k těm patrákům moc informací, dá se ale očekávat, že budou podobné, ne-li stejné jako teď uvedené červené vozy DB-AG.
Jinak osobně mám podobnou myšlenki, rád bych také jedno tohle Alex patro do soupravy, byť u nás se bohužel nikdy na soupravě tuším neukázaly. Každopádně stačí sehnat ještě třetího, a můžeme jeden cet rozporcovat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Davca » pát 14 bře, 2025 2:16 pm

Zdravím,
tak "novinkové" (2024) tilligovic Rosničky T 334 035 dle očekávání nezklamaly - jsou schopny svým zastavením upozornit na kdejakou srdcovku EW1 či ne zrovna ideální styk mezi dvěma kolejnicemi. Ale jo, počítalo se s tím, takže se bude zkoušet všemožné vylepšování. Jasně, cca. 2 400,- Kč na stromě neroste a mohlo to být lepší, ale co už. :)

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod JendaTT » pát 14 bře, 2025 5:04 pm

Mám tomu tedy rozumět tak, že se nekoná žádné vylepšení jízdních vlastností, zvýšení hmotnosti vyplněním mezer v podvozku, zlepšení sběru proudu, osazení kinematik krátkého spřáhla, přidání led osvětlení - čili nová deska, jiný motor + převody do pomala, apod.?

Takže jen oprášení staršího modelu?
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Radek Strnad » pát 14 bře, 2025 7:12 pm

Naštěstí máme STACO1, které za pětiklíště navíc zařídí, že se toto dít nebude. Není třeba sestavovat sadu tantalových kondenzátorů, protože tohle zařízení je někde úplně jinde.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Davca » pát 14 bře, 2025 8:37 pm

JendaTT píše:Mám tomu tedy rozumět tak, že se nekoná žádné vylepšení jízdních vlastností, zvýšení hmotnosti vyplněním mezer v podvozku, zlepšení sběru proudu, osazení kinematik krátkého spřáhla, přidání led osvětlení - čili nová deska, jiný motor + převody do pomala, apod.?

Takže jen oprášení staršího modelu?


Zdravím,
ano, vlastně jde jen o oprášení. Jen nevím jak motor. Kdysi jsem měl verzi z roku tuším 1999 a byl tam hranatý motorek, který vlastně zabral místo ve spodní části kabiny. Tentoktát je to motor menší, takže bude asi i nižší výkon. Po nedávné konzultaci s jistým vývojářem DPS se ale zkusí vyšpekulovat nová deska (desky) i s osvětlením, přípravou pro připojení STACa a možná i redroduktoru. Já mám již desku STACO 3B uloženou pod motorem, místo pro dva kondenzátory 1F/2,7 pořeším absencí závaží na zadním čele a pak již jen počkám na dekodér ZIMO MN170N. Sběr proudu je stále řešen bočními plíšky. Doplnit závaží se dá do dvou prostor na spodku modelu. Doplnil jsem už i dvě šachtice od PEHA určené na míru Rosničkám. Chce to jen upravit otvory v čelnících a pro uchycení šachtic pořídit delší šroubky M1,6 mm ... https://www.espb.cz/Sada-na-upravu-T-33 ... d32551.htm . Ano, není nad kinematiku, ale i uvedené řešení je lepší než řešení tovární.

David
Davca
 
Příspěvky: 328
Registrován: sob 22 bře, 2014 8:28 pm
Bydliště: Bohumín

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Pavel 152 » stř 19 bře, 2025 9:57 pm

Tak překvapení se koná u motoru, je tam asi nějaká 3pólová čína místo mashimy. Můj kus, povrch pěkný, jízda divná, ale jelo to. Pracovnice při montáži by měly lokomotivku obrátit hore nohama a zkusit odběr všech kol přiložením drátku ke kolům. Pak by zjistily, že sbírá z každé nápravy jen jedno kolo.
Tak těm co nasadí hned dekodér a budou mít výpadky, doporučuji alespoň 3 poverpacky.
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 20 bře, 2025 8:32 am

