Tak jsem v Anyrailu nakreslil 3 varianty oválů, jak by asi mohly vypadat v TT na ploše 90x40 cm. Jeden čtvereček sítě = 5x5 cm.
1. Klasika s možností křižování. Užitečná délka kolejí je cca 175 mm, tzn., že tam vykřižuješ sólo motoráky M 131.1, M 152.0/810 nebo dokonce s odřenýma ušima M 240.0/820. Nebo na vedlejší kolej pustíš sólo motorák a po hlavní koleji projede "dlouhý" (jak dlouhý, viz níže) nákladní vlak. Nebo můžeš na vedlejší kolej odstavit dva krátké dvounápravové nebo jeden 4nápravový nákladní vůz.
2. Dtto s krátkou vlečkou nebo manipulační kolejí pro nakládku/vykládku nákladních vozů. Pro křižování a pro délku odstavených nákladních vozů ve šturcu platí dtto jako sub 1.
3. Jestli vpředu nebudeš chtít křižovat, můžeš tam mít nákladiště s kolejí dlouhou až na 3 dvounápravové nebo 2 4nápravové vozy. (Ta kolej doprava je záběžná - chrání trať proti ujetí odstavených vozů.) Taky se dá nákladní/vlečkový vlak ve šturcu zamknout, takže i tady je sice omezená, ale aspoň nějaká možnost křižování.
Společné pro všechny plánky:
- všechny oblouky r=150 mm;
- kolejivo Kühn (použil jsem ze zvyku, kdybys chtěla Tillig, máš výhodu - úhel odbočení výhybek Kühn je 20°, zatímco Tillig 22,5° => další úspora místa), kromě výhybek (Kühn WL 20, WR 20) a obloukových kolejí navazujících na odbočný směr výhybek (Kühn 72220) je všechno ostatní flexikolejivo;
- pokud nebudeš chtít s vlaky jenom kroužit dokolečka dokola, tak na té "severní" straně předpokládám skryté manipulační zákulisí ve formě buď "šuplete", tj. přesuvny se 3 nebo 4 kolejemi, nebo nějaké výměnné kazety - z továrních výrobků se nabízí PECO Loco Lift PT-60 (jednoduchý 150 mm) nebo PT-61 (dvojitý 300 mm - lze je libovolně kombinovat), ale dá se to celkem snadno i sbastlit na koleně; ta rovná kolej je dlouhá 540 mm, takže místa je tam dost i na trojitý Loco Lift (450 mm).
Z uvedeného je doufám zřejmé, že námět bude lokálkový a tomu budou odpovídat i pozemní stavby a další náležitosti.
A nokonec: Nic z uvedeného není dogma, ber to jako námět k přemýšlení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.