Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Sarge » pát 30 srp, 2024 7:39 am

Víte někdo, jestli ten slovenský lůžkový vůz má reálnou předlohu? Když jsem Wlabee hledal, našel jsem buď jen bez těch prolisů na bocích, nebo naopak ne v této barvě. Krom nějakých 3D modelů z her.
Sarge
 
Příspěvky: 81
Registrován: ned 14 bře, 2021 8:33 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod tiborko » pát 30 srp, 2024 9:47 am

tiborko
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18 čer, 2020 8:10 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 30 srp, 2024 11:18 am

Akorát má o jedno okno v bočnici míň, neodpovídá výbava na střeše -větráky a dekly jsou jinak a modelu přebývá dynamo s kardanem, přitom označení -ee právě značí vůz s CZE.

Taková Tilligovská klasika: Pseudomodel, ale oni to koupí, protože nic jiného nebude.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 331
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Jan+Bjoern » pát 30 srp, 2024 3:00 pm

Petr Barchánek píše:Akorát má o jedno okno v bočnici míň, neodpovídá výbava na střeše -větráky a dekly jsou jinak a modelu přebývá dynamo s kardanem, přitom označení -ee právě značí vůz s CZE.

Taková Tilligovská klasika: Pseudomodel, ale oni to koupí, protože nic jiného nebude.


To je tradice jeste z dob firmy Zeuke. Ale ten podvozek teda mohli dat bez dynama, kdyz ho maji k dispozici. Na druhou stranu si vzpomente na prodejce, kteri si dokonce u Tilliga objednal zcela zamerne serii pseudomodelu jako limitku. A lidi si to samozrejme koupili. I cesky renomovany vyrobce jiz stacil vytvorit nejake ty pseudomodely - a lidi si to koupili. U nekterych modelu se to dalo pochopit snahou usetrit za formy, u jinych to bylo jen ciste lajdactvi.
Kazdy z nas ma jine pozadavky na modelovou vernost. Nekomu to nevadi, jinemu ano. Zrovna tento vuz je sve predloze aspon trochu podobny (coz se nedalo rici o postovnim voze DR v nateru CSD). Muzeme to povazovat za model vozu z virtualni reality.
Jan+Bjoern
 
Příspěvky: 173
Registrován: stř 22 led, 2020 6:09 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Petr Barchánek » pát 30 srp, 2024 8:37 pm

Rozdíl mezi tímhletím paskvilem a - budeme-li se bavit konkrétně - Halberstadtech DR ve fiktivním nátěru Bymee ČSD pro DS-Model je ten, že při nákupu toho druhého je zákazník prodávajícím vysloveně upozorněný, že se jedná o freelance model. Zákazník to akceptuje a Situace je win-win-win, protože výrobce vyrobil, prodejce prodal a zákazníkovi nedokonalost nevadí, protože ví, že 100% dokonalost mít nebude, takže akceptuje chybějící okno, přehozený služební oddíl se záchodem, lámací dveře místo posuvných, jiný tvar čelních partií a další nesrovnalosti.

V případě vozu WLABee ZSSK v nátěru Blonski je to ze strany výrobce de facto podvod, kdy zákazník si myslí, že si kupuje model vozu WLABee ZSSK 70-40 003-3 z roku 1981 ve stavu těsně před vyřazením v roce 2010, ale ve skutečnosti si kupuje model “Olympionika”*) sovětských drah v barvách vozu 70-40 003-3 ZSSK.

*) Olympionik byla série cca 490 vozů se skříní tvaru UIC Y, kteoru sovětské železnice nakupovaly od roku 1977 pro potřeby dopravy cestujících na OH v Moskvě v roce 1980. Olympionik se pozná podle toho, že mu chybí v bočnici jedno okno. Vůz byl totiž z prestižních důvodů obsazován dvěma stevardy**) a oba měli k dispozici dva ajnclíky, aby v souladu se zákoníkem práce mohl jeden spát a druhý pracovat. Pracoviště mělo okno, ale proti odpočívárně okno nebylo, aby pracovník nebyl během odpočinku rušený. Právě Olympionika si vzali inženýři u Tilliga za mustr, když se rozhodli udělat variantu WLAB “UIC Y se skříní vlnitého plechu”, nevědíc, že vozy tohoto typu měly pouze SŽD a některé nástupnické státy - RŽD, KTZ, UZ a BČ.

