Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » stř 23 říj, 2024 6:44 am

Cena analogové T8 od Beckmanna už překročila hranici, kterou lze v Čechii považovat za psychologickou: 413 EUR = cca 10 400 Kč. A na eBay už několik měsíců visí nový (tj. nepoužitý a zřejmě kdovíjak dlouho u prodejce uskladněný) analogový model z předchozí výroby (DR epocha III) za 399,95 EUR. (Katalogová cena v r. 2017 byla 289 EUR.) Je mi jasné, že inflace atd., je mi jasné, že Beckmann nikdy nepatřil k low-cost výrobcům, chápu i to, že tyto modely se pomalu stávají sběratelskými kousky, což je samo o sobě cenově posunuje mezi produkty pro jinou klientelu, než která se většinou schází tady, ale i tak: Znovu se potvrzuje, že toto hobby se definitivně stalo zábavou pro movitější část společnosti, se všemi důsledky, které z toho vyplývají. Pro mě osobně to např. znamená, že jako nepříliš finančně podezděný důchodce si už v tomto životě nový model hnacího vozidla v TT nejspíš nekoupím.

Tož tak. :(
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Trainmaniak » stř 23 říj, 2024 7:20 am

No jo, ta cena už je závratná. Chtělo by to, aby se nějaké takovéto malé páry ujal někdo z "nejsvětější" trojice Tillig/Piko/Roco. Tam by ta cena byla příznivější a přitom kvalita dobrá. Obzvlášť Piko teď posunulo laťku u parních mašin povážlivě vysoko. Jsem rád té BR 86 po Kuehnovi, ale to nepovažuji za malou páru.
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod nadkachna » stř 23 říj, 2024 12:03 pm

Hank: Oproti Géčku a novému ceníku LGB je to vlastně pořád za hubičku :D
Pamatuji, jak se půlce devadesátek Tillig vytasil s nových Sergejem s cenou přes 3 tisíce. Když to vztáhnu na tehdejší průměrnou mzdu a tu dnešní, tak ten Beckmann je na tom nyní vlastně i o chlup lépe. Toto holt nikdy nebylo laciné hobby, ale ono které opravdu zábané je... :)
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 404
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Střelec » stř 23 říj, 2024 12:37 pm

Jo - chtělo by to malou páru za lepší cenu. Hodil jsem dotaz na pana Struppa, jestli by neobjednal limitku Br92/415.0. Tak jsem zvědavý, jaká bude odpověď...
Osobně si myslím, že by Piko mohlo střihnout i nějaké variace 413.0 (písečník vpředu, dva písečníky, jiné tendry, rozjížděcí zařízení, variantní budky), nebo si švihnout Br98/411.2, kterých tu po válce taky bylo relativně dost.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » stř 23 říj, 2024 2:57 pm

Střelec píše:...BR98/411.2, kterých tu po válce taky bylo relativně dost.


Dost je pojem relativní. Bylo jich celkem 5, z toho řadu ČSD dostaly 4.

98.803 -> 411.2500 - vrácena do Bizonie 1947
98.808 -> 411.2501 - zrušena u ČSD 10.07.1956
98.828 -> 411.2502 - vrácena do Bizonie 1947
98.850 -> 411.2503 - vrácena k DB 06.08.1952
98.824 - číslo ČSD nedostala - zrušena u ČSD 10.07.1956

Nicméně nějaké provozní kilometry v okolí Volar, kde v r. 1945 uvázly, u ČSD s největší pravděpodobností v letech 1945/46 najezdily.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » stř 23 říj, 2024 3:16 pm

Více o T 13/415.0 ČSD viz zde:
viewtopic.php?f=11&t=13263&p=293947&hilit=lokomotiva+415.0#p293764
a následující posty až sem (včetně):
viewtopic.php?f=11&t=13263&hilit=lokomotiva+415.0&start=45#p294287

Z těchto poznatků, především tedy obsažených v postech Richarda Cily a Radka Šindeláře, by se měl odvíjet případný požadavek na limitku 415.0 v provedení ČSD; za sebe bych asi navrhoval některou variantu s tlakovou brzdou, aby mohla na kolejišti i na trať s vlakem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Střelec » stř 23 říj, 2024 3:53 pm

Jedna 411.2 (nepřeznačená a s nastaveným uhlákem) posunovala těsně po válce v Plzni - Koterově, někde tady na fóru poletovala fotka. S těma Volarama je to nějaký začarovaný, jsou tam údajně vedený i 311.6, který ale skončily v Chebu (nebo Tršnicích) v době, kdy ještě nebyly opravené tratě od Plzně na západ.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » stř 23 říj, 2024 4:22 pm

