Nepřesně jsem vyjádřil svoje myšlenky. Ono tohle řešení vlastně šneky na ose motoru má.
Jde o tohle - motor má nějaké otáčky, typicky 15 000. Ve tvém pojezdu jde těch 15 000 přímo na poměrně dlouhou osu šneků. Každá delší osa je zdrojem vibrací, ty se samozřejmě zvyšují otáčkami. Ostatně, i ty dlouhé kovové kardany tomu přidají. Až za šneky se rychlost otáček snižuje třeba (na 15z šnekových kolech) na 1 000.
V principu na obrázku:

řešení 1 - dlouhé rychle rotující osy, zdroj vibrací (+ ve tvém případě ty kardany)
řešení 2 - žádná dlouhá rychle rotující osa (vyjma osky motoru)
Ono se řešení 1 používá s tím, že před osou šneků je ještě první stupen převodu, který třeba sníží otáčky osy šneků na polovinu. Pan Pleticha celou věc maximálně zjednodušil. Podle mě to musí být na 12V Šinkanzen.
Musíš to vzít tak, že obchodní filosofií pana Pletichy je produkovat výrobek, který vyrobí s minimálními náklady a minimální výrobní náročností. Výhodou je jeho (relativně) nízká prodejní cena. Tím ale dle mého osobního úsudku výhody takového řešení končí.