**) stevard, provodnik, děžurný … před dvaceti lety jsem abslovoval jízdu vlakem z Prahy a Bajkalskému jezeru. Průvodčí lůžkových vozů je tam daleko na východě, kde se vzdálenost mezi městy určovala slovy “je to X dní vlakem” naprosto zásadní osoba, mající na starosti styk cestující veřejnosti s ajznbonem a jako takový musí být k dispozici nonstop. Hlídá si pohyb cestujících ve voze, kontroluje jízdní doklady, zajišťuje obsluhu klimatizace nebo topení, má na starosti kotel s vařící pitnou vodou na zalití čaje/kafe, i bojler na horkou vodu na sprchy, prodej občerstvení a především se stará se o čistotu - ani po skoro týdnu jízdy nebyl špinavý záchod, nevynešené odpadky nebo nevyleštěná madla. Neexistovalo, že byste došli na nádraží k vagonu, který právě proletěl čtyři sta kilometrů tajgou a po zastavení byste se umazali o špinavá madla u dveří. Je to náročná šichta, takže je normální, že jsou na to dva, jeden pracuje a druhý spí.
Petr Barchánek
 
Příspěvky: 331
Registrován: úte 11 črc, 2017 3:54 pm
Bydliště: Zubrnice

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Sarge » čtv 05 zář, 2024 2:17 pm

Popravdě trochu přemýšlím s každou novou Igra cisternou, co je v tom chrlení barevných mutací za obchodní politiku. Já bych si jich i docela rád pár koupil, ale přijde mi jako blbost si do soupravy koupit jeden kus. V momentě kdy jich chci ale víc při ceně kolik stojí (a tu nerozporuji) nemám šanci udžet tempo s tím jak se nové mutace objevují a zase mizí. K tomu limitované edice pro různé prodejce... Za mě by bylo lépe, kdyby nabídka byla třetinová a více rozprostřená v čase.
Sarge
 
Příspěvky: 81
Registrován: ned 14 bře, 2021 8:33 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod vorech » čtv 05 zář, 2024 6:26 pm

Koukám,že CDC už jsou taky leckde výprodej. No ještě,že jsem jich vzal 12 najednou.
epocha V, VI DCC v TT
Uživatelský avatar
vorech
 
Příspěvky: 233
Registrován: ned 24 úno, 2008 6:43 pm
Bydliště: Klatovy

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Colonel32 » čtv 05 zář, 2024 9:15 pm

Sarge píše:Popravdě trochu přemýšlím s každou novou Igra cisternou, co je v tom chrlení barevných mutací za obchodní politiku. Já bych si jich i docela rád pár koupil, ale přijde mi jako blbost si do soupravy koupit jeden kus. V momentě kdy jich chci ale víc při ceně kolik stojí (a tu nerozporuji) nemám šanci udžet tempo s tím jak se nové mutace objevují a zase mizí. K tomu limitované edice pro různé prodejce... Za mě by bylo lépe, kdyby nabídka byla třetinová a více rozprostřená v čase.


Já bych tu cenu třeba i rozporoval, přijde mi, že za tu cenu by člověk mohl mít cisterny dvě, viz sety cisteren Kuehn nebo vozy na zrní Arnold. S tím, že nebudu mít všechny, už jsem se dávno smířil.
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod StandaR » stř 11 zář, 2024 8:35 pm

Colonel32 píše:https://www.elriwa.de/igra-96200036w-Kesselwagen-Zacens-Railco-Ep.VI-gealtert/A343675

Tak tohle za mne vypadá docela zajímavě. IGRA v rámci nekonečné laviny nových vozů přidává i patinu.