Ještě k T 8: Beckmann hlásí dvě varianty, v pruském zeleném nátěru (pro epochu I a IIa) a muzejní 89.1004 (pro epochu VI, což je ale ze strany výrobce modelu nepřesný údaj - viz dále). K tomu jenom dodám, že 89.1004 stihla pod tímto číslem něco najezdit ještě i v normálním provozu u DRG (1941-49, epocha IIc) a později (do r. 1966, epochy IIIa, IIIb) u východoněmeckých DR. Kromě toho 89.1004 bývala pro muzejní provoz často natřena zeleně a v 80. - 90. letech jezdívala i s označením Cassel 7001, které nosila u KPEV. Bohužel jí v roce 1998 propadl kotel a mezi organizacemi DB Museum (které ji vlastní) a Traditionsgemeinschaft Bw Halle (kde je ustájena) zřejmě nepanují bůhvíjak vřelé vztahy, takže od r. 1998 je 89.1004 pouze neprovozním exponátem, což bude pravděpodobně pokračovat i v dohledné budoucnosti. (Zdroj: https://www.steamlocomotive.info/vlocom ... play=11158) Nicméně kdo se nebude příliš intenzivně šťourat v detailech nápisů jako jsou třeba data revizí apod. (pokud na modelech budou), tak s oběma variantami dostane model umožňující znázornění provozu what-if v intervalu delším než 100 let. :wink:

Více o předloze viz:
viewtopic.php?f=16&t=13709
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » stř 23 říj, 2024 4:36 pm

Střelec píše:S těma Volarama je to nějaký začarovaný, jsou tam údajně vedený i 311.6, který ale skončily v Chebu (nebo Tršnicích) v době, kdy ještě nebyly opravené tratě od Plzně na západ.


Ty se tam asi opravdu jenom mihly.

Zajímavější je ovšem informace o dvou lokomotivách řady 94.1 DR (ex württemberská Tn), které u ČSD dostaly čísla:
94.124 -> 523.1500
94.119 -> 523.1501
Obě byly vráceny do Bizonie (tedy ještě k organizaci Deutsche Reichsbahn - West, zkráceně DRw) 20. září 1948. (DB formálně vznikly až po ustavení NDR a osamostatnění poválečných DR, a to 7. října 1949.) Do té doby toho údajně ve Volarech najezdily relativně dost.

V H0 se moc nevyznám, ale řekl bych, že nějaký model této řady v té velikosti existuje. O modelech v jiných velikostech mi není nic známo.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Střelec » stř 23 říj, 2024 5:10 pm

V H0 ho dělala Brawa.
Uvidíme, co se časem vyrojí. Není někde přehled, co dělal Jatt v TT? Roco už nabízí TT páry od Kuehna, ale ty jsou pro minikolejiště poněkud velké, byť stále ještě použitelné.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Trainmaniak » stř 23 říj, 2024 5:22 pm

Střelec píše:Není někde přehled, co dělal Jatt v TT?

Tady je odkaz na katalogy Jago/JaTT, je potřeba si to prolézt: https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi.asp?firm=Jago

Edit: Piko, koukám, trochu kopíruje páry JaTT. BR 55 (i když jiná řada), BR 93, BR 62... Tak by mohli udělat taky BR 91. Tu bych bral do Schwarzbachu všema deseti. :)

006.jpg
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » čtv 24 říj, 2024 7:35 am

Ještě jednou 415.0: Kdo kupujete nástěnné kalendáře z Corony, tak v kalendáři na rok 2025 najdete na dubnovém listu pěknou fotku poslední provozní lok. 415.001 pořízenou Ondřejem Řepkou v březnu 1968 v depu Ústí nad Labem.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6667
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Jarda H. » čtv 24 říj, 2024 1:28 pm

hank píše:Ještě jednou 415.0: Kdo kupujete nástěnné kalendáře z Corony, tak v kalendáři na rok 2025 najdete na dubnovém listu pěknou fotku poslední provozní lok. 415.001 pořízenou Ondřejem Řepkou v březnu 1968 v depu Ústí nad Labem.


Takže poslední provozuschopná 415 (tj. vydržela nejdéle v provozu) tu má obrázky - v kalendáři z Corony je fotografie s pohledem na předek a pravý bok, v tomto vláknu na předchozí stránce je fotka (sice už z kopřiv :lol: ), ale foto levé strany !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Střelec » čtv 24 říj, 2024 4:38 pm

Upozornil jsem na tuhle vyhlídku na "náš" stroj pana Struppa. Poděkoval za námět a pídil se po podkladech, tak jsem mu poslal odkazy na zdejší diskuse s fotkama a uvidíme, jestli z toho pro nás časem vyleze nějaká limitka. Svýho času měl nějaký fotky těchto lokomotiv jeden z prodejců v Opletalce - pokud tam někdo pojedete, stálo by to za prohrábnutí.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod lisacik » sob 09 lis, 2024 7:55 am

Re: Novinky TT 2024

... a můžete se těšit na další model, který představím ještě do konce tohoto týdne... Kocur TSS
lisacik
 
Příspěvky: 264
Registrován: stř 13 říj, 2010 8:29 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Kavka_ a 2 návštevníků