vorech píše:Takže děkuji za lekci. Je vidět, že psaný text v knihách a časopisech není překonán
Mohl byste ten puvodni prispevek smazat? Tech nesmyslu je v nem az prilis a zbytecne byste tim mohl nekoho mystifikovat. Vzdyt to tady muze cist i Google a potom by se to mohlo nekomu objevit ve vyhledavani.
Obe rady lokomotiv mely puvodne sberace otocene stejne. U obou se pouziva zadni sberac (pri rozjezdu a namraze na troleji oba). Je to kvuli tomu, aby v pripade poruchy zadniho sberace mohla byt lokomotiva funkcni na predni sberac. V opacnem pripade by porucha predniho sberace mohla poskodit i zadni sberac. To plati jen pro jednu lokomotivu. Pokud ma vlak priprez, tak jede priprezni lokomotiva na predni sberac, zatimco vlakova lokomotiva na zadni sberac, aby byla vzdalenost mezi misty odberu z troleje co mozna nejvetsi. Pokud dojde k poskozeni troleje, tak to muze byt jedno, ale porucha sberace nemusi vzdycky znamenat i poskozeni troleje.
(V nakladni doprave to pravidlo neplati v pripade prepravy automobilu, aby spina ze zadniho sberace neposkodila lak automobilu lozenych na prvnim voze.)
V clanku to maji spravne. (Kdyby byla lokomotiva od zacatku konstruovana s otocenymi sberaci, tak by omezeni rychlosti pri jizde na predni sberac nebylo potreba, protoze by sberace byly umisteny jinak.)