Na první pohled stokrát lepší než to co s patinou mnohdy předvádí roco v H0
H0 V Epocha osobní, VI Epocha Nákladní

Víc změněných plánů, než kdy výrobci vyrobili modelů :)
StandaR
 
Příspěvky: 742
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod hank » stř 11 zář, 2024 9:23 pm

Colonel32 píše:Tak tohle za mne vypadá docela zajímavě. IGRA v rámci nekonečné laviny nových vozů přidává i patinu.


Teď ještě kolik toho za ty ceny prodají... :roll:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6669
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Sarge » čtv 12 zář, 2024 10:36 am

Na první pohled stokrát lepší než to co s patinou mnohdy předvádí roco v H0

Tohle mi přijde popravdě trochu moc. Nevím jak by to vypadalo naživo, fotka může z kreslovat, každopádně aspoň nemusím nic přidávat na svůj nekonečný seznam přání.
Apropo, odkazy na Elriwu tu vidím docela často, zatím ale nemám žádnou zkušenost s nákupem. Předpokládám že doručování do ČR probýhá bez problémů?
Sarge
 
Příspěvky: 81
Registrován: ned 14 bře, 2021 8:33 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod StandaR » čtv 12 zář, 2024 11:05 am

Sarge píše:
Na první pohled stokrát lepší než to co s patinou mnohdy předvádí roco v H0

Tohle mi přijde popravdě trochu moc. Nevím jak by to vypadalo naživo, fotka může z kreslovat, každopádně aspoň nemusím nic přidávat na svůj nekonečný seznam přání.
Apropo, odkazy na Elriwu tu vidím docela často, zatím ale nemám žádnou zkušenost s nákupem. Předpokládám že doručování do ČR probýhá bez problémů?


Elriwu můžu bez problému doporučit, zboží dorazilo do pár dnů

Tento je možná už moc napatinovaný, ale (OFFTOPIC) Roco je opravdu u některých kusů úplně někde jinde. Tento případ mě odradil od nápadu kupovat cokoliv od nich s patinou, stačí porovnat fotomontáž s výsledným produktem https://www.itvlaky.cz/archiv-vyprodano ... oco-75866/
H0 V Epocha osobní, VI Epocha Nákladní

Víc změněných plánů, než kdy výrobci vyrobili modelů :)
StandaR
 
Příspěvky: 742
Registrován: stř 18 říj, 2006 4:15 pm
Bydliště: Brno-Jih

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Colonel32 » čtv 12 zář, 2024 11:12 am

Paradox je, že kdyby takovou patinu udělali na jiný typ vozu, tak to bude naprosto dokonalé, ale na cisterně jsem tohle ještě neviděl. Ty jsem vždycky viděl že byly špinavé, vyšisované a orezlé zvrchu, viz fotky:

https://www.rajce.idnes.cz/colonel32/al ... /739863831
https://www.rajce.idnes.cz/colonel32/al ... 1275996085

Pokud by se ale IGRA naučila dělat realistickou patinu z výroby, tak bych tipnul, že jim lidi urvou ruce.
Colonel32
 
Příspěvky: 985
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod LorenzoVonMatterhorn » čtv 12 zář, 2024 3:59 pm

Naopak bych řekl, že patina odpovídá… https://www.bahnbilder.de/bild/Deutschl ... -1824.html
LorenzoVonMatterhorn
 
Příspěvky: 19
Registrován: úte 13 zář, 2016 6:57 am

Re: Diskuze k vláknu Novinky TT 2024 (a něco navíc jako vždy

Příspěvekod Zlámalík » čtv 12 zář, 2024 7:32 pm

Tady máte inspiraci pro další - Zacens: https://www.tosh-railways.com/Wagons/UI ... ank/Zacens
A jeden pěkný příklad - VTG jen natřelo ceduli a vyměnilo dvojkolí s ložisky: https://www.tosh-railways.com/Wagons/UI ... -PsK78qx/A
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: davidŠ, Jan+Bjoern, Petr Barchánek a 7 návštevníků