Nejjednodušší je vyměnit středové dvojkolí za celokovové. Je těžší a lépe předává proud sběracím kartáčům. To STACO 1 se celé vejde do boudy. Jinak lze samozřejmě ubrousit závaží a vetknout alespoň část tam. Chybějící zátěž pak doplnit do dutin dole, nejlépe z čistého olova. Chce to trpělivost a úspěch zaručen. Ty moje jsou vymazlené tak, že na první rychlostní stupeň projedou celé kolejiště, včetně plastových srdcovek na angličanech(protože u Tilliga stále ještě nebyli schopní začít vyrábět angličana bez podloží s kovovými). Ještě pozor na jednu věc: Používám ústřednu Lenz LZV200, u které lze pomocí programování v režimu PoM pomocí CV7 měnit napětí v rozsahu 11-22V. Pokusně jsem snížil napětí na 12V a mašinky vybavené STACO1 začaly zastavovat na srdcovkách. Také zmizel efekt svítících světel po vypnutí napájení. Podle mého při takto nízkém napětí STACO1 nefunguje nebo jen omezeně. Po zvýšení napětí na 14,5V funguje vše jak má.
Naposledy upravil Radek Strnad dne pon 24 bře, 2025 6:46 pm, celkově upraveno 1
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod Keďul » čtv 20 bře, 2025 11:00 am

Ahoj, nenašel jsem příslušné vlákno, tak to dám sem, snad to nebude vadit, nevěděl by někdo jaký průměr koleček je na vozech vindobony od MTB, bohužel nejsem schopen to přesně změřit. Díky
Keďul
 
Příspěvky: 99
Registrován: pon 06 úno, 2012 5:28 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod hank » úte 25 bře, 2025 3:20 pm

... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod _lt_ » stř 26 bře, 2025 12:37 pm

Už moc tak zajímavá není. Prodali se dva kousky a je to rázem o dvě stovky dražší.
To už je lepší připlatit dvě stovky a koupit si rovnou Ba a tomuhle se nemusí kupovat obtisk a odstraňovat nápisy + přestřik...
Ovšem, kdo potřebuje vozy do rychlíků hlavních tratí, tak tomu se to pořád ještě vyplatí.
_lt_
 
Příspěvky: 175
Registrován: úte 19 čer, 2012 11:46 am

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod hank » stř 26 bře, 2025 2:42 pm

_lt_ píše:Už moc tak zajímavá není. Prodali se dva kousky a je to rázem o dvě stovky dražší.
To už je lepší připlatit dvě stovky a koupit si rovnou Ba a tomuhle se nemusí kupovat obtisk a odstraňovat nápisy + přestřik...
Ovšem, kdo potřebuje vozy do rychlíků hlavních tratí, tak tomu se to pořád ještě vyplatí.


Kreativní cenotvorba... :lol:

Lehátkové vozy se ke konci svého života používaly v nouzi i v osobních vlacích na vedlejších tratích. Jenom nevím, jestli to platí i pro období do r. 1983, kterému odpovídají nápisy na předmětném modelu. Sám jsem je tak zažil až na přelomu epoch IV a V, například na lipenské lokálce po r. 1995 mimo hlavní sezónu, kdy byla běžná souprava lok. 113 + 1 lehátkový vůz. Myslím, že tehdy už byly označené stejně jako standardní klasy, tj. řadou B.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod rawen » stř 26 bře, 2025 4:35 pm

Když už je o to, řeč... Nevím, jak vám, ale nám na prostějovské modulovce prostě tyhle vozy nejezdí (bez ohledu na obtisk nebo provedení interiéru). Vyskakují, zaklesávají se nárazníky, rozpojují se. Původně měly v soupravách za Pilštiky modelovat místní dopravu směr Chornice a plánoval jsem velké nákupy. Ale s takovou je nechceme ani ve slevě.

Tož, takové povzdechnutí...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1882
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: DISKUZE - Novinky TT 2025 (komentáře a tak)

Příspěvekod hank » stř 26 bře, 2025 6:09 pm

rawen píše:Původně měly v soupravách za Pilštiky modelovat místní dopravu směr Chornice ...


Návrh kompromisního řešení: V době změny trakce (cca 1976-78) přece ještě nějaký čas vozily soupravy rybáků...
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník